Gå till innehåll

Giftig plast?


Rickard

Rekommenderade inlägg

Tänkte på en grej.......

Med alla diskussioner kring att div plastslangar kan vara obra, och PVC mycket bättre..... Ja, ni känner säkert igen debatten?

Liten annan vinkling på denna fråga, kanske:

kan man lagra osmosvatten i vilken sorts plastbytta som helst, eller? Kan ju bli att man kör fram 100-200 liter i en regnvattentunna e dyl, och att det då tar några veckor innan det går åt....

Rickard

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag använder en regnvattentunna till osmosbehållare, funkar utmärkt. Ganska komiskt när jag skulle köpa den på Bauho... Jag frågade efter hjälp och vi hittade en som såg bra ut. Jag slängde ur mig en fråga som jag ångrade ganska snabbt - Är den vattentät så man kan ha den inne- bauh... gubben såg ganska fundersam ut. Jag frågade sedan om den gav ifrån sig några gifter. Min polare säger då -han skall nämnligen ha stenar i tunnan- Killen ser ännu mer fundersam ut. Jag klämmer ur mig -A, men det är levande stenar- Sedan gick vi fort.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag använder en regnvattentunna till osmosbehållare, funkar utmärkt. Ganska komiskt när jag skulle köpa den på Bauho... Jag frågade efter hjälp och vi hittade en som såg bra ut. Jag slängde ur mig en fråga som jag ångrade ganska snabbt - Är den vattentät så man kan ha den inne- bauh... gubben såg ganska fundersam ut. Jag frågade sedan om den gav ifrån sig några gifter. Min polare säger då -han skall nämnligen ha stenar i tunnan- Killen ser ännu mer fundersam ut. Jag klämmer ur mig -A, men det är levande stenar- Sedan gick vi fort.
:skrattar::skrattar::skrattar: *ASG*
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag använder en regnvattentunna till osmosbehållare, funkar utmärkt. Ganska komiskt när jag skulle köpa den på Bauho... Jag frågade efter hjälp och vi hittade en som såg bra ut. Jag slängde ur mig en fråga som jag ångrade ganska snabbt - Är den vattentät så man kan ha den inne- bauh... gubben såg ganska fundersam ut. Jag frågade sedan om den gav ifrån sig några gifter. Min polare säger då -han skall nämnligen ha stenar i tunnan- Killen ser ännu mer fundersam ut. Jag klämmer ur mig -A, men det är levande stenar- Sedan gick vi fort.

:smiley24::smiley5: :smiley5: :smiley5: :smiley5: Ovärderligt!!!:snurrig: :snurrig: :snurrig: :snurrig: :snurrig: Ha Ha Ha!!!!:stjärna: :stjärna: :stjärna: :stjärna: :stjärna:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ROFLMAOWTIME (Rolling On the Floor Laughing My Ass Off With Tears In My Eyes)

Själv kör jag upp RO-vatten i en 100 liters grön regntunna köpt på coopforum. Sedan förvarar jag vattnet i 25 liters dunkar. Har ibland haft vattnet stående några veckor i regntunnan, innan jag haft över det i dunkarna, detta utan att jag märkt något problem med vattnet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...