Yodelking Postat 26 maj 2012 Postat 26 maj 2012 Ikväll får vi veta vem som vinner Eurovision Song Contest... Men redan nu ska ni få veta vinnaren av en mycket mer ärofull tävling!Nämligen "Månadens bild". Denna gången är det bilden "Centropyge flavissima" som fått flest röster (56%).Vinnare och fotograf är Ingemar Svensson (SG-användarnamn: Wiking)Stort grattis, Ingemar!Som vanligt lägger vi också ut lite teknisk information om bilden:Namn på ditt tävlingsbidrag: Centropyge flavissimaNamn och Efternamn: Ingemar SvenssonDitt namn i forumet: WikingBeskrivning av fotot: En av alla de vackra fiskarna som går under benämningen dvärgkejsare.Kamera: Canon 7DObjektiv: Canon 100-400 mmBländare: F/5.6Slutartid: 1/100ISO: 1000Har blixt använts: NejÄr bilden efterbehandlad i något bildredigeringsprogram: Justerat kontrast och skärpa i Photoshop Elements.Länk till omröstningen: https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?47566-M%E5nadens-bild-Omr%F6stning-maj-2012 Citera
Marcus- Postat 26 maj 2012 Postat 26 maj 2012 Ja det var en snygg bild. Skulle inte använt min Ifjån. Kanske man kunde ha fått fler röster Tyvärr kan jag inte ta fler bilder på firren då jag gjorde en tavla när jag bytte vatten. Den följde med i slangen och kag han inte stoppa det som inträffade... Citera
salar Postat 27 maj 2012 Postat 27 maj 2012 Grattis Ingemar.Otroligt vacker bild på en vacker fisk.Patrik Citera
Lasse Postat 27 maj 2012 Postat 27 maj 2012 Nu förstår jag varför inte min bild kom fram . Grattis IngemarMVH Lasse Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.