Gå till innehåll

Saltmöte 12 Mars i Linköping


salta wille

Rekommenderade inlägg

Eftersom det blev kort varsel till vårt senaste saltmöte i Linköpins akvarieförening, så vill jag vara ute i god tid inför nästa möte.

Datumet 12 Mars kl 19:00 Naturcentrum i Linköping är spikat till 99%. (beroende på intresse)

Programmet är inte klart och jag överlåter önskningar till er! En eller två föredragshållare tror jag blir bra.

Det är önskvärt att det blir en skaplig auktion på saltprylar, fraggar osv. ungefär så som det var på vårt första saltmöte och ett lotteri med fina vinster i saltets tecken.

+ Willes goa smörgåsbord icke att förglömma.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 52
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

  • 1 månad senare...
  • 4 veckor senare...

halloj,

Nu är det en månad kvar till saltmötet i Linköping!

Inga önskemål om programinnehåll eller föredragshållare har inkommit!

Auktion är en självklar programpunkt.

Så salta prylar såsom hårdvara och fraggar, koraller och fisk är välkomna till auktionsbordet!

Jag får väl bumpa denna tråd ett par ggr i veckan, så den är synlig för alla! ;)

Salta smörgåsbordet borde vara en rejäl magnet!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Nu så är det klart med en föredragshållare! Jag har lyckats att få Mattias (mekl) från Eskilstuna komma till oss och hålla föredrag om sitt dunderfina akvarium, mm mm.

De flesta här känner igen Mattias från denna tråd:

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?36984-Mattias-70-tum-widescreen-i-Eskilstuna&p=445210&viewfull=1#post445210

Mer information om vad Mattias kommer att berätta om, kommer efter helgen. Men jag kan redan nu lova att det blir en högintressant kväll som ingen får missa!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu så är det i princip klart med salt mötet i Linköping!

Mattias kommer ner till oss och berättar om sitt akvarium och spser o andra koraller.

Mattias tar med sig ett hundratal fraggar till auktionen, så glöm inte pengarna hemma!

Det kan bli Sveriges största fraggauktion!

Ni kan läsa mer om Mattias akvarium här

Saltvattensföredrag.pdf

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är det bara 6 dagar kvar till den stora saltdagen i Linköping!

Passa på att vara med på ett riktigt trevligt och intressant möte i saltets tecken!

Mattias från Eskilstuna visar och berättar om sitt stora akvarium samt hur man får koraller att växa och trivas!

Han kommer även att visa sin ledramp som kommer att lysa upp fraggkaret som han har med sig!

Många intressanta och vackra fraggar kommer att auktioneras ut under kvällen!

Missa inte detta gyllene tillfälle att uppgradera ditt akvarium med några tjusiga Sverigeodlade koraller!

Inträdet är endast 40kr för icke medlemmar, och då ingår fika, kaffe the saft för de små och mackor!

Är du allergisk eller vegetarian kan vi nog fixa nåt åt er också, men då måste ni säga till senast dagen innan!

Varm välkomna till årets saltträff!post-2871-14468924798255_thumb.jpg

http://www.linkopings-akvarieforening.net/jo/

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Anmälningar strömmar in och det är glädjande att det är många som kommer! Kul att många saltvattensnördar och nya saltvattensakvarister tar tillfället i akt att mötas i Linköping för att lyssna på ett intressant föredrag samt att ta chansen att göra klipp på fraggar på auktionen. Det blir även lite annat såsom pumpar mm mm!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...