Quirkz Postat 17 november 2013 Författare Dela Postat 17 november 2013 Snyggt! Hoppas det fortsätter nedåt. Fångade du krabban förresten?Med vänlig hälsning, BjörnNä har inte lyckas fånga den än måste ha någon bur tror jag. Lite drygt att sitta och vakta hela nätterna tillS den kommer fram. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 17 november 2013 Författare Dela Postat 17 november 2013 Har du filfisk i akvariet?MVH Lasse Hade det förut men sen dog efter 2 dagar vet ej varför. Kanske får skaffa än igen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 19 november 2013 Författare Dela Postat 19 november 2013 Nya tester gör vi idag får vi se vad som händer svar kommer senare idag mvh Thomas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 29 november 2013 Dela Postat 29 november 2013 Nya tester gör vi idag får vi se vad som händer svar kommer senare idag mvh ThomasVad fick du för resultat?/Björne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 1 december 2013 Författare Dela Postat 1 december 2013 Var samma som innan ska mäta i morgon igen och se om det har ändrats något. Hur går det för dig ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 1 december 2013 Dela Postat 1 december 2013 Var samma som innan ska mäta i morgon igen och se om det har ändrats något. Hur går det för dig ?Ligger alltså no3 kvar på 60 trots nitratfilter? Jodå jag skyndar långsamt...litet problem men en Acro som jag vill lösa innan jag fortsätter fylla burken. /Björne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 4 december 2013 Författare Dela Postat 4 december 2013 Ok vi ligger på no3 95 från maskinen den har väl inte kommit igång än som den ska. Bara att vänta jasså hoppas du löser problemet Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 5 december 2013 Författare Dela Postat 5 december 2013 Po4 låg 0.18 så vi stänger av doseringen av po4. Det kanske sköter sig sj nu får man hoppas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 8 december 2013 Författare Dela Postat 8 december 2013 Nu har jag sänkt droppet till 1 droppe var 3 sekund. Euphyllia har börjat blomma ut mera så vi hoppas att det går åt rätt håll nu Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 9 december 2013 Författare Dela Postat 9 december 2013 Ska försöka bygga upp stenen också nu hur det kommer att sluta ja du Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 11 december 2013 Författare Dela Postat 11 december 2013 Jag hitta saken som åt på mina koraller Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 12 december 2013 Dela Postat 12 december 2013 Snyggt. Bor den i sumpen nu? Har du sett den äta på någon/några koraller? Hur lyckades du fånga den?/Björne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 12 december 2013 Dela Postat 12 december 2013 Jag hitta saken som åt på mina korallerHar själv haft likadan som inte ätit på själva korallen, men på de alger som växt på dem däremot. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 12 december 2013 Författare Dela Postat 12 december 2013 jag lyfte upp stenarna till slut så satt den där i ett hål Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 13 december 2013 Författare Dela Postat 13 december 2013 En fråga vad kan störa ut no3 tester mer än no2 finns det något ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 13 december 2013 Författare Dela Postat 13 december 2013 Ingen som vet eller ? Någon måste ju veta något Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 13 december 2013 Dela Postat 13 december 2013 Ingen som vet eller ? Någon måste ju veta någotDet är inte alla som läser alla trådar, och som dessutom kan allt, och därmed svara på alla frågor man har. Jag tror att du kommer att få ett svar, men det kanske dröjer. Tålamod, som vanligt.... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 13 december 2013 Författare Dela Postat 13 december 2013 ligger lågt väntar på svar =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mr_Ewing Postat 13 december 2013 Dela Postat 13 december 2013 En fråga vad kan störa ut no3 tester mer än no2 finns det något ?Enligt mig är det nästintill meningslöst att mäta NO3 - testerna störs ut av NO2 som du redan nämnt och av väldigt många olika kloridföreningar som det finns gott om i saltvatten.Jag förstår inte riktigt varför du jagar lågt NO3 så hårt - det är ganska ofarligt och påverkar inte färger på koraller särskilt mycket.Fosfat är en annan femma och bör hållas lågt.I ett fungerande kar kommer du dessutom ha en väsentlig del denitrifikation (NO3 avgår i form av syre och kväve) och i längden får åtminstone jag dosera NO3 istället. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 13 december 2013 Författare Dela Postat 13 december 2013 Jagar inte lågt har utslag på 90 i nitrat. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mr_Ewing Postat 13 december 2013 Dela Postat 13 december 2013 Är det ett dropptest som säger att du har 90ppm i nitrat så kan jag sätta pengar på att du har något som stör ut testerna i ditt vatten.Skulle vara sjukt intressant att mäta din NO3 med labbutrustning bara för att göra slut på övertron av dropptester för NO3 i saltvatten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 13 december 2013 Författare Dela Postat 13 december 2013 Va ju precis det jag fråga lite högre upp vad som kan störa ut mer än no2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mr_Ewing Postat 13 december 2013 Dela Postat 13 december 2013 Kloridföreningar som sagt och de är för många att räkna upp.Ett flertal av de vanligaste finns i de flesta av våra akvarier och många av dem stör ut våra dropptester.Det är därför jag tycker det är övertro med dropptester för NO3. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 14 december 2013 Författare Dela Postat 14 december 2013 Men labb test är säkert jätte dyrt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 14 december 2013 Författare Dela Postat 14 december 2013 Lite drygt att inte kunna veta vad man har i nitrat utan att behöva betala massa för labb test Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.