Gå till innehåll

Problem med säljare här på SG...


Piggelin

Rekommenderade inlägg

Jag hade åkt hem till personen.

Bor man i olika delar av landet så kan det bli besvärligt. Kan man åka hem till personen i fråga så kan man nog ta och sköta affären face-to-face också.

Däremot kan man ju höra med andra som bor i samma stad ifall de känner personen och isf kan ta ett snack med denne.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 71
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Bor man i olika delar av landet så kan det bli besvärligt. Kan man åka hem till personen i fråga så kan man nog ta och sköta affären face-to-face också.

Däremot kan man ju höra med andra som bor i samma stad ifall de känner personen och isf kan ta ett snack med denne.

Beror väl på hur mycket pengar man blivit blåst på ?

Personligen kalkylerar jag tyvärr alltid med att bli blåst när det gäller såna här typer av affärer och handlar aldrig för mer än vad jag har "råd" med att förlora.

Annars avstår jag hellre affären, tyvärr en konsekvens av att för många kommer undan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så med andra ord låter man sådana här bedragare vandra fritt för att man oroar sig att stänga av någon som KANSKE var på semester ??

Suck, vad naivt...

Men jag hoppas iaf du får något gjort. Men som sagt, skicka vanligt brev, REK och sedan har du en enkel Polisanmälan.

Sedan tycker jag du kan skall informera moderator etc. om vem personen är, så kan de hålla öga på om andra också klagat, eller han gjort något annat dumt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur vet vi att personen är en bedragare ?????????

vi har bara hört det från en person ..... sedan blir det en bra story ju fler som skriver-poop-

För att vi vet att personen skådat alla försök till kontakt, för att vi vet att personen sa till posten att mottagaren inte hade betalat paketet så försäljaren själv fick ut ersättningen för paketet som va sönder, fast försäljaren själv sagt att han såg betalningen på hans konto plus att vi har bevis på att betalningen från köparen är gjord för LÄNGE sen .

Plus att försäljaren fick ut mer än vad köparen betalade så han hade kunnat gott göra sig och i alla fall ersätta köparen på det beloppet köparen gav,

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

För att vi vet att personen skådat alla försök till kontakt, för att vi vet att personen sa till posten att mottagaren inte hade betalat paketet så försäljaren själv fick ut ersättningen för paketet som va sönder, fast försäljaren själv sagt att han såg betalningen på hans konto plus att vi har bevis på att betalningen från köparen är gjord för LÄNGE sen .

Plus att försäljaren fick ut mer än vad köparen betalade så han hade kunnat gott göra sig och i alla fall ersätta köparen på det beloppet köparen gav,

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jag förstår att du kopierade tidigare inlägg

Har du pratat med personen som skickade varorna eller vill du bara vara med i mobben ???

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förstår att du kopierade tidigare inlägg

Har du pratat med personen som skickade varorna eller vill du bara vara med i mobben ???

Jag har inte kopierat något? Jag känner köparen privat och pratat mycket med han , Medans jag också försökt få kontakt med försäljaren. Det handlar liksom inte om 1 miljon, det handlar för mig om ärlighet , har man problem kan man säga det då löser man det därefter, det är en helt annan sak att medvetet blåsa någon på pengar, efter som posten sa exakt vad säljaren sa... Köparen har inte betalat så ersättningen får jag ha,, så det fick han, sen låstes det ärendet . Tills köparen ringde posten och fråga vad som hände med ärendet då fick vi reda på allt, alltså är detta bevis på att säljaren har både blåst köparen och posten. Han fick ut mer av posten än köparen gav för varorna hade man då velat lösa det hade man tagit den lilla delen köparen betalade och ge tillbaka.. Men vi vill ju inte nämna namn offentligt som första sak .. Men du verkar ta personligt på detta ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte kopierat något? Jag känner köparen privat och pratat mycket med han , Medans jag också försökt få kontakt med försäljaren. Det handlar liksom inte om 1 miljon, det handlar för mig om ärlighet , har man problem kan man säga det då löser man det därefter, det är en helt annan sak att medvetet blåsa någon på pengar, efter som posten sa exakt vad säljaren sa... Köparen har inte betalat så ersättningen får jag ha,, så det fick han, sen låstes det ärendet . Tills köparen ringde posten och fråga vad som hände med ärendet då fick vi reda på allt, alltså är detta bevis på att säljaren har både blåst köparen och posten. Han fick ut mer av posten än köparen gav för varorna hade man då velat lösa det hade man tagit den lilla delen köparen betalade och ge tillbaka.. Men vi vill ju inte nämna namn offentligt som första sak .. Men du verkar ta personligt på detta ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Har fortfarande inte hört den andra sidan

utan bara kompisar som håller ihop

bli inte sur bara för att jag alltid tvivlar

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har fortfarande inte hört den andra sidan

utan bara kompisar som håller ihop

bli inte sur bara för att jag alltid tvivlar

Vi får ju inte den andra personen till att tala... Allt hade ju varit mycket lättare då... Just därför vi inte nämner namnet för att man hoppas på att personen kan göra sig gott innan det behövs..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förstår

din sanning

Din ironi kan ibland tolkas som att du är otroligt trög,.. Nu e det ju så att man vill att säljaren ska lösa detta. DÄRFÖR sägs inget namn? Om han nu ser detta och problemet blir löst, då kommer namnet aldrig fram = inga lidande.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Din ironi kan ibland tolkas som att du är otroligt trög,.. Nu e det ju så att man vill att säljaren ska lösa detta. DÄRFÖR sägs inget namn? Om han nu ser detta och problemet blir löst, då kommer namnet aldrig fram = inga lidande.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nu blir jag ledsen

Att kalla mig trög är faktiskt ett personangrepp och borde göra dig avstängd

nu kommer jag inte kunna sova

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fast posten betalar väl alltid ut ersättningen till den som skickade paketet oavsett om mottagaren betalat för varan eller ej?

Tyvärr kan man ju inte göra något. Man kan ju polisanmäla men dom lär ju inte göra något om det inte rör sig om enorma belopp.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja vad säger man. Bra i alla fall att vi diskuterar problemen.

Som vissa skriver hade det varit bra om säljaren hade tagit sin verision men tyvärr så kommer den troligen aldrig att komma.

Men jag kommer skicka brev om det inträffade sen återstår att se vad som händer om inget händer så blir det polisanmälan samt meddelande till moderatorer.

Funderar starkt att kontakta personen föräldrar, gjorde det en gång när jag blev blåst på Tradera. Det tog hus i h... då blev det fart på dåren. Så bästa sättet är att jaga upp personens anhöriga och berätta att personen blåser folk :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja vad säger man. Bra i alla fall att vi diskuterar problemen.

Som vissa skriver hade det varit bra om säljaren hade tagit sin verision men tyvärr så kommer den troligen aldrig att komma.

Men jag kommer skicka brev om det inträffade sen återstår att se vad som händer om inget händer så blir det polisanmälan samt meddelande till moderatorer.

Funderar starkt att kontakta personen föräldrar, gjorde det en gång när jag blev blåst på Tradera. Det tog hus i h... då blev det fart på dåren. Så bästa sättet är att jaga upp personens anhöriga och berätta att personen blåser folk :)

Inte alls någon dålig idé - det kan ju faktiskt vara som så att en person behöver hjälp med att komma ut ur missbruk, depression eller vad som helst.

Det kan vara en väckarklocka för många om en nära släkting konfronterar en.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Under forum, längst upp i listen finns det "nätverk" välj "medlemslista" sen tar du "sök medlemmar" "avancerad sökning" där kan du söka på stad...

Perfekt TACK!

10 stycken från denna ort så det ser ljust ut :)

Tyvärr bara 6 aktiva senare tiden men det räcker nog.....

Kan ju vara bra med ett PM till dessa om han inte träder fram efter brev osv....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...