Quirkz Postat 18 juli 2013 Författare Dela Postat 18 juli 2013 Ett steg framåt i alla fall med lite sand Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 4 augusti 2013 Författare Dela Postat 4 augusti 2013 Allt står still just nu Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 9 augusti 2013 Författare Dela Postat 9 augusti 2013 Hmm nu misstänker vi att der är min kylare som släpper ifrån sig något som ökar no3, den kopplas ur och fläktar sätts på Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 9 augusti 2013 Dela Postat 9 augusti 2013 Vad skulle kylaren släppa ifrån sig? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 9 augusti 2013 Författare Dela Postat 9 augusti 2013 Vet ej men vi har tagit allt nytt förutom att rört den och no3 stiger Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 11 augusti 2013 Författare Dela Postat 11 augusti 2013 Denna sitter på en sten hos mig är denna giftig och i så fall hur tar jag bort den ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 11 augusti 2013 Dela Postat 11 augusti 2013 Vad skulle kylaren släppa ifrån sig?Enligt uteslutningsmetoden är detta den enda kvarvarande felkällan, förutom Thomas själv då - jag tror inte kylaren släpper ifrån sig nitrat, men rent teoretiskt kan den ju släppa något som stör testerna..... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 11 augusti 2013 Dela Postat 11 augusti 2013 Denna sitter på en sten hos mig är denna giftig och i så fall hur tar jag bort den ?Ja, den är giftig - men är nog minst giftig om du låter den vara...... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 11 augusti 2013 Författare Dela Postat 11 augusti 2013 Ok men sen då när dom blir flera blir jobbigare då att ta bort dom! Är det den giftigaste jag har eller är den lite halv giftig bara...kan man dö av den? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 11 augusti 2013 Författare Dela Postat 11 augusti 2013 Skulle vilja veta vilken sort det är..leffe voda dina skills nu Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 17 augusti 2013 Författare Dela Postat 17 augusti 2013 Nu har kylaren stått av ett tag, , och vi har doserat dubbelt nu och ska mäta idag. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 17 augusti 2013 Dela Postat 17 augusti 2013 Hoppas på bra resultat!! Tack för pratstunden på Triton igår Med vänlig hälsning, Björn Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 17 augusti 2013 Författare Dela Postat 17 augusti 2013 Jo det va trevligt vi ses nog fler gånger Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 18 augusti 2013 Författare Dela Postat 18 augusti 2013 Blir galen fick som svar p04 0.00 och n03 40+ fattar inte varför no3 inte går ner Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DaTrucka Postat 18 augusti 2013 Dela Postat 18 augusti 2013 Blir galen fick som svar p04 0.00 och n03 40+ fattar inte varför no3 inte går nerKan vara för lite fosfat, det måste finnas för att bakterierna ska kunna ta hand om nitraten.//Marko 'DaTrucka' (via mobil). Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 18 augusti 2013 Författare Dela Postat 18 augusti 2013 Jo men hur kan den försvinna allt e ju nytt ny sten och allt, kan jag ha nollat den igen med det jag häller i ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DaTrucka Postat 18 augusti 2013 Dela Postat 18 augusti 2013 Jo men hur kan den försvinna allt e ju nytt ny sten och allt, kan jag ha nollat den igen med det jag häller i ?Använder du kolkälla så är det inte omöjligt.Du kan testa med att mata dina fiskar med frysfoder som du bara tinar i en mugg och häller allt i karet även vattnet i muggen.Cyklops, artemia och mysis är väl ganska kända för att innehålla en del fosfat.Det fick fart på mina nitratnivåer, hade liknande problem.//Marko 'DaTrucka' (via mobil). Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 19 augusti 2013 Författare Dela Postat 19 augusti 2013 BioClean får inte ner no3 hos mig så det känns ju som att ett nitrat filter ska in alla andra världen är OK. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 19 augusti 2013 Författare Dela Postat 19 augusti 2013 Chefen har ringt och no3 filter blir det ej, vi ska sätta in alger och ta bort allt annat bara skummning. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 19 augusti 2013 Författare Dela Postat 19 augusti 2013 Nytt prövas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Colan Postat 19 augusti 2013 Dela Postat 19 augusti 2013 Har kört det där i några veckor nu (Står finstilt att man ska tillföra en massa bakterier också) , än så länge har det resulterat i +10ppm, kommer köra vidare några veckor till innan jag "utvärderar" den officiellt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 20 augusti 2013 Författare Dela Postat 20 augusti 2013 Aa vad kul Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 27 augusti 2013 Författare Dela Postat 27 augusti 2013 Mycket bättre leffe en din påse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 4 september 2013 Författare Dela Postat 4 september 2013 Bästa recept på väs bladning någon som har en bra ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 4 september 2013 Dela Postat 4 september 2013 4dl vodka 1dl winborgs ättikssprit och 3 matskedar strösocker. Den blandningen har jag kört med i ett halvår med stor framgång. Glöm nu inte skumma riktigt blött, Thomas. Börja med 0,5ml/dag lugnt och försiktigt. Håller tummarna!!Med vänlig hälsning, Björn Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.