Gå till innehåll

liten fisk som går bra ihop med clownfiskar?!


Wigge

Rekommenderade inlägg

tjenare!

det är så här att jag skulle behöva ett tips på en fisk som går bra ihop med clownfiskar och får plats i ett 32 liters nano kar som innehåller följande; 2 clownfiskar, en pepparmints räka och en mandarin fisk.

Vill ha en fisk som "simmar"(inte är på botten) och passar i mitt akvarium på 32 liter.

Skriv gärna några tips och ha det gött=)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Denna tror jag skulle passa i akvariet.:ler:

I stället för en dum komentar så är det kanske bättre att hjälpa när en person är så fel ute..... Fast är ni polare så kanske du skojar lite med honom så då skall jag vara tyst ;)

Jag hade nog bytt ut mandarinen med men det är bara vad jag hört från andra jag är nybörjare så rätta mig om jag har fel. Men en mandarin skall ha en viss mängd sten just för att de går o plockar i stenen för att få dem att överleva... Men sen är frågan om man har en som äter det foder man släpper i så går det kanske. Men i ditt fall så satsa på någon goobi osv.

Ändrat av Marcus-
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mandariner har ett krav på en stor tillgång till levande föda.

Ett behov som små kar inte kan tillgodose.

Visst, det händer att vissa får dom att äta torrfoder, men i dom flesta fall så svälter dom ihjäl.

Det här stämmer inte riktigt i dagens läge med stor tillgång av högkvalitativt fryst foder. Med det är viktigt att man kontrollerar om fisken äter fryst innan man köper den om man har ett mindre akvarium. Däremot tycker jag att 32 liter är på tok för litet för en mandarin pga dess beteende att ständigt simma och söka efter föda. Två clowner och en mandarin är heller ingen bra kombination i ett litet kar eftersom clowner kan vara ordentligt aggresiva och "på". Om mandarinen äter så är det inte säkert att den kommer att hinna göra det i konkurrens med clownerna. Försök att bli av med clownerna och mandarinen och titta här. Dock håller jag inte med om just clowner.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...