Quirkz Postat 4 september 2013 Författare Dela Postat 4 september 2013 Tack Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 6 september 2013 Dela Postat 6 september 2013 Kör du väs nu eller hur gör du?Med vänlig hälsning, Björn Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 7 september 2013 Författare Dela Postat 7 september 2013 Nä avvaktar en stund till ska göra 2 st 200 liters byten Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 7 september 2013 Dela Postat 7 september 2013 Ok. Posta när du gör nån förändring så man kan spåna vidare Med vänlig hälsning, Björn Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sune Postat 9 september 2013 Dela Postat 9 september 2013 Mycket bättre leffe en din påse Det är klart du får hög nitrat när du proppar en reaktor full med köttbullar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 12 september 2013 Författare Dela Postat 12 september 2013 HaHa Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 12 september 2013 Författare Dela Postat 12 september 2013 Efter snart 3 veckor med bollarna så har det inte hänt mycket har no3 på 50 som jag hade innan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 12 september 2013 Dela Postat 12 september 2013 Läser du någon ändring när du byter så mycket vatten?MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 12 september 2013 Författare Dela Postat 12 september 2013 Nä läser samma som innan böt 200 liter idag Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 12 september 2013 Författare Dela Postat 12 september 2013 Har planer på att ta bort bollarna och sjö gräset jag har i och börja med väs Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 12 september 2013 Dela Postat 12 september 2013 Du har störjoner/felaktig test. Har du bytt 200 liter och det är nitratfritt så skall du kunna se detta på testenMVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 12 september 2013 Författare Dela Postat 12 september 2013 Men vad kan störa har ju bara en bk skummare en dopvärmare 2 vortech pumpar en kylare och röret för kulorna och osmås påfyllare..pröva med både nyos och sali båda visa samma typ...vad kan störa testerna Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 12 september 2013 Författare Dela Postat 12 september 2013 Tror jag fatta frågan lite fel min po4 är 0.00 hela tiden så jag matar mer för att få upp den Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 12 september 2013 Författare Dela Postat 12 september 2013 Ska ha kulorna och gräset kvar och sendan göra en mät serie med no3 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 13 september 2013 Författare Dela Postat 13 september 2013 Mätte No2 o.1ppm detta farligt? eller är det normalt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 13 september 2013 Dela Postat 13 september 2013 Nitrit i vattnet ger störningar på nitratmätningen! Läs om nitrit här:https://www.saltvattensguiden.se/forumet/attachment.php?attachmentid=14990&d=1181754240Med vänlig hälsning, Björn Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 13 september 2013 Författare Dela Postat 13 september 2013 Hur får jag bort det då ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 14 september 2013 Författare Dela Postat 14 september 2013 Min euphyllia ser ut att må bra som jag fick av sune (danne) ..ljus och fin är den Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 15 september 2013 Författare Dela Postat 15 september 2013 Min gröna bubbeltip som jag trodde hade dött har kommit fram hade vandrat genom hela burken till andra sidan, tråkigt också att doris dog under vatten bytet på 200 liter vet ej varför temp va samma salt va samma. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 19 september 2013 Författare Dela Postat 19 september 2013 Hej alla efter lång tid och bråkande om mitt akvarium så har nog hittat en lösning för att få po4. Jag måste dosera kh2po4 1.2ml varje dag ren bladning för att ligga på 0.06 kanske om vi drar ner till 1ml så hamnar vi på 0.05 men i detta läge så får det va så här. Men jag vill ändå tacka alla som hjälp mig med detta akvarium. Tack till trion akvarium...drakfisken.. sune på detta forum och lasse och cloan.... men vi alla vet att nya problem kommer att komma..ps nitraten är ej nere än men det borde lösa sigmvh Thomas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Colan Postat 19 september 2013 Dela Postat 19 september 2013 Skönt att höra hoppas Xport-no3 börjar verka också snart. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 19 september 2013 Dela Postat 19 september 2013 Håller tummarna!!Med vänlig hälsning, Björn Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 26 september 2013 Författare Dela Postat 26 september 2013 Hej hopp inte så mycket har hänt just nu vi doserar 1ml po4 varje dag och ligger på 0.05. Men no3 har ej börjat gå ner än så vi väntar ett tag till. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 1 oktober 2013 Författare Dela Postat 1 oktober 2013 Hej hopp hur får jag bort no2 har 0.25 nu finns det något medel ultra bio verkar ej funka Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 6 oktober 2013 Författare Dela Postat 6 oktober 2013 Så nu har nitrit börjat gå ner i alla fall något som är bra Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.