Gå till innehåll

Interzoo 2012


Akvarielagret

Rekommenderade inlägg

  • Svar 70
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Uppriktgt sagd så fanns inget nytt förutom en massa ledarmaturer som inte riktigt var färdigtutvecklade ännu samt skummare i part och minut!

En massa snygga saltkar var det också och man kunde köpa blåa musslor till en billig penning om man stannade kvar till kl 1700 på sista dagen.

Fick tag i tre vattenaxelatorer. Vet inte riktigt varför jag köpte dom!

sen lite bilder på led och clowner och några vågmaskiner

post-2871-1446892559639_thumb.jpg

post-2871-14468925596585_thumb.jpg

post-2871-14468925596776_thumb.jpg

post-2871-14468925596993_thumb.jpg

post-2871-14468925597191_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hela ställningen drog max 800w

sedan kan man koppla in andra källor solpaneler gas bergvärme

pumparna drog lite ström en dator styrde allt ökade flöden vid motstånd i filtren

sedan var bel led o när man lämnade ställningen drog man ner belysningen till inställt lägsta nivå

priset var inte extremt dyrt komplett på bilden kostar den 20.000 eur

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Näe, hjulet blev inte återuppfunnet denna gången heller - inte heller någon ny fluga för året, men det fanns lite nytt :

Deltec visade upp en ny budgetskummare för kar upp till 700? liter för under 3papp - ruskigt effektiv! -Samt sina nya E-flow pumpar.

Maxspect visade upp sin "middle of the road" modul LEDarmatur X-series, som i princip är en förenklad version av P-serien - samt instegsmodellen Razor.

ATi ny skummare 250IS, digitalkontrollerad luft/varvtalsstyrning pris omkring 6-7000 med styrenhet för pumpen, likaså visade dom en ny fullt dim/styrbar LED/T5 hybrid-armaturer.

Tunze visade bl.a små smidiga LED-belysningar med magnetfäste för mindre kar.

FaunaMarin visade sina nya biopelletsreaktorer i 3 storlekar, nya spårämnen samt en ny serie pelletsfoder.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hela ställningen drog max 800w

sedan kan man koppla in andra källor solpaneler gas bergvärme

pumparna drog lite ström en dator styrde allt ökade flöden vid motstånd i filtren

sedan var bel led o när man lämnade ställningen drog man ner belysningen till inställt lägsta nivå

priset var inte extremt dyrt komplett på bilden kostar den 20.000 eur

Då är jag med. Tack! :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Leif, har du mer info om Deltec-skummaren?

Biopellets-reaktorerna, var det av återcirkulerande typ?

Tyvärr har jag lyckats sumpa mina bilder - jag är den typ av snubbe som den lokala videohökaren debiterar 25 spänn varje gång för att jag inte spolat tillbalka DVDn jag lämnar tillbaks hyrfilm :)

Deltecskummaren är av insump-typ 54hög och 20cm i diam, med samma vita pump som i MC600 -jättelätt att ta isär för rengöring

FM biopellets reaktorer är av "överrinningstyp" eftersom det ger fördelar avluftningsmässigt och för bättre bakterietillvxt då pelletsen inte utsätts för kompression

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...