Gå till innehåll

Funkar inte att skicka upp bilder.


Spectra

Rekommenderade inlägg

har försökt nu i flera dagar och det går absolut inte att skicka upp bilder.

Har provat ifrån 3olika datorer och får samma fel hela tiden.

Bilderna är i rätt storlek, både upplösning och filstorlek.

Jag får upp ladda upp bifoga filer fönstret,

jag kanklicka på välj filer och väljer en jpg fil på 36K

Det funkar sedan att klicka på ladda upp och jag ser att bilden laddas upp via den blåa baren som rör sig.

Men sedan händer det inget mer. Filnamnet visas men längst ut till höger så är det en röd ikon med ett utropstecken i. Det står ngt med: 500 IOError = IOerroreventtype

vad göra?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du vill så kan jag testa med ditt konto, ifall du ger mig dina uppgifter. Du kan byta lösenord tillfälligt ifall du vill behålla ditt ordinarie till senare igen.

På så sätt kan man utesluta at det rör sig om just ditt konto, eller om det är en inställning på din dator/brandvägg eller annat.

Skicka mig isf ett PM så kan jag göra ett test.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hade inte sett denna tråden, sorry, haft lite semester ifrån guiden senaste tiden.... Har ni denna typen av fel och startar en tråd, klicka gärna på triangeln med utropstecken efteråt så att vi moderatorer blir uppmärksammade på problemet...

Kan inte hitta nåt fel i användarprofilerna, men det verkar hur som helst vara nånting kopplat till specifika användare. Får ta en störtdykning ner i systemet imorgon för att se vad det kan bero på, väldigt svårt att felsöka när man inte kan återskapa det själv... Det jag förstått är att på samma dator kan en användare ladda upp, medan en annan användare inte kan det, är det nån som kan bekräfta detta? Nån som har strul som kan testa att logga in på samma dator som en kompis här på guiden som kan ladda upp filer... Detta för att säkerställa att det inte har nånting med flash-version eller liknande att göra...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan ni som har problem testa att gå in på "Inställningar" längst upp på sidan, sen under "Mina inställningar" letar ni upp "Allmänna inställningar", därefter letar ni upp "<label for="cb_vbasset">Utökat system för uppladdning av filer:</label>" och väljer "Utökat system för uppladdning av filer avstängt"..

Och sen testa att ladda upp igen med ett äldre gränssnitt aktiverat..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan ni som har problem testa att gå in på "Inställningar" längst upp på sidan, sen under "Mina inställningar" letar ni upp "Allmänna inställningar", därefter letar ni upp "<label for="cb_vbasset">Utökat system för uppladdning av filer:</label>" och väljer "Utökat system för uppladdning av filer avstängt"..

Och sen testa att ladda upp igen med ett äldre gränssnitt aktiverat..

Provade detta nyss och det efterjag gjort dem inställningarna så testade jag att ladda upp via

"Hantera Bifogade Filer"

Det blev en liten annan vy eftersom jag stängt av det utökade systemet för uppladdning av filer.

Valde filen

Klickade på Ladda upp filer knappen och fick följande felmeddelande.

[B]Fatal error:[/B]  
[LIST]
[*]Kunde inte skapa mapp i filsystemet för din bifogade fil.
[/LIST]
Unable to proceed with save while $errors array is not empty in class [B]vB_DataManager_AttachmentFiledata[/B] in [B][path]/includes/class_dm.php[/B] on line [B]849[/B]

Det är ganska tydligt att det har något med rättigheter att göra.

Nu ska man inte alltid lita på felmeddelanden ifrån VB men det skulle kunna vara så att [path] variabeln inte läses in riktigt.

Jag kan göra så att jag skickar dig mina inloggningsuppgifter så kan du prova med mitt konto.

Jag har som sagt provat med alla tänkbara webbläsare.

Provat med iphone/tapatalk både på mitt eget Wifi och via 3G med samma dåliga resultat.

Har provat med flera olika datorer både på mitt eget nät men även på kontoret som har en helt annan brandvägg och ISP.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

testar snabbsvar

nope.

Går till avancerat och provar i editorn.

post-6796-14468925497668_thumb.png

Här verkar det nu funka.

Går till "Hantera bifogade filer"

Funkar..

Jaha... LOL

Hur förklarar man detta då?

har du gjort ngn inställning/ändring Jani?

För nu vverkar det ju funka..Inte i Snabbsvaret dock men det gör inget för min del eftersom jag sällan använder den, ialf inte när man skall skicka upp filer.

tack för tiden nerlagd. Säg till om du vill att jag ska prova ngt.

Cheers.

/Spectra

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, nä, jag har inte ändrat nånting, så mystiken blir bara djupare och djupare... Jag har en kopia av databasen från igår så ska ta och kolla om nånting har ändrats på din användare sen dess, vore ju bra om man fick nån rätsida på vad det beror på så man kan fixa det till de andra som har problem, men det verkar ju inte vara nåt helt trivialt samband som spökar här direkt...

Så lite så, hör av mig om det är nåt, och tack för att du hjälpte till med testerna :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...