Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

• Svar 748
  • Visningar 97,9k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Populäraste inläggen

• ja, det är mycket som kostar.. ungefär hur många liter/dygn måste du fylla på med osmos till ditt kar? och hur har du löst det, osmolator till en dunk eller?

• ja du detta va fint bör ses

• Då kan det gå åt H-e. Du kan få en så kraftig reaktion att du får kokande kalciumklorid i ögonen - inte så bra. Tänk på den gamla hederliga regeln SIV - syra i vatten som just handlar om samma sak MVH

Populära bilder

Postat

Ok. Posta när du gör nån förändring så man kan spåna vidare ;)

Med vänlig hälsning, Björn

Postat
Mycket bättre leffe en din påse :)

Det är klart du får hög nitrat när du proppar en reaktor full med köttbullar ;)

Postat
  • Författare

Efter snart 3 veckor med bollarna så har det inte hänt mycket har no3 på 50 som jag hade innan

Postat
  • Författare

Har planer på att ta bort bollarna och sjö gräset jag har i och börja med väs

Postat

Du har störjoner/felaktig test. Har du bytt 200 liter och det är nitratfritt så skall du kunna se detta på testen

MVH Lasse

Postat
  • Författare

Men vad kan störa har ju bara en bk skummare en dopvärmare 2 vortech pumpar en kylare och röret för kulorna och osmås påfyllare..

pröva med både nyos och sali båda visa samma typ...vad kan störa testerna

Postat
  • Författare

Tror jag fatta frågan lite fel min po4 är 0.00 hela tiden så jag matar mer för att få upp den

Postat
  • Författare

Ska ha kulorna och gräset kvar och sendan göra en mät serie med no3

Postat
  • Författare

Min euphyllia ser ut att må bra som jag fick av sune (danne) ..ljus och fin är den

post-6032-14468930755661_thumb.jpg

Postat
  • Författare

Min gröna bubbeltip som jag trodde hade dött har kommit fram hade vandrat genom hela burken till andra sidan, tråkigt också att doris dog under vatten bytet på 200 liter vet ej varför temp va samma salt va samma.

Postat
  • Författare

Hej alla efter lång tid och bråkande om mitt akvarium så har nog hittat en lösning för att få po4. Jag måste dosera kh2po4 1.2ml varje dag ren bladning för att ligga på 0.06 kanske om vi drar ner till 1ml så hamnar vi på 0.05 men i detta läge så får det va så här. Men jag vill ändå tacka alla som hjälp mig med detta akvarium. Tack till trion akvarium...drakfisken.. sune på detta forum och lasse och cloan.... men vi alla vet att nya problem kommer att komma..

ps nitraten är ej nere än men det borde lösa sig

mvh Thomas

Postat
  • Författare

Hej hopp inte så mycket har hänt just nu vi doserar 1ml po4 varje dag och ligger på 0.05. Men no3 har ej börjat gå ner än så vi väntar ett tag till.

Postat
  • Författare

Hej hopp hur får jag bort no2 har 0.25 nu finns det något medel ultra bio verkar ej funka

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.