Gå till innehåll

100 000 visningar


Lasse

Rekommenderade inlägg

Jag har gått igenom den från start till sista inlägg tills för ett par veckor sen ungefär, sen har jag inte kollat i den då det mesta är frågor om vad ni två rekommenderar andra för deras kar, men det är rätt så fantastiskt att ett par nordbor "over here" kan sätta så mycket i gungning "over there". :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Ja det är mindblowing många. Jag har också läst/gått igenom hela tråden (tog mig typ två veckor). Och Lasse jag verkligen imponerad och fascinerad över din kunskap och din vilja att hjälpa andra. Det skall du verkligen ha en eloge för. Hoppas jag får springa på dig nån gång. Skall du inte ha öppet hus nån gång så man får kolla in dina burkar och vad jag gissar mängder av teknikroliga pryttlar?

Jag är så himla ledsen att jag missade beställningen av drömledchipet och tänker hålla ögonen öppna till nästa beställning blir aktuell, om det blir nån, eller om chipet blir kommersiellt. Hoppas Janne lyckas med att ta fram ett bra styrkort som är anpassat till chipet. Om ett eget bygge blir av skall jag anstränga mig kring det estetiska. Jag tror att du är på rätt spår med Zalman fläkten men det irriterar mig att plattan inte är centrerad.

Tack för all intressant läsning och bra tips /Pelle

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tack missat denna tråden på RC

100,467st besökare kl 20.31

maglofster

Kan vi få denna videon på svenska :)

Oj! Detta hade jag helt missat! :)

Lasse, vad säger du? Ska vi ta och göra en uppdaterad version på svenska?

Nu är det 2682 svar och 189 836 visningar! :) Mest tack vare Lasse!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Grymt bra film!

En på film på svenska skulle vara kul. Det skulle vara kul om du vill förklara mer om vilka drivare som passar till vad och varför så det blir lättare för oss som inte kan så mycket om el att våga testa och bygga själva! Vad som behövs för att dimma och kanske koppla till en akvariedator för styrning att upp och nergång.

Mvh Johan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

"Svensk" tråd om "multichip LED" på Reef Central startad av Maglofster har nu kommit upp i 100.000 visningar. Här

MVH Lasse

Hälften är väl dina visningar, Lasse... ;-) Men endå imponerande. På sådana stora forum som reefcentral måste man nog nästan vara några stycken för att hålla en tråd flytande under längre tid, det är så mycket brus att allt man postar snabbt försvinner i mängden utan att någon hinner läsa det...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Oj! Detta hade jag helt missat! :)

Lasse, vad säger du? Ska vi ta och göra en uppdaterad version på svenska?

Nu är det 2682 svar och 189 836 visningar! :) Mest tack vare Lasse!

undrar hur många timmars läsande akvarister runt om i världen har lagt på den tråden

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Häftigt att det äntligen börjar komma högeffekts LED, varit borta ifrån hobbyn i ungefär ett år nu och det är ju sjukt vilket utbud det har kommit på så kort tid! Innan fanns det iprincip bara 5W cree med akvarieanpassade spektran men det här är ju fantastiskt :D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Häftigt att det äntligen börjar komma högeffekts LED, varit borta ifrån hobbyn i ungefär ett år nu och det är ju sjukt vilket utbud det har kommit på så kort tid! Innan fanns det iprincip bara 5W cree med akvarieanpassade spektran men det här är ju fantastiskt :D

Det är samma LED. Skillnaden är att dessa monteras i en matris av många LED istället för en och en.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...