Gå till innehåll

_Manne_

Rekommenderade inlägg

Ha en frigolitbit liggandes som du lägger mellan magneterna, det gör det enklare att lossa dem från varandra vid användning och du slipper slå ihop dem varje gång med risk för klämskador.

Jag tror smällen blir i karet när man sätter ihop dom igen.. Brukar ha en handduk emellan magneterna när dom inte sitter i karet..

Mvh Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Håll våtdelen vid ytan på insidan, lägg sedan torrdelen en bit ifrån och låt dem glida ihop, så gör jag och då blir det ingen smäll av det hela.

Får väl göra det närväl jag har en fungerande igen.. Min gick av ca 15mm in på magneten tyvärr..

Mvh Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Stiliga grejer du köpt manne.. Hoppas du haft en bra sommar..

Med vänlig hälsning Nicklas

Hehe.. Tackar Nicklas , du vet var dom kommer ifrån.. Jag hoppas att dom ska trivas i mitt kar, annars blir det en tråkig epok av acan fragg test..

Mvh Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inga nya bilder på senaste inköpen? Är ju nyfiken på vad jag missade. ;)

Dom ligger en en större låda i karet.. Skulle vilja fixa till en photo möjlighet innan allt släpps i..

Vet dock inte hur det ska gå för att få till lite vettig möjlighet till det.

Mvh Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Japp, det är precis så som det var tänkt, att alla skulle få en lördag att pyssla om sina kar :)...

Tycker ni det är nåt vi ska göra till ett stående inslag?

Svaret på frågan är nej... Inte stående inslag.. Dock händer det ju tyvärr att något strular , det känner vi alla till i denna hobby..

Men nu är rutorna putsade så man kan se in o VB gjort..

Mvh Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Då gårdagens partaj nere i Lomma blev en tomhänt resa så fick jag göra ett nytt försök på alternativ butik idag...

post-3404-14468930621523_thumb.jpg

En fjäril fick följa med hem.. Har höga förväntningar på den , vill minska ner glasroserna till en mer hanterbar nivå..

Dock som vanlig så tycker xanturumen inte om sen typen av fisk så nu är han arg på sig själv , Efter mitt vanliga trick..

post-3404-14468930621852_thumb.jpg

Man hittar bra akvarie prylar på Ikea med lite fantasi.. Hallspeglen Stavre tog fram xanturumens värsta fiende , sin spegelbild.. Totalt upptagen av detta gör att min nya fisk får möjligheten att gå in sig lite i karet o göra sig bekant med resten av fisk beståndet..

Mvh Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...