Gå till innehåll

Jag och mitt lilla rev!=) - 120 liters juwel lido


Wigge

Rekommenderade inlägg

  • Svar 716
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Har fått en del glasrosor nu och är riktigt trött på dem och kokande vatten verkar inte bita på dem har get dem en stora dos med kokande vatten men tar någon timme så står de upp igen.

finns det något annat sätt?

Med Vänliga Hälsningar, Wigge :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som vet om coral frenzy finns att få tag på i sverige? kostar nämligen 700 kr att få den hit skicka från USA=/

Med Vänliga Hälsningar, Wigge :)

Om jag tolkar amerikanska Amazon.com, så kostar Pet Supplies 12.99$ i frakt till Sverige. En stor burk med Coral Frenzy kostar 20$ (56g, en vanlig är 28g).

Så 33$ +ev tullavgift från posten eller dylikt.

http://www.amazon.com/Coral-Frenzy-%60The-Ultimate-Food%60/dp/B001ELVB66

Måste ju bli bra mycket billigare än 700:-? :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag tolkar amerikanska Amazon.com, så kostar Pet Supplies 12.99$ i frakt till Sverige. En stor burk med Coral Frenzy kostar 20$ (56g, en vanlig är 28g).

Så 33$ +ev tullavgift från posten eller dylikt.

http://www.amazon.com/Coral-Frenzy-%60The-Ultimate-Food%60/dp/B001ELVB66

Måste ju bli bra mycket billigare än 700:-? :)

jo det är ju helt klart billigare=) tack så mycket jonas!
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har bytat ut min stora 250W Mh armatur och köpte en 150W HQI armatur av Freddi här på guiden! är riktigt nöjd med den förutom färgen på ljuset. vill ha en MQI lampa som är riktigt blå i färgen.

så ni som har kört med HQI kanske har tips på ett bra märke som har bra färg på sina ljuskällor?

Med Vänliga Hälsningar, Wigge :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har bytat ut min stora 250W Mh armatur och köpte en 150W HQI armatur av Freddi här på guiden! är riktigt nöjd med den förutom färgen på ljuset. vill ha en MQI lampa som är riktigt blå i färgen.

så ni som har kört med HQI kanske har tips på ett bra märke som har bra färg på sina ljuskällor?

Med Vänliga Hälsningar, Wigge :)

Googla Radium 20000K HQI :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har korallerna efter en lång tid börjat använda spårämnena i vattnet. på lite mer än en vecka så har ca sjunkit från 470-450 och MG från 1200 till 1140=)

Ser detta mycket positivt då det antagligen beror på att korallerna börjat växa!:D

Med Vänliga Hälsningar, Wigge :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har haft planer på en fragg hylla nu ett tag men hade problem med att hitta något raster. Så jag frågade farsan som är frukthandlare om han hade någon platsbak med rutnät i. och det hade han så han ordnade hem en sådan bak. sedan var det bara att klippa ut rätt storlek som jag ville ha på fragg hyllan och sedan limma fast den med akvarie silikon.

här är resultatet!

post-6818-14468930343239_thumb.jpg

Här är rastert jag använde:

post-6818-14468930343404_thumb.jpg

faktiskt riktigt nöjd med resultatet=)

Med Vänliga Hälsningar, Wigge :)

post-6818-14468930342874_thumb.jpg

post-6818-14468930343059_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...