krille 55 Postat 28 januari 2012 Postat 28 januari 2012 Tack för tipset Kenny. Ser ju bra ut. Vi ska absolut försöka ta oss dit den helgen. Citera
Andreas N Postat 28 januari 2012 Postat 28 januari 2012 Roligt! Jag har varit på de 2 tidigare sammankomsterna och det har varit riktigt kul så då kan man ju inte missa denna gången då det är på en lördag tom.Fraggar skall man väl kunna fixa en låda av som man gjort på de tidigare sammankomsterna. Citera
Taggen76 Postat 28 januari 2012 Postat 28 januari 2012 Låter verkligen intressant och kul, måste verkligen försöka planera in detta datum. Citera
Majki01 Postat 28 januari 2012 Postat 28 januari 2012 Får ta med "tjocka" plånboken. Och hoppas på att någon har med någon snygg lps Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 28 januari 2012 Postat 28 januari 2012 Absolut.. Verkar bli ett rejält gäng som ska dit.. Verkar kunna bli riktigt lyckat event.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
krille 55 Postat 31 januari 2012 Postat 31 januari 2012 Har bokat rum på hotell spar i majorna. Vi stannar hela helgen, åker inte hem förrän på måndagen. Lite minisemester, frun och dottern måste väl få lite shopping när jag får en heldag med akvarie. Tack Kenny för bra tips, vi kanske ses på träffen? Citera
kimett Postat 31 januari 2012 Postat 31 januari 2012 Skulle någon behöva husrum så hojta till. Har några sängar ståendes. Citera
gurra600 Postat 7 februari 2012 Postat 7 februari 2012 japp jag kommer o det ska bli roligt .. Citera
danne031 Postat 10 februari 2012 Postat 10 februari 2012 Var kanon förra gången, datumet bokas! Citera
Piraterna Postat 15 februari 2012 Postat 15 februari 2012 Har bokat rum på hotell spar i majorna. Vi stannar hela helgen, åker inte hem förrän på måndagen. Lite minisemester, frun och dottern måste väl få lite shopping när jag får en heldag med akvarie. Tack Kenny för bra tips, vi kanske ses på träffen?Släpp av dem på freeport så kan du lugnt åka runt (det ligger i närheten av bioted) Citera
krille 55 Postat 16 februari 2012 Postat 16 februari 2012 Eftersom vi inte ska åka hem förrän på måndagen och vi tyvärr passerar ullared på hemvägen så kan jag ju inte köpa hem nåt levande till karet. Det skulle ju va om där är nån från växjö med omnejd som kan ta hem och ha det i sitt kar några dar i så fall. men tack för tipset, titta kan man ju alltid. Citera
danne031 Postat 16 februari 2012 Postat 16 februari 2012 Ted är väl värd ett besök utan att handla något, inget snack om den saken En timme med akvariesnack och snabbkaffe funkar alltid! Citera
Laggeman Postat 21 februari 2012 Postat 21 februari 2012 Är det bestämt någon tid på detta event ännu? Citera
krille 55 Postat 21 februari 2012 Postat 21 februari 2012 undrar samma sak. kan ju va bra att veta hur dax man behöver köra så man hinner titta hos bioted innan man kör in till göteborg. Damerna undrar ju hur mycke egentid för shopping dom får på lördan. Dom är ju glada om dom slipper mig i affärerna( jag är rätt glad att jag slipper gå med) Citera
Lasse Postat 22 februari 2012 Postat 22 februari 2012 Jag har pratat med en affärsinnehavare i Lerumstrakten - han kommer att försöka ha affären öppen under några timmar efter träffens avslutande.MVH Lasse Citera
sparrow Postat 22 februari 2012 Postat 22 februari 2012 Grymt! Klart vi kommer gubben och jag... Menar, vi har ju sååå långt att åka Men som frågan löd, vilken tid är det? och hur länge håller det på? är det något sorts inträde? // Sanna & Robin Citera
Sjöfartsmuseet Akvariet Postat 23 februari 2012 Författare Postat 23 februari 2012 Vi tänkte starta kl 4 och fortsätta så länge det behövs. Inträde är gratis för besökare som skall vara med på korallträffen, precis som tidigare. Vill man ändå köpa biljett så kostar den 40:- och fungerar den som årskort hos oss och fyra museer till i Göteborg. Se hemsida för mer info om det. Starttiden kan komma att ändras om vi får tag i någon intressant föredragshållare eller något annat spännande. Då postar vi det här på guiden så fort som möjligt. MvhDavid Citera
wrang Postat 25 februari 2012 Postat 25 februari 2012 4 känns sent kan man inte ta lite tidigare?Sent from my iPhone 4S using Tapatalk Citera
Heske Postat 25 februari 2012 Postat 25 februari 2012 Låter intressant. Ska höra med sambon. Isf finns plats för 1-2 småväxta människor i baksätet på polon... Citera
Piraterna Postat 25 februari 2012 Postat 25 februari 2012 Jag håller med, lättare att hålla kidsen glada (och ev. shoppingsugna partners för de som kommer långväga) om det börjar tex vid ett. Citera
Majki01 Postat 25 februari 2012 Postat 25 februari 2012 För oss som åker en bit så är ju 1 troligtvis lite för tidigt, man vill hinna med lite på vägen också Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Sjöfartsmuseet Akvariet Postat 25 februari 2012 Författare Postat 25 februari 2012 På helger kan vi ha ganska många besökare och har då inga möjliheter/vill inte stänga av delar av akvariet. Och akvariets bakutrymmen är tyvärr för små om vi blir lika många som vi varit på tidigare träffar. Lugnaste tiden är timmen innan stängning, dvs mellan 4 och 5. Sedan stänger museet men vi tänkte hålla extra öppet, just för att ha möjligheten att ha hela akvariet tillgängligt för korallträffen. Vi ser också på möjligheten att hålla cafét öppet bara för oss. Mer info kommer om det blir så. Alla är välkomna att komma in tidigare och om någon vill ställa in något bakom kulisserna tidigare så går det bra. Sen la vi denna träffen på helgen just för att de långväga besökarna också skulle ha möjlighet att vara med. Citera
Piraterna Postat 25 februari 2012 Postat 25 februari 2012 Vi är glada att få komma och vet att ni gör ert bästa, man kan inte tillgodose allas önskemål jämt. Citera
krille 55 Postat 26 februari 2012 Postat 26 februari 2012 För oss som har 30 mil upp och vill stanna på nåt ställe på uppvägen och sen checka in på hotell innan träffen så är det perfekt med kl fyra. Har tagit till oss agnes och peters råd om att stanna hos bioted på uppvägen så kan damerna få lite shopping under tiden jag är där. Junioren i familjen har varit i shoppingcentret innan och hon va inte svårövertalad att stanna där på uppvägen. Denna trip ska bli mycke trevlig. Citera
Laggeman Postat 27 februari 2012 Postat 27 februari 2012 Jag som kör från Lund har ca 26 mil till Träffen och tycker att kl. 4 blir precis lagom, då hinner man stanna till både hos Ted och kanske en butik till innan man landar på Sjöfartsmuseet. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.