wrang Postat 30 juni 2005 Författare Postat 30 juni 2005 Tackar. Känns kul att det är nån som lägger märke till karet började med att flytta över stenen och vattnet igår morse var grymt förbannad efter att man flyttat stenen hit å dit, upp å ner, ut ur karet igen, ner med nästa men ja jag känner mig nöjd nu Kameran blev en Konica Minolta Z5 med 512mb i minne Citera
stigigemla Postat 30 juni 2005 Postat 30 juni 2005 Det ser ut som om du haft dubbelt så mycket sten att välja bland och sålt den fula halvan. Snyggt. Och öppet mellan stenarna för att få bra cirkulation. Citera
wrang Postat 30 juni 2005 Författare Postat 30 juni 2005 Det ser ut som om du haft dubbelt så mycket sten att välja bland och sålt den fula halvan. Snyggt. Och öppet mellan stenarna för att få bra cirkulation.Nja jag har faktiskt i allt jag hadde innan skulle bara köpa 10-12kg ny men kom hem med 20 så det är lite tajtFick välja å vraka i affären där det fanns bra med sten å fina former Citera
crille Postat 30 juni 2005 Postat 30 juni 2005 kör du enbart t5?funderar själv på att gå ifrån mh,nackdelen är att man inte får skuggeffekten,men i gengäld kan man ju mixtra lite med olika rör och få snygga färger,vet du nån bra nätbutik med t5-armaturer?snyggt inrett i karet föressten Citera
wrang Postat 30 juni 2005 Författare Postat 30 juni 2005 Nej jag kör med 1x150watt i mitten oxsåSå totalt i detta har 310watt behövs verkligen då 150watt enbart ser mörkt utTack Citera
aerie Postat 30 juni 2005 Postat 30 juni 2005 Du bör nog flytta ner Fungian från stenen till sanden så att den inte sliter upp vävnaden. Citera
Lejonkungen Postat 30 juni 2005 Postat 30 juni 2005 Har du bara staplat stenen eller använt buntband eller något annat? Citera
wrang Postat 30 juni 2005 Författare Postat 30 juni 2005 Du bör nog flytta ner Fungian från stenen till sanden så att den inte sliter upp vävnaden.Okey, men varför skulle den slita upp vävnaden när den är där uppeHar du bara staplat stenen eller använt buntband eller något annat?Nej jag har bara staplat å pusslat ihop det hela ett himmla vridande å testande så att det ligger kvar. Citera
Vitamin Postat 30 juni 2005 Postat 30 juni 2005 Ser strålande ut Wrang! Det blir riktigt snyggt med bakrund i karet, fast det blir ju ännu bättre när den fått lite kalkalger täckt över den. Då ser det väldigt naturtroget ut. Själv är jag faktiskt ganska "less" på min blå bakrund, så jag har slutat rengöra bakrutan nu. Tänkte bara låta den växa igen ordentligt. Citera
MattiasN Postat 30 juni 2005 Postat 30 juni 2005 snyggt! Vad har du användt för material till själva höljet på lysrampen? Citera
Clownen Postat 30 juni 2005 Postat 30 juni 2005 Ser jättebra ut! Bra tänkt när du satte fläktarna i T5 armaturen. Minskad temp och samtidigt en effektökning från dina rör. Citera
wrang Postat 30 juni 2005 Författare Postat 30 juni 2005 Tack alla kul att ni tycker om detta kar med.Ja bakgrunden kunde de gjort lite mer naturtrogen å ej så brun kommer säkert bli bra om nått årRampen har jag gjort utav plexiglas och ramen utav rostfritt stål allt är inklätt med svart folie som jag köpte på färgaffärenFläktarna är det bra klös i på 12V men kör dom nu så lågt som 5Volt funkar bra då medKöpte dessa fläktar och galler på Kjell o Company storlek 40x40x10mm för att dom skulle få plats inne i armaturen. Tänkte mig först 3st men det blev 2Fungian flyttade jag precis ner till sandbotten Citera
wrang Postat 17 juli 2005 Författare Postat 17 juli 2005 Karet idag ca 3veckor efter uppstartLite problem med trådalger i vänsterhörn men inget att tänka på direkt.Nya alger (goda) poppar upp kontinuerligt från den färska LS:enHar inhandlat en pumpande xenia som är strax under den gula fiskenNån som vet vad detta är för alg. Helt hård och svår att dra bort.Känns som tagel eller tjockt hår mellan fingrarnaär på 3st ställen i karet bara. Även detta har kommit upp från den LS:en som är ny/färsk Citera
acuario Postat 17 juli 2005 Postat 17 juli 2005 Ser kalas ut wrang! Vad fort det har gått, tycker bara de sa svisch så hade du det klart. Jag får nog ta vägen förbi dig lite längre fram i samband med en resa ner till bengan. Har lite mjukkoraller som jag ska kasta ur karet. Om du vill ha de så får du dem, Ska se om du kan få några fraggar på någon acropora och seriatopora också. Citera
wrang Postat 31 juli 2005 Författare Postat 31 juli 2005 Fick hem en efterlängtad fisk nu igår.Långhornad kofisk - Lactoria cornutaHar haft dessa innan och det har funkar jätte bra. Är inte alls så rädd som vissa säger att man skall vara att den är giftig etc.Finns inget i karet som den kan fastna i och dö Den är ca 8-10cm långKlicka på bilderna för att få dom större Citera
thomas5547 Postat 31 juli 2005 Postat 31 juli 2005 Den är fin, såg den hos bengt.. Eller har jag fel? Men dom blir ganska stora va? Citera
jimmy Postat 31 juli 2005 Postat 31 juli 2005 dom kan bli ruggigt stora i det vilda men dom är coola har hört att dom kan nypa på sten korallerna om man har otur sen är dom ganska känsliga för prick men som sagt grymt coola är dom .Lycka till wrang Citera
MattiasN Postat 31 juli 2005 Postat 31 juli 2005 kanonhäftig firre! Sambon vill jättegärna ha en sån, själv är jag lite tveksam, är lite orolig för det där med giftet, men man får väl nog prova! De är verkligen läckra! Citera
wrang Postat 31 juli 2005 Författare Postat 31 juli 2005 TackarJa jag har haft en sådan innan utan problem får se hur det går med denna.ja i naturen blir dom upp mot 45cm men i karet hoppas man att de stannar i växten. Himmla kul iallafall. Var lite orolig att min ena fisk var på den hela tiden å var dum mot den men nu så är den ej på. Blir den dum igen så hoppas att kofisken spetsar den andra med hornen Trodde att den fastnat förut då den stog på huvudet men den backade igen å ner igen på samma plats såg ut som om den sög på stenen. Tyvärr så han jag ej filma detta för det såg himmla roligt ut Citera
houssami Postat 31 juli 2005 Postat 31 juli 2005 Grattis, kul liten fisk (än så länge i alla fall ).Sättet du har stenarna i karet liknar mitt ganska mycket. Det går framåt, lycka till. Citera
acuario Postat 1 augusti 2005 Postat 1 augusti 2005 Jag undrar bara varför du har en back to nature bakgrund när du ändå döljer den med sten hehe... Kul att se att det funkar bara denna gång lycka till. Måste komma förbi nån dag kanske nästa vecka om jag bara får lite tid över Citera
wrang Postat 1 augusti 2005 Författare Postat 1 augusti 2005 Haha jag har en till BTN bakgrund ResSea på posten om ett tag denna sätter jag upp på vinden istället.Hmm håller med att jag kunde kört utan men är ju klart bättre än en blå/svart/tapet/tape som sitter på bakrutan Ja alla är välkommna till mig för att tjöta lite, Pratade med Metcrue igår å sa att vi skulle träffas i Uddevalla igen för att diskutera lite djupare saker för karetNästa vecka (V32) börjar jag min Semester i 4veckorVi hörs och varmt välkommna hem till mig på en fika om ni har vägarna för bi eller tar med er en påse med stenfrags i omvägen... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.