Gå till innehåll

Dwarf Lionfish....


Rohme

Rekommenderade inlägg

Laggerman!

Tack för redigeringen men... Nja... anser inte att länken blev fixad precis då videon blev nedgraderad från 720p till skruttiga 240p. -poop-

Tacksam om du kan plocka bort "fixen" då jag uppskattar att den publiceras i den kvalité jag skapade och publicerade den i!!

Det är denna länken som gäller: http://youtu.be/ul9I96LnFPs?hd=1

...och ingen annan

Det är förresten OTROLIGT irriterande att få lov att sitta och redigera sina egna inlägg bara för att få upp denna texten när man är klar och vill spara det:

1.Administratören har angivit att du bara kan redigera dina inlägg inom 1440 minuter efter att du har postat. Den tiden har gått ut, så du måste kontakta administratören för att kunna göra ändringar i ditt inlägg.

...Jag känner att jag har annat att bruka min tid på änn att skriva texter/inlägg som sedan forumet förkastar. :partyparty

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ahhhh vilken häftig firre, hur stor blir den?? Kan man ha en sån med sina "standard" firrar?

Upp till 17 cm :smiley9: ...och den kommer att mumsa i sig allt som får plats i munnen (och den är större änn man tror!).

Den var inte stor den. Hur länge har du haft den? Vad äter den?

Köpte den 2012-02-29, bara en liten baby... just nu mumsar den i sig lobsterägg och ratar NLS.

Fin lite fisk. Hur länge kan den gå i det karet?

Har ingen aning... och hoppas på att den växer långsamt! -gloria- Planen är att låta karet växa med fisken och den första uppgraderingen är nästan klar på pappret redan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju bara att välja kvalitet. Man kollar ju alltid vilken kvalitet som finns tillgänglig (iallafall jag)

Nej :död:, detta forumets inbäddning ger inte den möjligheten, vilket kräver att man själv öppnar videon på Youtubes hemsida och sedan klickar på "kugghjulet" och väljer 720p.... vilket i praktiken betyder att endast några få personer kommer att göra det. Så länge forumet inte erbjuder inbäddning av HD-kvalité så föredrar jag definitivt att heller posta HD-länkar då skillnaden på 240p och 720p är ENORM i våran akvarievärld. -ger upp

Notera att inbäddningen av HD-länken funkade i förhandsgranskningen men inte i den slutliga posten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här hos mig så visas filmen i 360 linjers läget, med full valbarhet upp till 720 utan att öppna videon på youtubes egna sida. Precis så som du beskriver att du vill att videon fungerar. Eller ja, du vill kanske ha 720 direkt i inbäddningen. Riktigt så tufft är det ju inte, fast jag gillar 360 läget i inbäddad form.

Fin fisk annars :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här hos mig så visas filmen i 360 linjers läget, med full valbarhet upp till 720 utan att öppna videon på youtubes egna sida. Precis så som du beskriver att du vill att videon fungerar. Eller ja, du vill kanske ha 720 direkt i inbäddningen. Riktigt så tufft är det ju inte, fast jag gillar 360 läget i inbäddad form.

Fin fisk annars :-)

240 eller 360p så är det inte den jag önskade eller önskar att den ska publiceras i, så i vilket fall som helst innebär "fixen" är förvanskning av mitt inlägg. -poop-

Och någon möjlighet att välja någon annan upplösning (för de som är båda medvetna och har kunnskapen) finns inte i inbäddningen:

post-6247-14468924817716_thumb.jpg

...vilket denna skärmdumpen visar för de som nu eventuellt skulle tro något annat. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Off topic men här är en skärmdump från min dator, den är inte photoshopad :-)

[ATTACH=CONFIG]73246[/ATTACH]

Jag kör google chrome vilket är den enda skillnaden jag ser mellan din om min dator från din bild.

Misstänkte att du satt med Chrome. :skrattar: Inte förvånande att Google Chrome har funktionalitet som kör över begränsningarna i just detta forumets undermåliga Youtube-inbäddning, med tanke på att YouTube ägs och drivs av Google.

Faktum kvarstår, mitt orginalinlägg blev redigerat av en Administratör utan att det var mitt önskemål och jag är förhindrat från att själv redigera det själv pga de begränsningar som "Administratören" har satt för mig. Nu står jag som "ägare/skapare" på ett inlägg som inte ser ut som det jag skapade, och det jag önskade och det måste jag självklart få motsätta mig + föra fram att det inte är så att jag vill eller ville ha det så! :censur: Fy!

Notis: Mina YouTube-inställningar är att alltid spela upp i HD om det finns tillgängligt, inbäddningen ovan klarar tom att köra över de inställningarna då den länkar till SD.

Notis #2: Tycker inte det är Offtopic då tråden ligger i forumdelen "Filmer" och det är ett underämne som trådskaparen tog upp. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Aha, ja då kan vi ju disskutera på lite :-) Det finns ju en youtube tag för phpbb forum som heter ytubehd istället för den vanliga youtube taggen som ska forcera videon till HD kvalitet. SG är väl phpbb forum fast taggen verkar inte fungera eller vara aktiverad här dock. Här finns taggen till exempel om du vill testa: http://www.phpbb3bbcodes.com/viewtopic.php?t=273

Sök på "youtube default HD" för att hitta den snabbt i tråden.

edit. Nej, vi använder ju vbulletin. Dum jag är. Aja, då är ovanstående inte så konstigt att det inte fungerar...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Faktum kvarstår, mitt orginalinlägg blev redigerat av en Administratör utan att det var mitt önskemål och jag är förhindrat från att själv redigera det själv pga de begränsningar som "Administratören" har satt för mig. Nu står jag som "ägare/skapare" på ett inlägg som inte ser ut som det jag skapade, och det jag önskade och det måste jag självklart få motsätta mig + föra fram att det inte är så att jag vill eller ville ha det så! :censur: Fy!

I 99 fall av 100 så är de flesta tacksamma att man fixar till deras länkar så att de är kompatibla med forumets mjukvara, men det finnas alltid den där 1%'en som ska ha allting på sitt eget vis och inte nöjer sig med vad som finns att tillgå. Vilket man självklart ska få göra, så jag har ändrat tillbaks din länk till den som inte gick att visa utan att gå in på Youtube.

Observera att det inte sätts någon gräns av någon i forumet (varken av mig eller någon annan Moderator) på hur lång tid efter ditt inlägg du kan redigera det, det är en inställning som forumets programvara har satt. Den går säkert att ändra, men då måste någon av våra tekniker gå in och göra detta manuellt för hela forumet. Texten som kommer upp om "Administrator" är för att du ska ta kontakt med forumsansvarige för att ändra i ditt inlägg.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Grym video, cool låt.

Tryck på playknappen, då borde valen komma upp.

Jag får heller inte upp valen innan jag tryckt på den.

Såhär ser det ut efter jag tryckt på play.

post-2410-14468924818493_thumb.jpg

Edit:

För mig som sitter på en 8mb adsl lina så tar det halva dan om jag ska tvingas att titta på HD kvalitet, så jag tycker det är kalas om det är 360p default.

Om jag nu skulle vara så intresserad av videon så jag vill se den i HD så får jag väl klicka på den, tycker inte det är särskilt avancerat.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Trevlig fisk, har haft en själv, dock i "lite" större burk.

Laggeman, tack för att du ställer upp och hjälper alla som behöver hjälp på forumet! Det är guld värt och jag är mycket tacksam för den tid du frivilligt och gratis lägger här hos oss på SG.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

I 99 fall av 100 så är de flesta tacksamma att man fixar till deras länkar så att de är kompatibla med forumets mjukvara, men det finnas alltid den där 1%'en som ska ha allting på sitt eget vis och inte nöjer sig med vad som finns att tillgå. Vilket man självklart ska få göra, så jag har ändrat tillbaks din länk till den som inte gick att visa utan att gå in på Youtube.

Observera att det inte sätts någon gräns av någon i forumet (varken av mig eller någon annan Moderator) på hur lång tid efter ditt inlägg du kan redigera det, det är en inställning som forumets programvara har satt. Den går säkert att ändra, men då måste någon av våra tekniker gå in och göra detta manuellt för hela forumet. Texten som kommer upp om "Administrator" är för att du ska ta kontakt med forumsansvarige för att ändra i ditt inlägg.

Det finns goda skäl för att inte folk ska kunna ändra sina inlägg hur länge som helst, om jag vill få folk att se ut som id**ter så skriver jag ett inlägg som säger en sak, sen när de svarat på den, så går jag och ändrar på ett inlägg... D.v.s. syftet är att göra så att tråden är läsbar även i framtiden och inte folk hur som helst ska kunna förstöra den genom att ändra sina inlägg efter tycke och smak, eller för att man inser att man har fel och inte vill visa det, då förstör man för alla andra som skrivit i tråden...

Det går att ändra ifrån default för forumen, men vore enligt mig en stor försämring för man inte längre kan lita på trådarnas innehåll... Att be en Mod ändra det man vill ändra är inte så farligt, vi gör det relativt ofta, men då får man ju en koll på att ändringen förstör tråden... Att man inte alltid får precis som man vill här beror ju på att den ska fungera för alla och man får göra kompromisser som passar det stora flertalet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns goda skäl för att inte folk ska kunna ändra sina inlägg hur länge som helst, om jag vill få folk att se ut som id**ter så skriver jag ett inlägg som säger en sak, sen när de svarat på den, så går jag och ändrar på ett inlägg... D.v.s. syftet är att göra så att tråden är läsbar även i framtiden och inte folk hur som helst ska kunna förstöra den genom att ändra sina inlägg efter tycke och smak, eller för att man inser att man har fel och inte vill visa det, då förstör man för alla andra som skrivit i tråden...

Det går att ändra ifrån default för forumen, men vore enligt mig en stor försämring för man inte längre kan lita på trådarnas innehåll... Att be en Mod ändra det man vill ändra är inte så farligt, vi gör det relativt ofta, men då får man ju en koll på att ändringen förstör tråden... Att man inte alltid får precis som man vill här beror ju på att den ska fungera för alla och man får göra kompromisser som passar det stora flertalet.

Håller med dig 100% där! (Bra svar!). ...och det är inte det jag kritiserar, men att mitt inlägg blev ändrat utan att jag bett om det... Att jag står som författare/publiserare på ett inlägg som inte är DET jag skrev/la in och önskade/önskar! FY till den som gjorde det!

Jag har några gånger tidigare frågat om att mina inlägg skulle ändras i efterhand (som när jag råkade skriva fel mått på karet i ämnesfältet i tråden om mitt saltkar, och att jag frågat om OT inlägg kunde rensas ut (i samma tråd)... och självklart är jag jättetacksam för den servicen! ...och skulle någon moderator se något och föreslå att han/hon ändrade det så vore jag lika tacksam för det... Förutsatt att jag har möjligheten att säga "Nej Tack... Men ändra gärna på inlägg #1 med ersätta försöket till inbäddningen med länken i inlägg #3, och plocka också gärna bort mina "gnälliga" inlägg #2 och #3 (efter att jag kollat att ingen citerat eller svarat på dom).

Sent from my iPad using Tapatalk

Ändrat av Rohme
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...