_Manne_ Postat 15 februari 2014 Författare Postat 15 februari 2014 Achilles har ständigt någon enstaka prick.. Inga "utbrott" den senaste tiden.. Så får vara hyfsat nöjd med det antar jag.. Så grymt vacker fisk..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
shreek Postat 16 februari 2014 Postat 16 februari 2014 Min achilles hade lite prick konstant första halvåret , sen försvann det och har inte haft en prick sen, kör endast 25 mg ozon två timmar per dygn på 2000 liter . Skickas från min iPhone via Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 16 februari 2014 Författare Postat 16 februari 2014 Jag hoppas min ska bli helt fri.. Vill ta bort det lilla uvcet över karet o bara ha kvar mitt större.. O tillslut bygga in det stora med returen så jag slipper ha ett powerhead i karet... Trist o se en newjet 3000 i baljan synligt..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
shreek Postat 16 februari 2014 Postat 16 februari 2014 ja man vill ju inte chansa med en sån juvel i baljan Citera
_Manne_ Postat 16 februari 2014 Författare Postat 16 februari 2014 ja man vill ju inte chansa med en sån juvel i baljanAbsolut inte.. Man känner ju ett visst ansvar för fisken man köpt..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 16 februari 2014 Författare Postat 16 februari 2014 En bild för dagen..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 16 februari 2014 Författare Postat 16 februari 2014 Såååå Löjigt onödigt!!Nu har det hänt..Första chipet i mitt hemmabygge har pajat...Hade ju en kanal över så jag kunde montera det där intressanta hybridchipet med ett par våglängder på ett 20w chip.. Detta chip är givetvis det dyraste chipet i hela rampen..Man fick med "pads" som var självhäftande så att säga så det var bara att montera på chipet o sen trycka på flänsen...Se bild..Ser detta chip ut som det sitter på flänsen..ack nej..Har provat att summa chipet med min voltmeter.. Piper fint så chipet verkar vara kortslutet.. Syns faktiskt inget men voltmetern säger annat..Notera.. Inga pads!!Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Lasse Postat 16 februari 2014 Postat 16 februari 2014 De är inte självhäftande - de måste skruvas - men de är inte bra ändå. Limma med Artics två komponent.MVH Lasse Citera
_Manne_ Postat 16 februari 2014 Författare Postat 16 februari 2014 Lite smådrygt.. Men det löser sig.. Har en liten ide som ändå kräver en beställning från acrc.. Ska Bara som det heter.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 16 februari 2014 Författare Postat 16 februari 2014 Chip beställt.. Totalt 5 chip.. Ett ersättnings chip för detta trasiga samt 4st 20w chip för ett litet bygge till...Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
krille 55 Postat 18 februari 2014 Postat 18 februari 2014 Du hade en bild i nån tråd som jag inte hittade nu på en staghorn som börjat växa i nån buskformation på några ställen. jag har en fragg av den och den växer jättebra. Den har börjat buska till sej också, dock inte så extremt som din en bild på min Citera
_Manne_ Postat 18 februari 2014 Författare Postat 18 februari 2014 Du hade en bild i nån tråd som jag inte hittade nu på en staghorn som börjat växa i nån buskformation på några ställen. jag har en fragg av den och den växer jättebra. Den har börjat buska till sej också, dock inte så extremt som din[ATTACH=CONFIG]111361[/ATTACH] en bild på minDin ser riktigt fin ut.. Gillar växtsättet om pinnarna blir finger tjocka o korallen tar en basketboll size i storlek..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 21 februari 2014 Författare Postat 21 februari 2014 Då man är fredags ledig så började dagen med ett gym pass.. 75L balling skulle blandas.. Men mineral saltet var slut så det blev bara vatten i den dunken.. Men det får gå ändå.. Mitt paket från Fish har börjat röra på sig igen.. Så snart har jag en DC 6000 hemma för lite test..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Laggeman Postat 21 februari 2014 Postat 21 februari 2014 Jag har salt hemma ifall du kommer förbi här, eller om jag eventuellt snurrar om Vinslöv i helgen så hade jag kunnat leverera. Citera
_Manne_ Postat 21 februari 2014 Författare Postat 21 februari 2014 Jag har salt hemma ifall du kommer förbi här, eller om jag eventuellt snurrar om Vinslöv i helgen så hade jag kunnat leverera.Är du i trakterna vore det trevligt o träffas åtminstone Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Laggeman Postat 21 februari 2014 Postat 21 februari 2014 Beror på om Danny och jag kommer överens om en dag bara. Citera
_Manne_ Postat 21 februari 2014 Författare Postat 21 februari 2014 Beror på om Danny och jag kommer överens om en dag bara. Hör av dig hur det går..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Mr Bulldogg Postat 21 februari 2014 Postat 21 februari 2014 Riktigt snygga kar du har!!! Där har man något att se upp till.Tack för fraggarna!Nu är de i karet, gäller bara att hitta bra platser för dem =) Citera
_Manne_ Postat 21 februari 2014 Författare Postat 21 februari 2014 Riktigt snygga kar du har!!! Där har man något att se upp till.Tack för fraggarna!Nu är de i karet, gäller bara att hitta bra platser för dem =)Tackar för besöket alltid en trevligt i snacka lite salt.. Även om det får klämmas in i dagens bestyr , men det blev bra! Hoppas nu allt tar sig fint! Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 21 februari 2014 Författare Postat 21 februari 2014 Idag hittade pumpen fram till sin nya ägare.. Sådan tid det tog.. Verkat ha fastnat i kinesiska nyåret o sen i svenska tullen som ville lite annorlunda också.. Vilket tog en vecka till typ.. Tar mig en lång timme så är jag nere i Malmö medans det tog posten en vecka att få hit den med en del undran på vägen..Ska bli intressant o se vad den kan ge för lagom flöde till karet.. Kommer förhoppningsvis att köra den på halvfart helt ljudlöst.. Bra med ett feed mode också..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.