Gå till innehåll

Hur högt kan fiskar hoppa?


Genne

Rekommenderade inlägg

Hej har en liten undran om hur höga kanter måste man ha på ett kar för att vara säker på att en fisk inte kan hoppa ut.

Frågar för jag har 32cm från vattenytan till överkanten på mitt kar och hittade min ena pilfisk ute på golvet i dag.

Är det möjligt?

MVH/Glenn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ska man vara säker på att hålla kamikazepiloterna kvar i burken är det mog någon form av nät eller lock över karet som gäller - jag hittar ibland goby´s flera meter ut på golvet i butiken - så släng dig i väggen Patrik Sjöberg :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag fattat hur det kan vara, ska göra tre ramar med myggnät så att jag fortfarande kan ha avdustning ur karet.

Jag vill ju inte ha fler dödsfall på grund av slarv, samtidigt som jag inte vill att tempen i karet ska stiga.

Tack för alla svar MVH/Glenn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

jo hoppa det kan dem. Min clown hoppade ur idag när jag kollade vattenvärdena. såg den inte i karet men märkte att den låg på golvet efter ett tag. men den överlevde och värkar må bra iaf. Hoppas den inte har fått några inre skador bara. Är det något speciellt man ska kolla efter på den?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...