Gå till innehåll

_Manne_

Rekommenderade inlägg

Blir det så här Dame Edna i hela karet eller är det nån annan tid ljus...

Fin korall under firren

Det var senare på kvällen så mobilen pallade inte med blåljuset riktigt..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket trevlig fisk Manne.. Den gillas :)

Absolut , en favorit som jag haft en gång tidigare i begynnelsen av hobbyn. Nu hittade jag ett litet ex som förhoppningsvis inte växer ur karet försnabbt.. :):):)

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du testat att sätta kniven i någon av dina maximini? Min börjar bli lite stor, och hade gärna haft två fastän det är samma färg, men är lite osäker på att dela den..

:)

Det är en chansning att dela den.. Har både bra o dålig erfarenhet av det. Du måste kunna plocka ut den hel o kapa den över mitten med tex ett rakblad.. Ingen sax..

Tar säkert ett 3-5 veckor innan den är helt läkt..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte 3 och delade dem direkt, och de verkade funka bra, men däremot gjorde jag en tabbe en dag när jag skulle flytta på dem, jag la alla utom en av dessa 6 delar i en liten bytta, ställde den på kanten till sumpen och skulle i princip fundera ut var jag skulle placera ut dem, sen ringde telefonen, och efter samtalet var det mat, sen lite röj på nedanvåningen och sen i säng.. Dagen efter när jag kom hem från jobb kom jag på att byttan stod kvar på kanten till sumpen... Jag kan säga att det inte var en vacker syn som inte luktade hallon heller som mötte mig när jag öppnade till sumpen. Den skivan som nu finns kvar är nog den dyraste jag köpt, men fin är den iaf. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dom går att dela har gjort det själv några ggr. Viktigt att dela munnen på mitten ända ner genom foten. och dra på med kol för dom spy ut en hel del gifter och slem. Sedan tar det som manne sa 3-5v innan dom läkt. Skalpell är bra att ha. Foten bör vara hel så när du plockar bort den ta det piano.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kanonsnyggt som vanligt. Den sista bilden på Acan, den kan du dela om du känner för det och ge mig den ena halvan. ;) Hade gjort sig perfekt i mitt nya kar. (Inte bilden då, utan korallen. Finns garanterat någon som lite underfundigt hade kommenterat det om inte jag själv gjort det...)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

(Inte bilden då, utan korallen. Finns garanterat någon som lite underfundigt hade kommenterat det om inte jag själv gjort det...)

Hade ju blivit betydligt billigare driftkostnader om man fyllde karet med en massa bilder. Men det måste ju vara 3-d bilder ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Finfint!! Har helt missat att du skaffat en Chelmon Rostratus! :) Klart vackraste fisken som jag vet!

Får se hur/om den klarar sig.. Den ser fin ju just nu men verkar inte vilja utforska karet dagtid iaf , håller sig på höger framkant +-50cm .. Vet inte riktigt om den blir mobbad eller ej.. Kirurgen markerade i början men nu bryr kirurgen inte sig längre..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lysande Manne. Bilder tröttnar man aldrig på :)

Tackar!

Jag gillar ju Grönt så många koraller är o den färgen.. Du har väl något i samma stil.. Dvs häftig grön färg ;)

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kanonsnyggt som vanligt. Den sista bilden på Acan, den kan du dela om du känner för det och ge mig den ena halvan. ;) Hade gjort sig perfekt i mitt nya kar. (Inte bilden då, utan korallen. Finns garanterat någon som lite underfundigt hade kommenterat det om inte jag själv gjort det...)

Den ända acan jag har.. O du vill ha halva.. , vet ett ställe där du kan köpa ett dussin varianter med den tjocka plånboken.. Som faktiskt är snygga men korallen i sig faller inte mig helt i smaken ändå..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är också hemma och VABar men jag har ju inte så fina bilder som du har ;) Snyggt!

Vet ju att du är snart i hälarna på mig med ett fint kar.. Bara en liten tidsfråga tills du är ikapp mig och om för den delen med ett större kar, o fraggarna har du ju redan hämtat här till det ;)

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Får se hur/om den klarar sig.. Den ser fin ju just nu men verkar inte vilja utforska karet dagtid iaf , håller sig på höger framkant +-50cm .. Vet inte riktigt om den blir mobbad eller ej.. Kirurgen markerade i början men nu bryr kirurgen inte sig längre..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Min tog säkert 2-3veckor innan den var helt ute själv när man var vid akvariet.

Men sen då jag köpte en foxface så vr det lite gnabb men nu går dom sida v sida. Bra städpatrull

Vart hittade du acan sidan med fet plånbok ?

/Christian

"Skrivet från en mobilenhet med tapatalk"

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den ända acan jag har.. O du vill ha halva.. , vet ett ställe där du kan köpa ett dussin varianter med den tjocka plånboken.. Som faktiskt är snygga men korallen i sig faller inte mig helt i smaken ändå..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Då ska jag göra dig en tjänst och tar hela! ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vet ju att du är snart i hälarna på mig med ett fint kar.. Bara en liten tidsfråga tills du är ikapp mig och om för den delen med ett större kar, o fraggarna har du ju redan hämtat här till det ;)

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jo fraggarna från dig växer på fint -Tummen upp

Det ser faktiskt ut som om det skall bli ett lite annat kar än det jag tänkte från början. Men vi får se efter helgen -rädd-

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min tog säkert 2-3veckor innan den var helt ute själv när man var vid akvariet.

Men sen då jag köpte en foxface så vr det lite gnabb men nu går dom sida v sida. Bra städpatrull

Vart hittade du acan sidan med fet plånbok ?

/Christian

"Skrivet från en mobilenhet med tapatalk"

Då hoppas jag på det bästa.. Vill inte att den tynar bort..

Det är faktiskt den lokala butiken som har acan hemma i den dyrare klassen..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...