Vidofner Postat 7 oktober 2012 Postat 7 oktober 2012 Funderar på att beställa Mazarra P-serien från utlandet då den kostar så jäkla mycket och det vore skönt att kunna spara så mycket som möjligt. Kollade bland annat MarineDepot.com där det skulle gå på runt 15200 inklusive frakt vilket är några tusen billigare än i svenska butiker.Någon som köpt utomlands och kan rekommendera en sida? Kanske en från europa där frakten inte går på 250 dollar Citera
Reuben Postat 7 oktober 2012 Postat 7 oktober 2012 Sverige är relativt billigt på Maxspect prylar, inte värt att importera dem när man räknar med moms. Citera
Mr_Ewing Postat 7 oktober 2012 Postat 7 oktober 2012 Tror inte du sparar så mycket på att köpa den utomlands.Glöm inte bort tull och moms som sagt. Citera
Vidofner Postat 8 oktober 2012 Författare Postat 8 oktober 2012 Aha, nej det hade jag inte räknat in. Tack för informationen Citera
Vidofner Postat 8 oktober 2012 Författare Postat 8 oktober 2012 Hur fungerar det med tull och moms föresten? Jag har aldrig behövt betala något extra (utöver frakt) när jag köpt från andra länder innan? Citera
Janne68 Postat 8 oktober 2012 Postat 8 oktober 2012 Om du handlar från någon utanför EU så tillkommer alltid moms, sen kan det vara så att mindre försändelser "slinker igenom" ändå.Men i detta fall så kommer du garanterat att få betala moms på 25%. Jag tror inte det är någon tullavgift på detta, men det finns uppgifter hos tullverket att kolla i, men inte helt lätt att hitta rätt där.MVH/Janne Citera
Vidofner Postat 8 oktober 2012 Författare Postat 8 oktober 2012 Men om man beställer från tyskland så är det ju inom EU? Citera
Slanten Postat 8 oktober 2012 Postat 8 oktober 2012 Inom EU är det varken tull eller moms. Men Marinedepot ligger väl i USA och vid försändelser därifrån tillkommer moms och eventuell tull. Citera
Reuben Postat 8 oktober 2012 Postat 8 oktober 2012 Men om man beställer från tyskland så är det ju inom EU?Tyskland betalar du bara priset det står + fraktpriset (ibland 5-6% extra då de har lägre moms där, men det är olika från bolag till bolag) dock tror jag inte du hittar just maxspect sakerna billigare där, iaf inte nämnvärt.Tänk på att ta hänsyn till en ev. retur vid defekt vara, du är inte alls lika (knappt alls) skyddad av konsumentköpverket om du beställer något utanför sveriges gränser. Citera
Kjelle Postat 8 oktober 2012 Postat 8 oktober 2012 Självklart kan det bli problem om något mot all förmodan är felaktigt vid utlandsköp. Det kan vara problematisk nog om det blir problem med en vara som man köpt via en svensk webbhandel. De få gånger något inte varit ok så har jag fått nya grejor utan problem. Varför det är billigare i Tyskland beror nog också på att de inte verkar ha några mellanled som skall tjäna pengar. Dessutom tillverkas ju mycket akvarietillbehör i Tyskland som kanske också avgör de billigare priserna just där. Sedan är frukterna billigare från Tyskland till Sverige jämfört med Sverige-Sverige vad det nu kommer sig.Sent from my iPhone 5 using Tapatalk HD Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.