LN21 Postat 2 november 2013 Författare Postat 2 november 2013 Kan någon hjälpa mig med namnet på dessa tre Acropora. De är köpta hos Andreas i Falköping.1.2.3. Denna ska gå åt det gula hållet. Citera
Andreas N Postat 3 november 2013 Postat 3 november 2013 den första skall va Gomezi tror jag. här är en kopierad bild på google . Får jag inte visa denna bild så ta bort den. Citera
Benighted Postat 3 november 2013 Postat 3 november 2013 Har du fått nån mer information att det är en lokani eller är det bara spekulation? Tycker inte den visar tillräckligt av karakteristiska koralliter för identifiering ännu, det gäller egentligen alla tre bilderna, men speciellt nr 2 som kan vara nästintill vilken art som helst där grenarna stått skuggigt. Blir mycket lättare att identifiera när de inte bara är småfraggar utan kolonier. Citera
stigigemla Postat 3 november 2013 Postat 3 november 2013 Anger du källan så bör det vara lugnt. Det är ju ett namn på fotot som jag antar att du inte ändrat. Citera
LN21 Postat 4 november 2013 Författare Postat 4 november 2013 Vi får se om den artar sig till en A.Lokani.Cyanon verkar långsamt ge med sig, ja det ökar iallafall inte just nu.Den hära A.Formosa är väldigt fin för tillfället, och har riktigt fina tillväxttoppar Citera
LN21 Postat 5 november 2013 Författare Postat 5 november 2013 Morron i Acroskogen.12 storters Acropora på den bilden. Har fått flytta ner ett par fraggar för att dom började dumpa sina Zoas.Passerade 20 sorters Acropora nu i veckan. Nu menar C att det får vara nog:)Har även fått i en himla grann Goniopora Stokesi, har punktmatat den nu i några dagar men den är fortfarande dålig på att ta maten. Citera
LN21 Postat 5 november 2013 Författare Postat 5 november 2013 Min Acropora Tumida (Enzmann) har tjurat några veckor men den har helt oförklarligt åter tagit fart och har fina tillväxttoppar. Citera
krille 55 Postat 5 november 2013 Postat 5 november 2013 Gonioporan gör sig bättre hos dej. Tog för stor plats i mitt lilla kar. Jag har aldrig punktmatat den. matar med mycke cyklops som far runt i karet till alla LPS och det funkar ju i mitt lilla. Blir ju värre i ditt om man skulle göra så Citera
_Manne_ Postat 5 november 2013 Postat 5 november 2013 Då räcker varken tår eller fingrar till längre att räknar på längre .. Vad ska du göra nu då ?Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
LN21 Postat 5 november 2013 Författare Postat 5 november 2013 Får dela in dom i gröna och blå :) Citera
_Manne_ Postat 5 november 2013 Postat 5 november 2013 Får dela in dom i gröna och blå :)Så du har två färger Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
LN21 Postat 5 november 2013 Författare Postat 5 november 2013 Hahahha ja dom röda är just nu inte särskilt röda och dom gula är mest ljusgröna:)Det är ju klart, har ju några som är violetta bla denna Validan Citera
LN21 Postat 5 november 2013 Författare Postat 5 november 2013 Ps. Man kan se 2 veckors tillväxt om man lägger bilden i inlägg #767 jämte denna senaste. Ds. Citera
krille 55 Postat 13 november 2013 Postat 13 november 2013 Skulle lagt upp en bild till dej men funkar inte nu från den nya datorn Citera
krille 55 Postat 13 november 2013 Postat 13 november 2013 Konstigt bilden kom med men den syntes inte när jag skrev inlägget. Ville visa hur det såg ut hos mej innan du fick gonioporan Citera
LN21 Postat 13 november 2013 Författare Postat 13 november 2013 Mycke märkligt, att den är så känslig i min bytta. Men det är ju enligt ryktet en helknepig korall. Citera
krille 55 Postat 15 november 2013 Postat 15 november 2013 Tack för en trevlig kväll. Det gjorde du lysande. Är tillbaks på jobbet nu. Citera
Ulf Sandberg Postat 15 november 2013 Postat 15 november 2013 Jag vill bara instämma. Fantastiskt trevlig föreläsning på Malmö akvarieförening igår.. Efter att ha läst Din tråd från början till slut känns det ju nästan som man känner dig. Nu vill man verkligen se det karet innan det rivs.Härligt att se att du är minst lika trevlig "live", trotts att du var lite arg på mig för att jag inte har en egen tråd. Jag lovar att sätta mig och skriva i helgen Larry. Citera
LN21 Postat 16 november 2013 Författare Postat 16 november 2013 Jepp det behöver du Ulf En sådan häftig anläggning behöver delges.Lycka till i Cuba.@ Krille, tack för att för att du hakade på. Mycke trevligt snack blev det ju:) Citera
LN21 Postat 24 november 2013 Författare Postat 24 november 2013 Bilder från träffen är nu inlagda i Växjöträfftråden. Citera
_Manne_ Postat 24 november 2013 Postat 24 november 2013 Nu vill vi ha en blid på golvet som är utrivet!Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
LN21 Postat 25 november 2013 Författare Postat 25 november 2013 Nope,,inte än men den nya byttan verkar komma redan nu på fredag, så att om allt klaffar så blir flytten nu på lördag:) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.