Gå till innehåll

_Manne_

Rekommenderade inlägg

Jo fraggarna från dig växer på fint -Tummen upp

Det ser faktiskt ut som om det skall bli ett lite annat kar än det jag tänkte från början. Men vi får se efter helgen -rädd-

Jasså.. Kul om du kommer igång tidigare än planerat.. Bara o handla som det heter..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jasså.. Kul om du kommer igång tidigare än planerat.. Bara o handla som det heter..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

vore kul om man var miljonär... Då skulle det inhandlas både det ena och det andra. Men nu får man nöja sig med smulorna haha

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

vore kul om man var miljonär... Då skulle det inhandlas både det ena och det andra. Men nu får man nöja sig med smulorna haha

Möet pengar hade underlättat.. Men kunskapen behövs verkligen för att hålla karet på rätt nivå.. Då kvittar det nästan ang stålarna.. Men visst det mesta går att köpa för pengar..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dagens goda gärning.. Blandat ny balling igen.. 75 liter osmos o par kilo pulver, klart nu..

Rensat lite i fraggtanken på diverse alger o städat av en pump..

Mina "nya" fiskar lever ännu , rostratusen är väldigt begränsad på dagtid.. Men sett att sen stryker runt i karet när det mörknat.. Hoppas verkligen den ska ta tag i glasroserna.

Nason glider mest bara runt.. Är med o hugger på maten jag öser i så nu tror jag att den är på banan i karet.. , gillar dock att stå o softa under en av mina handbolls stora koraller så den kommer i skuggan av den..

Storstädade min lilla mussla från knappar över hela skalet.. Musslan verkar överleva behandlingen men är inte fullt utslagen med själva skalet , hoppas på det bästa..

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När man tror allt bara rullar på..

post-3404-14468929351879_thumb.jpg

Där ligger min Naso elegans bland mina anemoner som delvis mumsar på honom..

Så trist.. Igår var Nason under sin favorit korall o inte extremt aktiv.. Idag är han mums till anemonerna..

Med vänlig hälsning, Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Håller helt med.. Skittrist.. Dom sista firrarna man köpt på samma ställe senaste tiden har gått åt... Illa illa.. Gillar inte detta alls.. Vet i attans var man ska köpa fisken numera..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte du Nason i en affär som ligger mellan dig o mig? Jag köpte en fisk där för knappt två veckor sedan som åt bra fram till igår och som dog idag :(

Du är på helt rätt spår.. Reklamera ??

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror tyvärr inte att det hjälper. Suck.

Det vet vi nog redan på förhand då han är lite gniden av sig minst sagt.. Blir till o dra ner på inköpen där , känner jag just nu iaf..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det vet vi nog redan på förhand då han är lite gniden av sig minst sagt.. Blir till o dra ner på inköpen där , känner jag just nu iaf..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jag känner precis likadant.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Senaste:

Morgonens nöje var att byta 100 liter vatten i baljan..

Det mesta ser bra ut, tillväxten verkar ha avstannat en del nu när sommarvärmen hittat hit tillslut.. Har fått någon liten fläck med alger nu när värmen kommit , har ju just nu ingen sandvändare alls som sköter om sanden, dock går det över förväntan. Men kommer ändå att skaffa ett par småfiskar till sanden då jag gillar det livet som dom för med sig i karet.. Skulle vilja hitta en mindre sort men desto fler istället till rimligt pris. Hade varit coolt med en dör så rackare över botten.

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...