Gå till innehåll

J.Svärd's 828L akvarium - Tråd stängd


acuario

Rekommenderade inlägg

  • Svar 542
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Passar inte Gustav bättre :).

Jäkligt fint kar ialla fall.

Han fick namnet p.g.a att han alltid följer en som en hund och han gillar att kolla vad jag sysslar med. Idag när jag satt på golvet vid sumpen och pillade med kalkreaktorn så stod han i hörnet och kollade hela tiden på mig och han står där och bara tittar och ser dum ut ungefär som Ådi därav namnet

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ozzy var en stor persolighet och går inte att ersätta. Jag kommer inte att köpa någon mer tryckare för jag vill hellre ha ett renare kar från alger och det hade jag inte med ozzy då han älskade att käka snäckor. Den här gången så får städpersonalen det lite tryggare

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det lär försvinna och karet blir bättre igen alla har man upp å ner gångar.

attachment.php?attachmentid=3405

Köpte 2st Valencienna puellaris. Dom eller mina är inte alls så dumma som man hört att de flyttar sanden runt i hela karet. Nu då de byggt klart (1vecka senare) så ligger de mer och "solar" sig å mumsar i sanden då å då. Det kanske kan vara nått för dig att köpa håller bra rent i sanden

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har dammsugit upp sanden och tvättat den, på baksidan har jag behållt den gamla sanden och jag tycker att det har blivit bättre efter en vecka med vodkametoden men jag beslöt att suga upp sanden längst fram för att se om/eller hur snabbt algerna kommer tillbaka och nu har jag bara precis så det täcker bottenglaset. En annan klar förbättring är att jag inte får så mycke grönalger på framrutan utan den vita hinna som det pratades om syns på rutorna om man kollar från sidan och den är betydligt lättare att ta bort än alger

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Jag var i Linköping den 14 oktober på öppet hus och var tvungen att köpa lite nya djur. En Loriculus 3 st sandsjöstjärnor 2 st calustrea kolonier och en favites + 35 st astreasnäckor. I går så la jag i 2 st större levande stenar för att förbättra inredningen och det blev kanon. Jag har även fraggat min stora acroporakoloni och delat den ganska rejält

Loriculusen i acroporaträdgården

332va.jpg

448xj.jpg

553dl.jpg

664cc.jpg

883yu.jpg

993hb.jpg

1006wb.jpg

1102gr.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Japp ser riktigt fint ut allting! Hur tycker du att Vodkan fungerar? Och hur doserar du?

Jag har fått en rejäl dos med brunalger, men mot dessa hjälper kanske inte vodka? Om man inte dricker så mycket att man inte ser dom förstås...:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest
Detta ämne är stängt för fler inlägg

×
×
  • Skapa Ny...