Gå till innehåll

Linnex 500 l hörnakvarium


Linnex

Rekommenderade inlägg

  • Svar 67
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

  • 8 månader senare...
Hur går det för dig å karet?

Förnärvarande får karet nästan sköta sig själv. Jag håller på att bygga om hemma och kommer flytta på karet om drygt ett år när nya vardagsrummet står färdigt.

Förmodligen blir gamla klädkammaren som kommer vägg i vägg teknik/akvarierum och det finns väl en del andra idéer till nystarten. Så fram till dess så blir det ingen direkt utveckling av karet... men så här ser det ut idag.

post-1380-14468912873012_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 år senare...

Jag lägger ner. Husbygge och mixen med minior har tagit på krafterna och jag kommer backa två steg bakåt och ta det lite lugnare. Det gör att flytt av akvariet skjuts på framtiden då den del av bygget med teknikrum inte är klart. Då karet står och förfaller i gamla vardagsrummet som i nu bara är ett stort förråd så lägger jag alltså ner.

Vi har löst det så att Jimmy tar hand om det levande.

Vi hörs igen framöver :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tar det så mycket tid med salt?

Nej det gör det inte. Men jag håller på att bygga om huset och det nya teknikrummet är inte och kommer inte bli klar på ett tag. Nu står akvariet mer eller mindre och förfaller i ett förråd vilket det gamla vardagsrummet har blivit....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 år senare...

Längesedan jag skrev på forumet. Mitt akvarium är fortfarande nedlagt. Dock har den flyttats och står på sin nya plats där den väntar på att teknikrummet skall byggas samt golvet förstärkas vilket är planlagt att göras först till hösten. Blir det sista som görs på husrenoveringen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 år senare...
Nystarten är alltså på gång?

Det beror på vad du menar "på gång".

Först skall jag bestämma mig för hur jag vill ha tekniken och sedan skall teknikrum och tvättstugan byggas om.

Jag funderar även på att till akvariet gör typ sådana där nätmattor du gjorde och de skall ju vattnas ut under en längre tid. Så färdigt kar ser vi nog inte förrän till nästa höst.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...