Lasse Postat 16 maj 2014 Författare Postat 16 maj 2014 Det här är en bubble tip som jag fick av Morot för ca ett år sedan. Jag tog stenen och placerade den längs bak i detta rös. sedan dess har den delat sig minst 10 gånger - 2 har jag tagit ut och vad jag kan se så är det minst 8 nu. De har flyttat sig lite - de två jag tog bort rörde sig mot mitten av karet där jag inte ville ha dem - nu verkar de sprida sig mot högra sidan och uppåt. Jag ser att de kryper omkring lite och koraller runt om blir lite luggslitna då och då men i det stora hela håller de sig där jag vill att de skall vara. Av mina två streamers är en helt inbyggd - den andra sitter så att de kan krypa upp på den. I min värld är det dock så att jag inte tror att de kryper upp frivilligt på en streamer utan de är försvagade på något sätt och sugs därför fast. Jag var också mycket tveksam till anemoner - men av andra skäl - men den här kolonin pryder karet väldigt bra. Sedan har jag en skunk som bor i dem också - vilket inte gör det sämre.MVH Lasse Citera
odel68 Postat 16 maj 2014 Postat 16 maj 2014 Riktigt snygg anemonvägg Lasse :smiley20:mvh Ola. Citera
wrang Postat 16 maj 2014 Postat 16 maj 2014 En liten bild på "anemonväggen"[ATTACH=CONFIG]114979[/ATTACH]MVH LasseSååå snyggt, såg ett anemon akvarium på gamla Köpenhamns akvarium där ytan var täckt med anemoner och ett 20 tal clownfiskar bodde inne i (lekpar och yngel) precis som jag sett i mina dyktimmar i rödahavet /Christian Citera
Petter N Postat 2 juni 2014 Postat 2 juni 2014 Vilka sorters fiskar har du i akvariet numera? Det ser ut att vara fullt med liv. Citera
Lasse Postat 7 oktober 2014 Författare Postat 7 oktober 2014 Kommer lite uppdatering efter sommarenMVH Lasse Citera
Henric Postat 8 oktober 2014 Postat 8 oktober 2014 Ser väldigt friskt och fint ut Lasse men det måste hänga ihop med att ni har så lång sommar där du bor Skickas från min iPhone via Tapatalk Citera
Lasse Postat 8 oktober 2014 Författare Postat 8 oktober 2014 Visst Henric - och jag gör allt för att förlänga den - kom hem förra veckan efter en vecka med temperaturer mellan 23 och 27 grader. Och när man inte river i det - så funkar det MVH Lasse Citera
odel68 Postat 8 oktober 2014 Postat 8 oktober 2014 Härliga bilder att skåda Lasse,rent och snyggt också mvh Ola. Citera
Lasse Postat 8 oktober 2014 Författare Postat 8 oktober 2014 jag köpte en ny kamera för någon månads sedan. En Olympus Though TG 3. det visade sig att den hade något som alla kameror skulle ha - en automatisk vitbalansinställning. De förra bilderna var tagna under den typ av belysning jag har på dagen - dessa nedanför är tagna på kvällen med blåljus.MVH Lasse Citera
Lasse Postat 9 oktober 2014 Författare Postat 9 oktober 2014 Liknande bilder men i "normalljus"MVH Lasse Citera
hagbard Postat 9 oktober 2014 Postat 9 oktober 2014 (ändrat) Vad är det för art som är 5 st på bild 1 inlägg 230..jag menar inte kardinalarten Ändrat 9 oktober 2014 av hagbard Citera
hagbard Postat 9 oktober 2014 Postat 9 oktober 2014 Ang inlägg 235 o bild 3 och 4 vad fina! Känner du ingen hämmning att ha dessa? med tanke på universeum?Jag kanske ser fel men jag skulle inte våga ha dom Citera
odel68 Postat 9 oktober 2014 Postat 9 oktober 2014 Inte en så liten film mycket intressant att titta på mycket fint i karet, gillar okinawan är det en illgrön euphyllia också man ser mvh Ola. Citera
Lasse Postat 9 oktober 2014 Författare Postat 9 oktober 2014 Fisken är köpt och säljs under namnet Amblyglyphidodon ternatensis. Om det är det eller inte kan jag inte svara påNej - jag är inte speciellt orolig av mig @ Ola. Ja det är en illgrön euphyllia av någon sort där jag bara sett dennaMVH Lasse Citera
odel68 Postat 9 oktober 2014 Postat 9 oktober 2014 Kan inte glömma euphyllian Lasse riktigt snygg färg på den får hålla ögonen öppna om de skulle dyka upp ngt liknande i Skåneland,har kanske missat ngt ang det Hagbard skriver om knapparna är de så giftiga ell är de listade liknar lite de gröna jag har inte helt säker finns säkert många som liknar varandra hur som tjusigt kar mvh Ola. Citera
Lasse Postat 9 oktober 2014 Författare Postat 9 oktober 2014 Ja knapparna tillhör inte den ofarligaste formen - inte på något sätt. Jag låter dem vara bara och jag har inte drabbats vidare av dem. Euphyllian är väldigt fin - det tog ett tag med tjat innan jag fick loss den. Har bara ett huvud av den men hoppas att få fler.MVH Lasse Citera
Lasse Postat 9 oktober 2014 Författare Postat 9 oktober 2014 Fortsätter med några mer filmer MVH Lasse Citera
hagbard Postat 9 oktober 2014 Postat 9 oktober 2014 Fräckt att visa film i tråden om sitt kar..blir till att börja med! vilken mullsork till apelsinfärgad okanawe du har! den jag hade var mer gul och tunn. Citera
Lasse Postat 12 oktober 2014 Författare Postat 12 oktober 2014 Vet inte om jag skall plåga er med mer filmer men här har jag lyckats att fånga lite lekförberedelser hos ett par av Amblyglyphidodon ternatensis. För den som är intresserad. filmen är i HD kvalité - ni kan ändra på verktygen i YouTube Några bilder ocksåMVH Lasse Citera
Sjöfartsmuseet Akvariet Postat 12 oktober 2014 Postat 12 oktober 2014 I Amblyglyphidodon ternatensis lek igår ibland också att rensa hela grenar av montipora eller annan grenväxande stenkorall från levande vävnad, har jag märkt / David Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.