Gå till innehåll

_Manne_

Rekommenderade inlägg

Jepp, så fort Ballsam kommer igång så ska en Mussla i :):)

Ja din mussla är verkligen grann.

Nästa år då ? Eller nästa igen ? Skämt o sido.. Upp med dom två hybriderna o kör par veckor så du vet sen nya förbrukningen , därefter i med en hyfsat vettig mussla!

Mvh Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hemma nu och fraggarna ilimmade. Tror det blev jättebra. Tack för att vi fick komma. Hustrun var rätt impad av stora baljan. för varje fin balja man visar henne så blir ju ev uppgradering lättare

Red Sea har ju större nu så det är väl bara att boka upp ett direkt så får du det lagom tills du växt ur det befintliga..

Kul att fraggarna blev bra! Alltid kul o höra det.

Mvh Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ojjj vilken big mussla.... min ser ju ut som en midget i jämörelse..... den måste va 20cm+ eller?

O ja.. Visst är den det.. Växer på riktigt bra i karet sen jag köpte den.. Way back in time.. Har säkert tripplat sig över skalet.. Haft den ett par år nu..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kvällens nöje, fyra musslor uppe för städning av pyramid snäckor, ett måste då o då tyvärr.. Men det kan jag stå ut med så länge musslorna inte verkar bry sig..

Kör fortfarande med spegel metoden mot min kirurg så fjärilen kan glida runt lite obehindrat , någerlunda åtminstone , kirurgen är inte helt med på att ha en fjäril i karet..

Bytt fosfatmedia och städat ur pumpen också.. Så nu kan det tugga på ett tag utan problem förhoppningsvis..

Mvh Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kolla min tråd där finns foto och namn

Kollade.. Samma släkte som mina i kuben.. Jättefin rackare som du fått tag på.

Kommer att bli något i det släktet i det stora med när möjligheten dyker upp , man måste ju ha tålamod i denna hobby har jag hört..

Mvh Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är där en påse i baljan.. Går inte till någon bild i blå ljuset.. En enkrona till filfisk är inköpt idag som ett steg mot glasros fritt kar.. Återstår o se vad han får för sig i karet.. Bland alla koraller knappar , musslor mm..

Med vänlig hälsning, Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är där en påse i baljan.. Går inte till någon bild i blå ljuset.. En enkrona till filfisk är inköpt idag som ett steg mot glasros fritt kar.. Återstår o se vad han får för sig i karet.. Bland alla koraller knappar , musslor mm..

Med vänlig hälsning, Manne

Det e som dom säger: friskt vågat hälften vunnit :) Aja det går nog bra, håll koll på dina knappar bara, den jag hade fick smak på dom efter glasrosorna va slut.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det e som dom säger: friskt vågat hälften vunnit :) Aja det går nog bra, håll koll på dina knappar bara, den jag hade fick smak på dom efter glasrosorna va slut.

friskt vågat hälften försvunnit heter det väl. Skojar bara. Hoppas verkligen att det lyckas och att den håller sig till glasrosdiet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Just nu verkar han bosatt sig på min fragghylla.. , glider runt den hela tiden.. Över och under.. Vi får väl se hur det går..

Där finns både knappar och roser.. Så lär väl märka vad han har för sig med tiden...

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dagens morron gympa är klar,

75 liter balling blandat o inställt i bänken.

Även en tunze 6055a har hittat ner i karet, styrning från ghlen... Tyvärr var den där lustiga magneten på utsidan av undermålig kvalle ;) , eller snarare mindre passande så vi får väl se vad jag kan hitta på senare..

Karet tickar på bra.. Funderar på att beställa två mindre led chip till högra sidan på karet i dom lägre våglängderna då det hade varit intressant o se ev effekt av tillskottet.. Får tänka lite till på det.. Mycket vill ha mer eller hur Larry ?

Mvh Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...