Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat
  • Författare

jag lyfte bort så jag såg ner och runt över allt ska kolla det testet i morgon

• Svar 748
  • Visningar 97,8k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Populäraste inläggen

• ja, det är mycket som kostar.. ungefär hur många liter/dygn måste du fylla på med osmos till ditt kar? och hur har du löst det, osmolator till en dunk eller?

• ja du detta va fint bör ses

• Då kan det gå åt H-e. Du kan få en så kraftig reaktion att du får kokande kalciumklorid i ögonen - inte så bra. Tänk på den gamla hederliga regeln SIV - syra i vatten som just handlar om samma sak MVH

Populära bilder

Postat

Thomas, du kan nog skumma ut det dubbla/dag om du känner för det. Körde själv 1.5-1.7 liter/dag under 2-3 månader. Jobbigt att tömma? Ja men nitraten sjunker så småningom eftersom slaggrester som bildar nitrit skummas ut.

Postat
  • Författare

Det är på 3 dagar så jag tömmer ganska ofta snart dax att tömma igen men framåt går det nu i alla fall

Annars då allt bra?

Postat
  • Författare

Hmm nitraten har börjat öka nu 30 har 200ml bio pellets i på 360 liter vad göra mer pellets ?

Postat
  • Författare

Nya planer på G jag och hans från www.drakfisken.se ska pröva på en sak vi fick ner nitraten till 25 men den steg nästan till 50 på en vecka lyckas vi så berättar jag lösningen sen håll tummarna

Mvh Thomas

Postat
  • Författare

japp självklart kommer jag dela med till alla när vi nått målet som är 5 i nitrat bara för alla sen att köra denna produkt om vi lyckas har ju hans med mig från www.drakfisken.se

Postat
  • Författare

Litet tips skippa saliferts no3 test diffar en del kör nyos no3 test lite dyrare lite bättre

Postat
Litet tips skippa saliferts no3 test diffar en del kör nyos no3 test lite dyrare lite bättre

Hur vet du det ;)

Postat
Hur vet du det ;)

Ifrågasätt inte det här nu ;) Nu har vi ju mätt med säkert 5 olika tester som visat samma och nu finns det ett som visar halva värdet :) jag håller på att ta fram ett eget test som ska visa 0 ( men säg inte till någon att det bara är vatten i det)!!!! Inte sabba min affärsidé ;)

Jag tror att den kolkällan som han provar nu faktiskt funkar på karet, men vi får se efter några veckor.

Men en referensvätska är ju alltid bra att kontrollera mot för att se vilket som stämmer!

// Danne

Postat
  • Författare

Danne du e rolig du jo vi hoppas att det funkar nu så jag kan sätts i lite sps koraller

Postat

Ha ha.. Var bara tvungen ;) Jag tror vi kan prova med några montiporor snart :)

Postat
  • Författare

Här är medlet som vi tror kommer att funka no3 på 12 vi doserar 2ml morgon och kväll för dig som har hög no3 och kanske kör biopellets och inte får det att funka till 100% pröva detta medel lycka till

Mvh Thomas.R

post-6032-14468928213376_thumb.jpg

Postat

Jag har också träffat några som prövat det med framgång. (Och en som pajat ett skummarlöst kar).

Det verkar konstigt nog som att det både startar säkrare än VÄS och är mer slarvtolerant.

Postat
  • Författare

Jo kör man detta så ska man ha en bra skummare och bra fart på ytan ska du pröva detta sj

Postat

Grymt snyggt, ser verkligen fram emot nästa gång man har vägen förbi!

Sent from my RM-821_eu_sweden_235 using Board Express

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.