Lill-Burt Postat 3 december 2011 Postat 3 december 2011 Hej!Kom idag hem från Egypten med ca 600 undervattensbilder! (Skall lägga upp ett par här senare)Snorkla ett par dagar med haj i närheten & fick 3 helt okey bilder med tanke på 7-10m djup som den var på när jag tog bilderna.Dock är dom lite vit "dimmiga" kanske pga att dom är tagna från ytan & neråt?Tänkte höra om någon här är bra på att redigera bilder som kanske skulle kunna hjälpa mig med det om jag mejlar över dom?Undrar om det är Whitetip reef shark eller Oceanic white tip...jag tycker det liknar mera Oceanic white tip men den ska tydligen inte va lika vanlig som white tip reef shark.Mvh Roger Citera
Yodelking Postat 3 december 2011 Postat 3 december 2011 Marsa Alam brukar ha många dyk nära stranden, där finns oftast reef sharks. Oceanic är oftare djupare och längre ut, typ elphinstone. Är inte någon expert på att fixa bilder, men provar gärna ändå. Min mailadress finns på min profil. Citera
Lill-Burt Postat 7 december 2011 Författare Postat 7 december 2011 Här kommer en del av bilderna man tog där nere Håll till godo Citera
Lill-Burt Postat 7 december 2011 Författare Postat 7 december 2011 (ändrat) Blev dubbelpost där :/ Ändrat 7 december 2011 av Lill-Burt dubbelpost Citera
Ouscazz Postat 7 december 2011 Postat 7 december 2011 Riktigt härliga Bilder!Redigera?Såhär nå'nting? Citera
Lill-Burt Postat 7 december 2011 Författare Postat 7 december 2011 Riktigt härliga Bilder!Redigera?Såhär nå'nting?[ATTACH=CONFIG]67362[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]67361[/ATTACH]Tack! Mmm...exakt! Skulle även vilja få haj bilderna & spotted eagle ray bilderna lite bättre om det går på någge sätt Citera
Ouscazz Postat 7 december 2011 Postat 7 december 2011 Tack! Mmm...exakt! Skulle även vilja få haj bilderna & spotted eagle ray bilderna lite bättre om det går på någge sätt Svårt utan RAW-filen.. Citera
Walle_j Postat 7 december 2011 Postat 7 december 2011 Härliga bilder. Det vore en dröm prova att dyka. Citera
Lill-Burt Postat 7 december 2011 Författare Postat 7 december 2011 Tack...skulle säkert va kul att dyka.synd att man aldrig har testat ännu.har lite problem t.o.m med att ha snorkeln i munnen så jag har bara grodfötter & cyklop..aldrig testat dyka med tuber.jag dök ner & tog bild när dykarna var vid vraket dock på 10-12m djup..han vart lite förvånad att se mig där nere ser det ut som på bilden Citera
Lill-Burt Postat 7 december 2011 Författare Postat 7 december 2011 alltså orginal filerna...skulle det gå bättre med dom?om jag mejlar dom till dig då? Citera
Ouscazz Postat 7 december 2011 Postat 7 december 2011 alltså orginal filerna...skulle det gå bättre med dom?om jag mejlar dom till dig då?Om de är JPEG hjälper det tyvärr inte. Måste vara RAW om man ska kunna trolla på allvar. Citera
Laggeman Postat 8 december 2011 Postat 8 december 2011 Bilden på överhänget är riktigt läcker! (bild 366) Citera
wrang Postat 9 december 2011 Postat 9 december 2011 Wow fina bilder, har själv dykt på detta stället nov -99 Sent from my iPhone 4S using Tapatalk Citera
Ted-m Postat 9 december 2011 Postat 9 december 2011 Vad använde du för kamera?Jag har bara en Olympus TG-810 och undrar om det är någon liknande?. Citera
Lill-Burt Postat 11 december 2011 Författare Postat 11 december 2011 Vad använde du för kamera?Jag har bara en Olympus TG-810 och undrar om det är någon liknande?.Jag hade min Canon IXUS 100 IS + DeCAPac wp-400 dykpåse (ner till 5m men har lätt varit ner på 12m med den) Citera
Benighted Postat 11 december 2011 Postat 11 december 2011 (ändrat) Som Ouscazz sa så behöver man RAW filerna för att fixa med den riktiga magin, speciellt vitbalansen, det går ju alltid att skrapa fram lite mer detaljer ur en jpeg, men sen förstörs ju en del av det man får fram genom att man igen komprimerar det med jpeg, därför man alltid om man har möjligheten att spara som RAW ska göra det, minne är billigt jämfört med svårredigerade bilder där man förstör data. Men du kan ju skicka några originalbilder till mig så kan jag se vad jag kan göra med dem. Ändrat 4 maj 2012 av Benighted Citera
Ryberg Postat 12 december 2011 Postat 12 december 2011 Roger, väldigt fina bilder! Benighted o. Ouscazz, vad använder ni för kameror? Jag köper alltid engångskameror, och är med andra ord aldrig nöjd! Citera
loopmannen Postat 12 december 2011 Postat 12 december 2011 Grymt snygga bilder! Har snorklat i Röda havet men aldrig dykt med tuber pga öronskada får ej läkar ok för att ta cert. Hyvens avundsjuk måste jag säga....... Citera
Lill-Burt Postat 4 januari 2012 Författare Postat 4 januari 2012 Har någon kommit på om det är en oceanic white tip eller reef white tip haj på bilderna?så man vet vad man har plaskat med Citera
Capote Postat 4 januari 2012 Postat 4 januari 2012 Det är en white-tip Oceanic har mycket rundare ryggfena och längre bukfenor. Oceanic är betydligt större och tyvärr inte alltid så trevlig.Vi hade en runt oss vid ett dekostopp när vi dök efter hammarhaj vid Elphinstone. Lite stressande faktiskt. Cirklarna runt oss blev allt snävare och vi ville undvika att bryta dekon.Kanske det var vid Elpinstone du tog hajbilden? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.