Gå till innehåll

Världens bästa kar!


blackizzz

Rekommenderade inlägg

Hej,

Jag tänkte att det vore roligt att skapa en tråd med länkar till de bästa karen vi känner till!

Om jag sätter upp några regler för att förenkla läsandet i tråden:

Posta en länk till tråden karet finns med i, helst en separat tråd för det karet. Om ni inte hittar en tråd för karet, posta bild och övrig information ni har!

Lägg gärna upp EN bild på karet, en helbild.

Skriv gärna karets ägares namn och karets storlek.

Skriv gärna inte kommentarer innehållande "Jag såg ett kar som va så och så men kommer inte ihåg var" Detta kommer bara att komplicera tråden.

Tack och börja posta länkar och bilder!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Detta med bilder tycker jag är himla kul.

Det är alltså ok att posta en helbild så länge man har en länk under som visar varifrån den bilden är?

Detta för att förenkla för läsaren/na, så att de kan hitta information om karet :)

(Eller du kanske menar "Copyright" "OK"? eller?)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

http://reefcentral.com/forums/showthread.php?t=1747132

En liknande tråd som hållit på på RC i evigheter :P Finns mycket snygga kar där också. Men oftast utan länkar till separata trådar, så vi dödliga vet inte riktigt vad hemligheten är där :x

Därför tycker jag att vi själva kan skaffa ett lite mer "komplett" register! (Med länkar) ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Detta för att förenkla för läsaren/na, så att de kan hitta information om karet :)

(Eller du kanske menar "Copyright" "OK"? eller?)

Vi har som policy att plocka bort bilder från andra forum då det är ok att lägga en IMG-länk till befintliga bilder, men inte att spara ner den och sen posta den igen på vårt forum då det inte alltid är ok med den som postat sina bilder på ett forum att få dem postade på andras forum också utan deras godkännande. Tänk på detta innan ni postar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men om man kan SE bilderna som i denna tråd, är de då hotlinkade endast (det är ok), eller har man sparat på sin egna dator, eller på SVG server och SEDAN direkt laddat upp?

Tyvärr måste man fråga, då jag i dagsläget inte vågar ladda upp bilder som jag inte tagit själv.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men om man kan SE bilderna som i denna tråd, är de då hotlinkade endast (det är ok), eller har man sparat på sin egna dator, eller på SVG server och SEDAN direkt laddat upp?

Tyvärr måste man fråga, då jag i dagsläget inte vågar ladda upp bilder som jag inte tagit själv.

När du vill länka in en bild så kan man välja att spara en lokal kopia på SG's server, det är det vi inte vill att man gör, om man inte har tillåtelse. Det går alldeles utmärkt att länka in bilder som syns direkt med en IMG-tagg.

Se regel 8.1 här.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag läste redan reglerna förut, men då skall man även kolla om det är tillåtet att tex. hotlinka från reefcentral. Bara något att ha i åtanke. Finns inget tråkigare en en tråd med halva bilderna som säger "hotlinking not allowed".

Å andra sidan om man skriver vems bilden är, eller har en länk under... men det är en annan diskussion.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...