Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• 3 veckor senare...
Postat
Vad skulle kylaren släppa ifrån sig?

Enligt uteslutningsmetoden är detta den enda kvarvarande felkällan, förutom Thomas själv då ;) - jag tror inte kylaren släpper ifrån sig nitrat, men rent teoretiskt kan den ju släppa något som stör testerna.....

Postat

Ok men sen då när dom blir flera blir jobbigare då att ta bort dom! Är det den giftigaste jag har eller är den lite halv giftig bara...kan man dö av den?

Postat
Blir galen fick som svar p04 0.00 och n03 40+ fattar inte varför no3 inte går ner

Kan vara för lite fosfat, det måste finnas för att bakterierna ska kunna ta hand om nitraten.

//Marko 'DaTrucka' (via mobil).

Postat
Jo men hur kan den försvinna allt e ju nytt ny sten och allt, kan jag ha nollat den igen med det jag häller i ?

Använder du kolkälla så är det inte omöjligt.

Du kan testa med att mata dina fiskar med frysfoder som du bara tinar i en mugg och häller allt i karet även vattnet i muggen.

Cyklops, artemia och mysis är väl ganska kända för att innehålla en del fosfat.

Det fick fart på mina nitratnivåer, hade liknande problem.

//Marko 'DaTrucka' (via mobil).

Postat

Har kört det där i några veckor nu (Står finstilt att man ska tillföra en massa bakterier också) , än så länge har det resulterat i +10ppm, kommer köra vidare några veckor till innan jag "utvärderar" den officiellt :D

Postat

4dl vodka 1dl winborgs ättikssprit och 3 matskedar strösocker. Den blandningen har jag kört med i ett halvår med stor framgång. Glöm nu inte skumma riktigt blött, Thomas. Börja med 0,5ml/dag lugnt och försiktigt. Håller tummarna!!

Med vänlig hälsning, Björn

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...