Quirkz Postat 14 december 2013 Författare Dela Postat 14 december 2013 Blir mycket skriva nu har mätt och har no3 65 nu har ju börjat bygga upp stenen så att den inte ligger platt på botten bild kommer när det är klart . Po4 var 0.08 undan dosering så vi hoppas att cirkeln har börjat komma igång Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mr_Ewing Postat 14 december 2013 Dela Postat 14 december 2013 Enda gången nitrat är ett problem för mig är när det är noll - för då trivs inte mina koraller. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 14 december 2013 Författare Dela Postat 14 december 2013 Ok men jag har ej noll i min burk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 15 december 2013 Författare Dela Postat 15 december 2013 Hmm nu så hitta man en krabba till i burken nu borde alla va borta Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 20 december 2013 Författare Dela Postat 20 december 2013 Finns det någon som jobbar på laboratorium här eller har en fru som jobbAr med det och kan mäta no3 åt mig ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mr_Ewing Postat 20 december 2013 Dela Postat 20 december 2013 Vad är det för problem du har med karet som du relaterar till hög nitrat? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 20 december 2013 Författare Dela Postat 20 december 2013 Alla mina sps koraller dör efter en Stund mycket alger på rutan hela tiden Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 24 december 2013 Författare Dela Postat 24 december 2013 Önska er alla en god jul och tack till alla som hjälp mig under året Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 27 december 2013 Författare Dela Postat 27 december 2013 Hur vill montipora digitata sitta högt upp i burken med mycket ljus eller längre ner? Min står just nu längst ner i burken kanske inte är bra för den tappar polyper Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DaTrucka Postat 27 december 2013 Dela Postat 27 december 2013 Beror väl på hur mycket ljus det handlar om, 2x39w T5 eller 390w LED.Min erfarenhet är att dom trivs bra i vilket som, i mitt gamla med 6x54w T5 växte dom bra både långt ner och i övre delen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 27 december 2013 Författare Dela Postat 27 december 2013 Jag kör ju 4 maxspect s serien då borde det ju inte va någon fara Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 28 december 2013 Författare Dela Postat 28 december 2013 Jag har ju haft problem med po4 en längre tid men helt plötsligt efter jag byggt upp stenen lite så har det börjat sköta sig själv. Nu ligger jag på 0.10 för två veckor sen 0.08 så jag låter det bara va nu så får vi se Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 28 december 2013 Författare Dela Postat 28 december 2013 Hur får jag bort dessa växter som jag har på stenen ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 28 december 2013 Författare Dela Postat 28 december 2013 Fattar inte vad som händer med mina sps koraller har tagit upp två krabbor när jag byggde sten,har inte sett fler sen dess. Mina värden ärmg1350ca 450kh8po4 0.10no3 60 vet ej bra men jag tror inte att det gör detta på korallenph 8salt 1026Behöver hjälp Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dykaren Postat 28 december 2013 Dela Postat 28 december 2013 Jättesvårt att säga... men min gissning hade varit svajiga värden eller ngt som äter på korallen. När värdena (framför allt kH) varierar för mkt så är det många koraller som blir stressade och tappar vävnad från botten och uppåt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 29 december 2013 Författare Dela Postat 29 december 2013 KH har alltid legat på 8 nästan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 31 december 2013 Författare Dela Postat 31 december 2013 Har prövat att spruta sötvatten på korallen för att se om det sitter något på den men nä inget där letar vidare Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 1 januari 2014 Författare Dela Postat 1 januari 2014 Att lösa 500g bikarbonat i 4 liter vatten är ju nästan omöjligt blir ju massa kvar i botten ändå fast det stått och snurrar ett dygn med pump Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 1 januari 2014 Dela Postat 1 januari 2014 Att lösa 500g bikarbonat i 4 liter vatten är ju nästan omöjligt blir ju massa kvar i botten ändå fast det stått och snurrar ett dygn med pumpKan bara hålla med, själv har jag svårt nog med lite över 300g i 5 liter vatten.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 1 januari 2014 Författare Dela Postat 1 januari 2014 Man får ta det man får ur brukar va lagom ändå annars får man öka på dosen lite bara till nästa blandning hur ur går det för dig med din burk ? Mvh thomas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 3 januari 2014 Författare Dela Postat 3 januari 2014 Någon som har bra tips för att få euphyllia att växa mycket ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 3 januari 2014 Författare Dela Postat 3 januari 2014 Äntligen går det åt rätt håll no3 nere nu i snart 40 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 7 januari 2014 Författare Dela Postat 7 januari 2014 Nya kommandon från Drakfisken vi stänger av no3 maskinen 24 timmar för att få ut all luft ur maskinen. Måste spola ut 4 till 5 liter för att få bort det som legat i maskinen när det slutar lukta då kan man börja droppa som vanligt igen 1 droppe i sekunden Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 13 januari 2014 Författare Dela Postat 13 januari 2014 Oj fem dagar sen jag skrev. Just nu så har vi stängt av no3 reaktorn den ska vara av i en vecka sen så spolar man igen 4 liter vatten innan man startar den igen... Sen ska jag lämna vatten till triton för labb test skulle det vara så att no3 stämmer då får vi stora problem och drömmen om ett sps kar får vara och gå över till lps Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
phhasek Postat 14 januari 2014 Dela Postat 14 januari 2014 Att lösa 500g bikarbonat i 4 liter vatten är ju nästan omöjligt blir ju massa kvar i botten ändå fast det stått och snurrar ett dygn med pumpMan kan mikra vattnet lite så det blir ljummet innan man tillsätter bikarbonaten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.