Genne Postat 21 maj 2012 Dela Postat 21 maj 2012 Hej har en liten undran om hur höga kanter måste man ha på ett kar för att vara säker på att en fisk inte kan hoppa ut.Frågar för jag har 32cm från vattenytan till överkanten på mitt kar och hittade min ena pilfisk ute på golvet i dag.Är det möjligt?MVH/Glenn Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 21 maj 2012 Dela Postat 21 maj 2012 Ska man vara säker på att hålla kamikazepiloterna kvar i burken är det mog någon form av nät eller lock över karet som gäller - jag hittar ibland goby´s flera meter ut på golvet i butiken - så släng dig i väggen Patrik Sjöberg Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 21 maj 2012 Dela Postat 21 maj 2012 När man ser pilfiskarna skjuta in i en sten undrar man hur de överlever smällen.Och sedan simmar de ut oskadade.Täckglas + lock över mathålet ett par månader så brukar det gå bra sedan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 21 maj 2012 Dela Postat 21 maj 2012 Jag har sett en gräskarp som startade i ena änden av ett 2 meter långt kar hoppa nästan 8 meter:)MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Reuben Postat 22 maj 2012 Dela Postat 22 maj 2012 Jag har sett en gräskarp som startade i ena änden av ett 2 meter långt kar hoppa nästan 8 meter:)MVH LasseHoppas du menar längd, annars har vi sveriges nya stefan holm Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 22 maj 2012 Dela Postat 22 maj 2012 Räcker det inte med att den nästan slog Bob Beamon . Tja den var i taket (2 m) och snuddaMVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DSB Postat 23 maj 2012 Dela Postat 23 maj 2012 Jag har sett en gräskarp som startade i ena änden av ett 2 meter långt kar hoppa nästan 8 meter:)MVH LasseDet var imponerande Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas N Postat 23 maj 2012 Dela Postat 23 maj 2012 jag hade en gobi som hoppa upp så det slog till i taket 1,5 meter över karet. efter detta kom jag fram till att det var dumt att ha sådan fisk utan täckglas... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 23 maj 2012 Dela Postat 23 maj 2012 jag hade en gobi som hoppa upp så det slog till i taket 1,5 meter över karet. efter detta kom jag fram till att det var dumt att ha sådan fisk utan täckglas...Eller hjälm Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Genne Postat 23 maj 2012 Författare Dela Postat 23 maj 2012 Nu har jag fattat hur det kan vara, ska göra tre ramar med myggnät så att jag fortfarande kan ha avdustning ur karet.Jag vill ju inte ha fler dödsfall på grund av slarv, samtidigt som jag inte vill att tempen i karet ska stiga.Tack för alla svar MVH/Glenn Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Oxygar Postat 6 juni 2012 Dela Postat 6 juni 2012 jo hoppa det kan dem. Min clown hoppade ur idag när jag kollade vattenvärdena. såg den inte i karet men märkte att den låg på golvet efter ett tag. men den överlevde och värkar må bra iaf. Hoppas den inte har fått några inre skador bara. Är det något speciellt man ska kolla efter på den? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 6 juni 2012 Dela Postat 6 juni 2012 @Greger. Säljer du hjälmar till fiskar?http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTjY5ELrEzlG3HhEzPvP2qHGzSZJW4xYeHX3fsvIUtvbfk8U9Xw Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 7 juni 2012 Dela Postat 7 juni 2012 @Greger. Säljer du hjälmar till fiskar?http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTjY5ELrEzlG3HhEzPvP2qHGzSZJW4xYeHX3fsvIUtvbfk8U9Xw - Japp, vår nya produktlinje från FånigMarin! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hirez Postat 9 juni 2012 Dela Postat 9 juni 2012 och så hade man för mycket tid någonstans... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Genne Postat 10 juni 2012 Författare Dela Postat 10 juni 2012 och så hade man för mycket tid någonstans...Vilket lim kör du med för att få den och sitta kvar? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.