Gå till innehåll

Kan ett akvarium vara för mycket avskummat??


LN21

Rekommenderade inlägg

Hej!

Mina knappar har sedan två veckor visat tydliga tecken på misstrivsel.

Jag bytte min skummare för två veckor sedan till en mycket större skummare (som är avsedd för mitt stora 2000 liters projekt).

Detta för att lära mig inställningarna och trixa lite med skummaren inför uppstart av det "stora".

Nu kommer jag till min fundering, detta för att den nya skummaren skummar ur mycket mer än min gamla.

Kan vattnet bli för avskummat??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej!

Mina knappar har sedan två veckor visat tydliga tecken på misstrivsel.

Jag bytte min skummare för två veckor sedan till en mycket större skummare (som är avsedd för mitt stora 2000 liters projekt).

Detta för att lära mig inställningarna och trixa lite med skummaren inför uppstart av det "stora".

Nu kommer jag till min fundering, detta för att den nya skummaren skummar ur mycket mer än min gamla.

Kan vattnet bli för avskummat??

Jag tror inte det, den har stor kapacitet, men man kan skumma mycket torrare och inte så blött!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja Stig det ska jag göra, men inte idag. Detta för att jag provar en annan metod istället:)

Stoppat 10-12 kg död LS istället, passar helt enkelt på att köra igång så mycket sten det bara är möjligt nu när ja har en skummare i som kan ta hand om böset och det verkar som om jag har näringbrist i karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jajjemen i morse så stod alla knapparna uppe igen, nöjd och glad så trodde jag att allt vart klart.

Men nu under dagen när ja mest suttit framför karet och provat olika ljuse så stod merparten av knapparna något ihopdragna igen, och det beror på att min Palletkirurg helt enkelt har fattat tycke för mina knappar,,,,,Den F###%%"n är framme och tuggar och rycker på dom o stör dom så att dom drar ihop sig. han skadar nog inte dom nämnvärt men han stör dom dessto mer.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...