Lasse Postat 16 oktober 2014 Författare Postat 16 oktober 2014 Först en bild på "anemonväggen"Sedan upptäckte jag något konstigt med en av mina porslinssnäckor. Den sitter helt stilla ner i ett hörn av stor rutan. Vad har den för sig och kommer den att kunna röra sig - är det en snäcka med äggvårdAllt tyder på att den kommer att sitta kvar så det skall bli intressant att följa vad som händer.MVH Lasse Citera
krille 55 Postat 16 oktober 2014 Postat 16 oktober 2014 Det va ju riktigt häftigt. Snäckrom har man ju sett men att dom skyddar den hade man ju ingen aning om. Citera
odel68 Postat 16 oktober 2014 Postat 16 oktober 2014 Häftigt Lasse ska bli kul att följa fin anemonvägg har bara två i min hoppas på fler mvh Ola. Citera
Lasse Postat 16 oktober 2014 Författare Postat 16 oktober 2014 Har aldrig sett det här heller. Arten är troligtvis Cypraea annulus eller någon närstående. den har satt sig så att det skall vara möjligt att fota utvecklingen.MVH Lasse Citera
Capote Postat 16 oktober 2014 Postat 16 oktober 2014 Ser riktigt bra ut Lasse. Skummade hela tråden och hittar led-ljus, skummare och annat. Ha den gamle akvarierebellen från Skövde lagt vapnen åt sidan och skaffat ett vanligt akvarium utan mystiska kemiska experiment? Citera
Lasse Postat 16 oktober 2014 Författare Postat 16 oktober 2014 När fan blir gammal så blir ha religiös sa alltid min mamma. Det pågår allt experiment men detta akvarium är det mycket experiment med teknik och olika tekniska lösningar. Men det står ett bredvid - ombyggt LED ljus men annars så basic som det bara kan vara. Nå - när startar du upp igen då+MVH Lasse Citera
Slanten Postat 17 oktober 2014 Postat 17 oktober 2014 Så spännande med den äggvårdande snäckan! Tänk att du skulle få porslinsägg Citera
Andreas_Lindholm Postat 17 oktober 2014 Postat 17 oktober 2014 Fina bilder och filmer! Snäckan och äggen ska bli intressant att följa då detta är nytt för mig mvh ante Citera
odel68 Postat 17 oktober 2014 Postat 17 oktober 2014 Så spännande med den äggvårdande snäckan! Tänk att du skulle få porslinsägg 5+ på den Jonas mvh Ola. Citera
Lasse Postat 17 oktober 2014 Författare Postat 17 oktober 2014 Den sitter kvar på samma plats nu på morgonen. Skall försöka ta foton när akvariet har tänts upp.MVH Lasse Citera
Lasse Postat 17 oktober 2014 Författare Postat 17 oktober 2014 Dagens bilder. euphyllian är av en ovanlig typ.MVH Lasse Citera
odel68 Postat 17 oktober 2014 Postat 17 oktober 2014 + På Euphyllian-Tummen upp Lasse ,gillar Euphyllior skarpt mvh Ola. Citera
Andreas_Lindholm Postat 18 oktober 2014 Postat 18 oktober 2014 Snyggt Lasse! Hur har det gått för dig med projekt-x och y? Mvh ante Citera
Lasse Postat 18 oktober 2014 Författare Postat 18 oktober 2014 X,Y och Z ligger på is just nu - jag har det lite rörigt med min tidsplanering. Är indragen i 4 olika projekt på timme just nu. Det är dock väldigt lite som skall till för att det skall bli bra. Främst har jag dåligt samvete vad gäller projekt Z. Det kommer jag åtgärda först. Såg du det Magofster?MVH Lasse Citera
Lasse Postat 20 oktober 2014 Författare Postat 20 oktober 2014 4:de dagen (efter upptäckt)Till David - sjöfartsmuseet - Brunt blir grönt En av mina favoriter - all time highMVH Lasse Citera
Sjöfartsmuseet Akvariet Postat 24 oktober 2014 Postat 24 oktober 2014 Härligt Lasse! Just den tredje generationens kloner är extra glada i att ändra färg / David Citera
Lasse Postat 24 oktober 2014 Författare Postat 24 oktober 2014 Snäckan har krypit iväg - tyvärr missade jag att ta en annan bild. Men det verkar vara hormoner i vattnet eftersom mina Amblyglyphidodon ternatensis lekte igår. Tog en film - lång men jag tycker det är kul att ha fångat detta på film Ni kan ställa in HD kvaliteMVH Lasse Citera
odel68 Postat 25 oktober 2014 Postat 25 oktober 2014 Härligt film roligt också tyder på att det står bra till i karet också mvh Ola. Citera
akejan Postat 29 oktober 2014 Postat 29 oktober 2014 Otroligt kar!Hur många fiskar har du i ditt kar? Många experter verkar rekommendera ca 1tum fisk/5 gallon (U.S?) Citera
Lasse Postat 29 oktober 2014 Författare Postat 29 oktober 2014 Karet är på 440 liter och skulle därför kunna hålla ca 60 cm fisk enligt formeln och då stupar det nog direkt på mina 12 Pyjamaskardinaler som är ca 90 cm längd bara dem - sedan finns det 9 fröknar på ca 60 cm totalt, lite gyltor, några gobier, några scooter blenny, några clowner, några små havsabborrar och lite annat - och så kungen givetvis - den gula KirurgenBra filtrering och bra miljö är förutsättning för att kunna ha betydligt mer fisk än den formeln. MVH Lasse Citera
JonasW Postat 29 oktober 2014 Postat 29 oktober 2014 Tycker att karet ser väldigt välmående och härligt ut! Du kan inte filma lite så man får se hela karet i bild samtidigt? Citera
Lasse Postat 30 oktober 2014 Författare Postat 30 oktober 2014 Tycker att karet ser väldigt välmående och härligt ut! Du kan inte filma lite så man får se hela karet i bild samtidigt? Skall bli.MVH Lasse Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.