Gå till innehåll

Nitratfilter


Nito

Rekommenderade inlägg

Guest NoName

Borde inte reaktorn "starta" även om flödet är mindre än 1 droppe? När reaktorn väl är startad och inkörd borde det väl bli lättare att justera flödet eftersom det då (bortsett från total stopp) bara kan bli för högt flöde som stör driften?

Pillar lite på mitt AC ADN lite nu och då oxå, lite små kinkigt..Det droppar korrekt ett dygn sedan vill det droppa mindre och mindre...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Till mitt filter ADN 110 rekomenderas en Eheim 300L pump eller liknande. sen bör man ha ett filter mellan pumpen och inloppet för att det inte ska följa med någon ditrus eller dylikt. Ett bränslefilter borde vara perfekt men man måste byta det ofta

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har en modell av Deltecs nitratfilter (Innenfilter 31) och får kolla flödet varje dag. Håller med Per-Ronny. De enkla ventiler som finns måste man nästan stänga helt (och är ej avsedda för flödesreglering) och då blir de känsliga för partiklar. Minsta partikel fastnar mellan ventilhuset och käglan med minskat flöde eller stopp som följd (med risk att det börjar lukta ruttna ägg från nitratfiltret). Med en doserpump som skulle ge ett nog lågt(helst ställbart) flöde skulle inte problemet finnas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fick aldrig mitt Deltek 509 att funger. Har hört om andra som också har haft problem att få igång sina. Skulle rekommendera dig till att testa något annat.

//Markus

-Det ser så ut, tack ska ni ha för info:n

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

På drakfisken har de en dospump för 800 spänn. Tror ej den är ställbar dock. (skickade en fråga men ej fått svar)

En ställbar är väl ännu (svin)dyrare antar jag. Funderade om det går att ställa en doserpump med hjälp av en spänningsregulator? (typ dimmer) Men antar att den tar stryk av det i längden?

Nån som vet?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

På drakfisken har de en dospump för 800 spänn. Tror ej den är ställbar dock. (skickade en fråga men ej fått svar)

En ställbar är väl ännu (svin)dyrare antar jag. Funderade om det går att ställa en doserpump med hjälp av en spänningsregulator? (typ dimmer) Men antar att den tar stryk av det i längden?

Nån som vet?

Tänkte bara säga att Hans har varit på semester sen midsommar,vet inte när han skulle komma hem =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...