Gå till innehåll

Moose 420 liters kub.


Moose

Rekommenderade inlägg

  • Svar 188
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Bild 6 (som är först ;)) ser absolut ut som en Acanthastrea echinata. Se här för referens: http://www.liveaquaria.com/product/prod_display.cfm?c=597+321+2983&pcatid=2983

ja, det måste nästan vara en sån.

Ser även att den är väldigt lik den echinatan som finns till salu hos whitecorals

http://www.whitecorals.com/shop/en/-Ultra-Acanthastrea-echinata-Showsize-LPS_131106_13.html

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Karet rullar på.

Det mesta växer på bra. Min Acanthastrea echinata kommer antagligen lite så småningom då den växt på bra mycket.

Skall nu i veckan åter lägga i grus/sand i karet. Blir aragonit sand i storlek 3-5mm.

Skall försöka knäppa lite nya bilder så småningom

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 månader senare...

Karet rullar på, en del nya koraller har dykt i, karet får nu stå o gå med balling för att hålla värdena på rätt nivåer samt att veckovisa vattenbyten görs.

I övrigt kommer det nog inte hända så mycket mer då vi letar efter hus. På varje hus vi kollar på måste det givetvis finnas utrymme för ett akvarierum. Samt plats för ett större kar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
  • 4 veckor senare...

Kul att man lyckades pricka in att vara bortrest när århundradets värmebölja slog till.

Efter en vecka i Grekland då min far skött akvariet så ser allt inte riktigt lika bra ut längre.

När jag kom hem igår upptäckte jag att jag förlorar vävnad ifrån basen på ett par acros.

Tog alla mätvärden igår och det ser ok ut.

KH: 8.4

Mg: 1420

Ca: 410

Farsan var på plats för att mata i Tisdags samt fredags. Och Acn slogs inte på där hemma förens på fredagen efter samtal med min far om att det var extremt varmt i lägenheten.

Tror ni att värmen är orsaken?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...