Gå till innehåll

Lasses Percula 120


Lasse

Rekommenderade inlägg

För någon månad sedan satte jag kaffet i halsen när jag fick se något väldigt hårigt i akvariet. Det var en så kallad teddy bear crab och jag har aldrig sett den innan under de 5 år som akvariet varit igång - och den är inte liten. Idag fastna den på film - här är en liten sekvens när han flyttar en liten (nåja) sten.

Observera åskådaren.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jodå - det kan bli bättre och skall bli bättre :) Jag har nya DC chip som skall monteras, jag skall bygga en algscrubber på baksidan, jag skall försöka bli av med de mesta av mina glasrosor, jag skall testa en ny rutin för matning av koraller och andra filtrerare - maten har jag i karet redan. Jag skall i förlängningen ha några färgade pinnar också - testar just nu med grenväxande montipora. Flakväxande koraller dröms det också om - just nu fungerar några stycken bra. Karet börjar glida över till hårdkoraller - och det skall jag fortsätta med men framförallt av typ LPS.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett par som ibland har olika koraller - ibland går de tillsammans. de är ju acroporalevande i naturen - men hos mig tar de alla typer av koraller. Jag har två G.histrio / G.rivulatus. Också ett par som ibland är tillsammans. / är för att jag inte kan artbestämma dem

MVH Lasse

De var snygga de också jag menade de små gula till vänster var nog en uppe och en nere gillar de små liven starkt http://se.reeflex.net/tiere/388_Gobiodon_okinawae.htm mvh Ola.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men den är liten och klarar inte så stor konkurrens. Har haft den förut och då i mitt RSM. Då levde de ett halvår men sedan försvann de. Nu går några stycken i ett 24 liters tillsammans med några evioter och det verkar gå bra.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ibland så begriper man inte så mycket. Hur kan en fisk gömma sig i nästan 3 år? Jag skaffade en gång ett par upp och nervända gobies och har hela tiden sett en av dem sticka ut ur en grotta när det varit mat - idag kom två stycken fram och åt....... Filmen under visar en dålig kvalité men man ser att det står en fisk däruppe i taket

Blir också mer och mer förtjust i mina röda scooter blenny - i nästa inlägg kommer en film till

Några foton

post-2331-14468934713417_thumb.jpg

post-2331-14468934713668_thumb.jpg

post-2331-14468934713882_thumb.jpg

post-2331-14468934714108_thumb.jpg

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Under mer än en vecka nu har de gått väldigt bra ihop. Har två röda och en "vanlig" - den vanliga är mycket större - inga tecken till aggressivitet - med de röda är troligtvis inte könsmogna än. Detta är tydligen en speciell art - inte att förväxla med den vanliga röda scooter blennyn. Denna skall finnas på norra delen av Filipinerna. Jag har angett arten till Synchiropus moyeri vilket jag inte tror stämmer. Hittar ingen på Fish Base som verkar stämma

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...