Postat 9 augusti 201312 år Författare Hmm nu misstänker vi att der är min kylare som släpper ifrån sig något som ökar no3, den kopplas ur och fläktar sätts på
Postat 9 augusti 201312 år Författare Vet ej men vi har tagit allt nytt förutom att rört den och no3 stiger
Postat 11 augusti 201312 år Författare Denna sitter på en sten hos mig är denna giftig och i så fall hur tar jag bort den ?
Postat 11 augusti 201312 år Vad skulle kylaren släppa ifrån sig?Enligt uteslutningsmetoden är detta den enda kvarvarande felkällan, förutom Thomas själv då - jag tror inte kylaren släpper ifrån sig nitrat, men rent teoretiskt kan den ju släppa något som stör testerna.....
Postat 11 augusti 201312 år Denna sitter på en sten hos mig är denna giftig och i så fall hur tar jag bort den ?Ja, den är giftig - men är nog minst giftig om du låter den vara......
Postat 11 augusti 201312 år Författare Ok men sen då när dom blir flera blir jobbigare då att ta bort dom! Är det den giftigaste jag har eller är den lite halv giftig bara...kan man dö av den?
Postat 11 augusti 201312 år Författare Skulle vilja veta vilken sort det är..leffe voda dina skills nu
Postat 17 augusti 201312 år Författare Nu har kylaren stått av ett tag, , och vi har doserat dubbelt nu och ska mäta idag.
Postat 17 augusti 201312 år Hoppas på bra resultat!! Tack för pratstunden på Triton igår Med vänlig hälsning, Björn
Postat 18 augusti 201312 år Författare Blir galen fick som svar p04 0.00 och n03 40+ fattar inte varför no3 inte går ner
Postat 18 augusti 201312 år Blir galen fick som svar p04 0.00 och n03 40+ fattar inte varför no3 inte går nerKan vara för lite fosfat, det måste finnas för att bakterierna ska kunna ta hand om nitraten.//Marko 'DaTrucka' (via mobil).
Postat 18 augusti 201312 år Författare Jo men hur kan den försvinna allt e ju nytt ny sten och allt, kan jag ha nollat den igen med det jag häller i ?
Postat 18 augusti 201312 år Jo men hur kan den försvinna allt e ju nytt ny sten och allt, kan jag ha nollat den igen med det jag häller i ?Använder du kolkälla så är det inte omöjligt.Du kan testa med att mata dina fiskar med frysfoder som du bara tinar i en mugg och häller allt i karet även vattnet i muggen.Cyklops, artemia och mysis är väl ganska kända för att innehålla en del fosfat.Det fick fart på mina nitratnivåer, hade liknande problem.//Marko 'DaTrucka' (via mobil).
Postat 19 augusti 201312 år Författare BioClean får inte ner no3 hos mig så det känns ju som att ett nitrat filter ska in alla andra världen är OK.
Postat 19 augusti 201312 år Författare Chefen har ringt och no3 filter blir det ej, vi ska sätta in alger och ta bort allt annat bara skummning.
Postat 19 augusti 201312 år Har kört det där i några veckor nu (Står finstilt att man ska tillföra en massa bakterier också) , än så länge har det resulterat i +10ppm, kommer köra vidare några veckor till innan jag "utvärderar" den officiellt
Postat 4 september 201311 år 4dl vodka 1dl winborgs ättikssprit och 3 matskedar strösocker. Den blandningen har jag kört med i ett halvår med stor framgång. Glöm nu inte skumma riktigt blött, Thomas. Börja med 0,5ml/dag lugnt och försiktigt. Håller tummarna!!Med vänlig hälsning, Björn
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.