Quirkz Postat 20 januari 2013 Författare Dela Postat 20 januari 2013 jag lyfte bort så jag såg ner och runt över allt ska kolla det testet i morgon Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Maglofster Postat 20 januari 2013 Dela Postat 20 januari 2013 det kollade jag aldrig stått med värmare och 2 pumpar och snurratKan vara läge att kolla. För säkerhets skull. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 21 januari 2013 Författare Dela Postat 21 januari 2013 Detta är väl ganska bra skummning Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Colan Postat 21 januari 2013 Dela Postat 21 januari 2013 Thomas, du kan nog skumma ut det dubbla/dag om du känner för det. Körde själv 1.5-1.7 liter/dag under 2-3 månader. Jobbigt att tömma? Ja men nitraten sjunker så småningom eftersom slaggrester som bildar nitrit skummas ut. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 22 januari 2013 Författare Dela Postat 22 januari 2013 Det är på 3 dagar så jag tömmer ganska ofta snart dax att tömma igen men framåt går det nu i alla fallAnnars då allt bra? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 23 januari 2013 Författare Dela Postat 23 januari 2013 Kul nu är man nere på 25 i nitrat det tar sig som flickan sa Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 25 januari 2013 Författare Dela Postat 25 januari 2013 Hmm nitraten har börjat öka nu 30 har 200ml bio pellets i på 360 liter vad göra mer pellets ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 27 januari 2013 Författare Dela Postat 27 januari 2013 Nya planer på G jag och hans från www.drakfisken.se ska pröva på en sak vi fick ner nitraten till 25 men den steg nästan till 50 på en vecka lyckas vi så berättar jag lösningen sen håll tummarnaMvh Thomas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 29 januari 2013 Författare Dela Postat 29 januari 2013 Idag borde sakerna komma håller tummarna Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 29 januari 2013 Författare Dela Postat 29 januari 2013 Så sakerna har kommit dosering har börjat Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 30 januari 2013 Författare Dela Postat 30 januari 2013 Nitrat nere på 12 nu går frammåt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Zigmund Postat 30 januari 2013 Dela Postat 30 januari 2013 Nu är man riktigt nyfiken ! Hoppas det funkar och att du delar med dig !Mvh : Fredrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 30 januari 2013 Författare Dela Postat 30 januari 2013 japp självklart kommer jag dela med till alla när vi nått målet som är 5 i nitrat bara för alla sen att köra denna produkt om vi lyckas har ju hans med mig från www.drakfisken.se Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 31 januari 2013 Författare Dela Postat 31 januari 2013 Litet tips skippa saliferts no3 test diffar en del kör nyos no3 test lite dyrare lite bättre Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 31 januari 2013 Dela Postat 31 januari 2013 Litet tips skippa saliferts no3 test diffar en del kör nyos no3 test lite dyrare lite bättreHur vet du det Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sune Postat 31 januari 2013 Dela Postat 31 januari 2013 Hur vet du det Ifrågasätt inte det här nu Nu har vi ju mätt med säkert 5 olika tester som visat samma och nu finns det ett som visar halva värdet jag håller på att ta fram ett eget test som ska visa 0 ( men säg inte till någon att det bara är vatten i det)!!!! Inte sabba min affärsidé Jag tror att den kolkällan som han provar nu faktiskt funkar på karet, men vi får se efter några veckor.Men en referensvätska är ju alltid bra att kontrollera mot för att se vilket som stämmer!// Danne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 31 januari 2013 Författare Dela Postat 31 januari 2013 Danne du e rolig du jo vi hoppas att det funkar nu så jag kan sätts i lite sps koraller Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sune Postat 31 januari 2013 Dela Postat 31 januari 2013 Ha ha.. Var bara tvungen Jag tror vi kan prova med några montiporor snart Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 31 januari 2013 Författare Dela Postat 31 januari 2013 Här är medlet som vi tror kommer att funka no3 på 12 vi doserar 2ml morgon och kväll för dig som har hög no3 och kanske kör biopellets och inte får det att funka till 100% pröva detta medel lycka tillMvh Thomas.R Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 1 februari 2013 Dela Postat 1 februari 2013 Jag har också träffat några som prövat det med framgång. (Och en som pajat ett skummarlöst kar).Det verkar konstigt nog som att det både startar säkrare än VÄS och är mer slarvtolerant. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 1 februari 2013 Författare Dela Postat 1 februari 2013 Jo kör man detta så ska man ha en bra skummare och bra fart på ytan ska du pröva detta sj Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 2 februari 2013 Författare Dela Postat 2 februari 2013 ska man tro på detta att det funkar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 2 februari 2013 Dela Postat 2 februari 2013 Nä, det tycker jag inte! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
impajimpa Postat 2 februari 2013 Dela Postat 2 februari 2013 Grymt snyggt, ser verkligen fram emot nästa gång man har vägen förbi!Sent from my RM-821_eu_sweden_235 using Board Express Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
impajimpa Postat 2 februari 2013 Dela Postat 2 februari 2013 Haha sry postade i tråd. Sent from my RM-821_eu_sweden_235 using Board Express Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.