Gå till innehåll

Regeländring Köp & Sälj


Rekommenderade inlägg

Sedär, vissa börjar hitta påskägget jag gömt för betalande medlemmar, den har inte tagits upp än då det var uppe till diskussion bland moderatorerna som en möjlig lösning... Som sagt, det är en sak som finns endast för betalande medlemmar, och vi har inte tagit nåt beslut om vi ska ha kvar den kvar... Men där finns den, du är den andre som jag vet om som hittat featuren, grattis :)

Då kan jag komma ett litet tips för oss som inte är ungdommar. Under inställningar, Almäna inställningar, nästan längst ner, så finns det: Exclude forums from "What's New".

Där kan man välja vissa kategorier man inte vill få upp under nya inlägg.

Jag har inte testat det men det finns i alla fall "rätt" väl där i en ruta.

Kanske kan vara något just för att "slippa" vissa delar av forumet :)

MVH

/Janne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 81
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

@ Stensson: Det jag såg under denna tid var mest andra saker än bumpar från annonsören. Jag har inget emot att en annons bumpas några gånger vid ändring av pris eller annat det är bara all disk runt om som jag tycker är fel att ta offentligt

MVH Lasse

Ja det är ju detta som är grundbulten, vissa vill ha en möjligheten att ha en öppen diskusion i köp/sälj trådar, vissa vill inte ha det. Lasse vill inte ha det och det vill inte guidens styrelse och moderatorer heller. Ni vann. Finns väl inte så mycket mer att diskutera här.

Förra veckan var jag inne på Triton (Akvariebutik i stockholmsområdet), jag stod och pratade med en säljare om mina planerade inköp (kan ju liknas vid att läsa en köpesannons och ställa lite frågor kring det som säljs...) Det fanns andra kunder i butiken och en av dom dök in i våran diskusion och inflikade sina erfarenheter om de djur jag tittat på. Vi hade alla tre en givande och trevlig diskussion. Det slutade med att jag handlade 2 av de 3 saker jag tittat på. Utan den andra kundes åsikter kanske jag köpt 3 av 3. Jag var nöjd, Triton var nöjda och vi fick alla tre diskutera lite kring våran hobby.

Så kan det funka i verkligheten. Där man inte är modererad ;):smiley20:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det är ju detta som är grundbulten, vissa vill ha en möjligheten att ha en öppen diskusion i köp/sälj trådar, vissa vill inte ha det. Lasse vill inte ha det och det vill inte guidens styrelse och moderatorer heller. Ni vann. Finns väl inte så mycket mer att diskutera här.

Förra veckan var jag inne på Triton (Akvariebutik i stockholmsområdet), jag stod och pratade med en säljare om mina planerade inköp (kan ju liknas vid att läsa en köpesannons och ställa lite frågor kring det som säljs...) Det fanns andra kunder i butiken och en av dom dök in i våran diskusion och inflikade sina erfarenheter om de djur jag tittat på. Vi hade alla tre en givande och trevlig diskussion. Det slutade med att jag handlade 2 av de 3 saker jag tittat på. Utan den andra kundes åsikter kanske jag köpt 3 av 3. Jag var nöjd, Triton var nöjda och vi fick alla tre diskutera lite kring våran hobby.

Så kan det funka i verkligheten. Där man inte är modererad ;):smiley20:

En sådan diskussion skall inte stå i en säljtråd som försvinner efter ett tag - den skall finnas i det normala forumet där alla kan söka på det i framtiden.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Varför inte göra det möjligt att kommentera endast för de som betalt högsta beloppet som stödmedlem, då borde det komma in lite mer pengar till guiden som säkert kostar en del att driva?

Ingen dum ide, då kanske man tom skulle kunna ge moderatorerna en symbolisk slant för sitt slit.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Varför inte göra det möjligt att kommentera endast för de som betalt högsta beloppet som stödmedlem, då borde det komma in lite mer pengar till guiden som säkert kostar en del att driva?

Jag tvivlar på att detta kommer att generera extra inkomst för guiden. Ingen lär bli medlem för att få skriva kommentarer i köp/sälj trådar, blir du medlem är det troligen av andra anledningar.

Så i förlängningen blir det inga extra pengar till moderatorerna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så i förlängningen blir det inga extra pengar till moderatorerna.

Bara för att förtydliga, så att ingen tror något annat. SG är en ideell förening. Det står inskrivet i våra stadgar att vi inte får ge någon ersättning till dom som jobbar med SG. Alla pengar som kommer in går oavkortat till att driva sidan samt att sprida hobbyn i Sverige. Allt arbete sker på frivillig basis.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...