Gå till innehåll

Hjälp är min clown sjuk?


patrikk

Rekommenderade inlägg

Det är troligen ett stresssymtom eftersom dom nyligen flyttat in, inget ovanligt. Det brukar dom reda ut själva.

Du kan marinera frysfoder i lite vitlök och mata med det. Det är inget botemedel men det stärker immunförsvaret.

Pressa en vitlök i en kopp vatten låt frysfodret ligga i någon timme innan matning.

Skickat via aJ Fån 4S med Tapatalk.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här går man och fixar hushållsnära tjänster(2st lysmata räkor och en sandvändande sjöstjärna) till mina clowner. Man tillagar en underbar huvudrätt vitlöksmarinerade mysis.

Och vad händer?

Clownerna är rädda räkorna som försöker putsa upp dem och maten är den stora clownen rädd för när den kommer svävande förbi jag har aldrig sett en clown som är rädd för en död mysis och vitlök. så nu har jag massor med mysis (döda) i karet. Det är tacken för att man försöker ge dem allt - jävligt bortskämda! :x

inte nog med det så var de två finnarna borta övan på det hela! jag tror de jävlas med mig ( kan man skicka dem på internat så de lär sig hur man ska uppföra sig ? )

Ändrat av patrikk
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

förlåt för min otydlighet! skrev fel innan med krabbor menade "blåbenta eremitkräftor" sitter på jobb och kollar in här lite då och då och skriver utan att tänka ibland :)

jag har haft par blå benta erimiter..jag tyckte dom va mycket jobbigare än röda..

för dom blå gick och lyfte på sten och lättare koraller när dom tyckte dom hittat med..klättra och drog ner en hel del som man slarvat med fastsättning på.

sen den värsta snigel jagaren jag någon sin haft..okej dom röda tagit nån då och då..

denna kunna plocka 3-5st i veckan..hade det så i 2v period tills han hitta ett skal han var nöjd med,det fanns massa tomma stora på botten

bara personlig åsikt.vet inte om fler känner så

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...