Joru Postat 27 september 2005 Dela Postat 27 september 2005 Fasen vad snyggt det har blivit Svärd! Och bättre blir det väl . Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 27 september 2005 Författare Dela Postat 27 september 2005 Naturligtvis Joru ni har bara sett början än. Jag kommer i dagarna att koppla in kalkreaktorn. Jag har härmed gett kejsaren ett namn. Ådi Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jens karlskrona Postat 27 september 2005 Dela Postat 27 september 2005 Oh vilket ljus!!!Klippor & grottor är otroligt vackra..Är det Deltecs fragg-lim du använt till korallerna???// Jens. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lejonkungen Postat 28 september 2005 Dela Postat 28 september 2005 Naturligtvis Joru ni har bara sett början än. Jag kommer i dagarna att koppla in kalkreaktorn. Jag har härmed gett kejsaren ett namn. Ådi Passar inte Gustav bättre .Jäkligt fint kar ialla fall. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petrol Postat 28 september 2005 Dela Postat 28 september 2005 Blir det ett Ådi-akvarium? heheOtroligt fint!! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 28 september 2005 Författare Dela Postat 28 september 2005 Biltemas epoxikittOh vilket ljus!!!Klippor & grottor är otroligt vackra..Är det Deltecs fragg-lim du använt till korallerna???// Jens. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jimmy Postat 28 september 2005 Dela Postat 28 september 2005 det skulle sitta fint med nån stimm fisk ca 20-25 st skulle bli så snygt Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 28 september 2005 Författare Dela Postat 28 september 2005 Jag har 11st parasema frökenfiskar Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jimmy Postat 28 september 2005 Dela Postat 28 september 2005 jo jag såg det men fler det finns nån liten art som är nästan genomskinlig rigtigt cool tror norberg har sådana kan inte namnet men dom är skit snyga Skulle göra sig bra i din burk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vitamin Postat 28 september 2005 Dela Postat 28 september 2005 Väldigt snyggt Svärd, du har fått till det ordentligt! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 28 september 2005 Författare Dela Postat 28 september 2005 Passar inte Gustav bättre .Jäkligt fint kar ialla fall.Han fick namnet p.g.a att han alltid följer en som en hund och han gillar att kolla vad jag sysslar med. Idag när jag satt på golvet vid sumpen och pillade med kalkreaktorn så stod han i hörnet och kollade hela tiden på mig och han står där och bara tittar och ser dum ut ungefär som Ådi därav namnet Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Joru Postat 28 september 2005 Dela Postat 28 september 2005 Har Ådi "ersatt" Ozzy nu eller blir det en till tryckare sen? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 28 september 2005 Författare Dela Postat 28 september 2005 Ozzy var en stor persolighet och går inte att ersätta. Jag kommer inte att köpa någon mer tryckare för jag vill hellre ha ett renare kar från alger och det hade jag inte med ozzy då han älskade att käka snäckor. Den här gången så får städpersonalen det lite tryggare Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 6 oktober 2005 Dela Postat 6 oktober 2005 Hur går det för dig hörde att du hadde problem med brunalger Några nya fina foton från dagsläget kanske Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 8 oktober 2005 Författare Dela Postat 8 oktober 2005 Här får du lite bilder och som du ser så har jag lite brunalger i sanden. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 9 oktober 2005 Dela Postat 9 oktober 2005 Ja det lär försvinna och karet blir bättre igen alla har man upp å ner gångar.Köpte 2st Valencienna puellaris. Dom eller mina är inte alls så dumma som man hört att de flyttar sanden runt i hela karet. Nu då de byggt klart (1vecka senare) så ligger de mer och "solar" sig å mumsar i sanden då å då. Det kanske kan vara nått för dig att köpa håller bra rent i sanden Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 9 oktober 2005 Dela Postat 9 oktober 2005 har kollat mycket på dina bilder,en sak som jag förvånas över är att du har så fina kalkalger,nästan genomgående lila. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 11 oktober 2005 Författare Dela Postat 11 oktober 2005 Jag lägger upp 3 bilder på mina nyförvärv. Skivisarna har inte pumpat upp sig till 100% men jag ville i alla fall visa de.StylophoraOrange skivanemonBlå hårig skivanemon Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Niclas Postat 11 oktober 2005 Dela Postat 11 oktober 2005 Vackert som vanligt! Nu ser ju sanden fin ut oxå Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 11 oktober 2005 Författare Dela Postat 11 oktober 2005 Jag har dammsugit upp sanden och tvättat den, på baksidan har jag behållt den gamla sanden och jag tycker att det har blivit bättre efter en vecka med vodkametoden men jag beslöt att suga upp sanden längst fram för att se om/eller hur snabbt algerna kommer tillbaka och nu har jag bara precis så det täcker bottenglaset. En annan klar förbättring är att jag inte får så mycke grönalger på framrutan utan den vita hinna som det pratades om syns på rutorna om man kollar från sidan och den är betydligt lättare att ta bort än alger Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 21 oktober 2005 Författare Dela Postat 21 oktober 2005 Jag var i Linköping den 14 oktober på öppet hus och var tvungen att köpa lite nya djur. En Loriculus 3 st sandsjöstjärnor 2 st calustrea kolonier och en favites + 35 st astreasnäckor. I går så la jag i 2 st större levande stenar för att förbättra inredningen och det blev kanon. Jag har även fraggat min stora acroporakoloni och delat den ganska rejält Loriculusen i acroporaträdgården Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedb Postat 21 oktober 2005 Dela Postat 21 oktober 2005 Verkligen vackert !! Tror de kommer bli jättefint när du har delat upp din acropora så den täcker en större yta när fraggarna växt till sej. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 21 oktober 2005 Dela Postat 21 oktober 2005 Fint som fasen! Hur kommer det sig att dina stenar är lila? Eller är det kamerans verk? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 21 oktober 2005 Författare Dela Postat 21 oktober 2005 En del av stenarna är verkligen lila och de växer på kanon fast jag har 3x400w Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Niclas Postat 21 oktober 2005 Dela Postat 21 oktober 2005 Japp ser riktigt fint ut allting! Hur tycker du att Vodkan fungerar? Och hur doserar du?Jag har fått en rejäl dos med brunalger, men mot dessa hjälper kanske inte vodka? Om man inte dricker så mycket att man inte ser dom förstås... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg