Lejonkungen Postat 10 augusti 2005 Dela Postat 10 augusti 2005 Med nitratfilter behöver du inte byta så mycket vatten. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest junkie Postat 11 augusti 2005 Dela Postat 11 augusti 2005 Hej Lejonkungen!Kör du det interna nitratfiltret i din Deltec 31:a?och vad för du för fabrikat på filtermaterialet?MVH, Andreas Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lejonkungen Postat 11 augusti 2005 Dela Postat 11 augusti 2005 Kör utan filtermaterial där filterpumpen sitter, d v s utan mekaniskt och biologiskt filter. Nitratfiltren har jag original och matar med Deltecs metanollösning och 1 droppe vatten/s. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 11 augusti 2005 Författare Dela Postat 11 augusti 2005 Jag byter inte vatten direkt för nitratet utan mer för att jag skall slippa hälla i en massa spårämnen som förbrukas av korallerna.Naturligtvis tillsätter jag kalcium, karbonater och magnesium men inga andra ämnen. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 24 augusti 2005 Författare Dela Postat 24 augusti 2005 Tanken var att jag skulle ta bilder som kunde vara lite större för att kunna länka via den där hemsidan som en del använder. Men nu hittar jag inte sidan så jag slänger upp bilderna i den mindre varianten istället.Acro - Ny lila Acropora tror det är en A. Tenuis men är inte helt säker. Bilden gör den inte rättvisa då den är neongrön itt i topparna också.Capricornis - Bevis på att det går att byta till sig och vänta. Fick av Christian 2 fraggar ungefär som en femkrona båda har nu vuxit till sig rejält.Desjardii - I försvarsställning, sohalen delar ut så mycket smörj att det är hemskt, under matning.Euphyllia - Macrobild på mina favoriter bland lps:erna.Lobophytum - Finaste mjukkorallen som finns och lagom giftig för att hålla kejsarna borta.Mandarin - Tjock och fet artemia ätande mandarin söker hona att flörta med. Köpte först en hane till för att se om han var lagd åt det hållet. Men noop han satt över ryggen efter 5 minuter och jag blev så illa tvungen att byta bort den mot en eldräka.Mandarin & Xanthurum - En av de Xanthurum som är till salu.E. Midas - Gömmer sig i sitt kalkalgerstenbeklädda hål.E. Navarchus - Majestätiskt.A. Sohal - Akvariets "bully" numero uno.sps fraggar - Blandade sps:er till vänster i akvariet, allting kommer från fraggar.Violetta - tar gärna emot hjälp med att artbestämma denna korall. Det var allt för denna gången. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedb Postat 24 augusti 2005 Dela Postat 24 augusti 2005 tror den violetta är en stylopora. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 24 augusti 2005 Författare Dela Postat 24 augusti 2005 Det låter bekant.Det var nog det eller nått liknande jag letade efter på nätet. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 25 augusti 2005 Författare Dela Postat 25 augusti 2005 Passar på att lägga upp lite bilder på tjejens kirurg och även en del på de fiskar som inte har fastnat så bra tidigare. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 25 augusti 2005 Författare Dela Postat 25 augusti 2005 Kommer en lite bättre helbild också Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lejonkungen Postat 25 augusti 2005 Dela Postat 25 augusti 2005 Kanonfint André! Verkligen fullmatat. Hur bifogar man miniatyrer? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 25 augusti 2005 Författare Dela Postat 25 augusti 2005 Jag vet faktiskt inte men det är det hända jag kan bifoga.Har försökt lägga in större bilder som andra gör i sina trådar men det vill inte funka.Allting blir miniatyrer som sedan öppnas i ett nytt fönster. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedb Postat 25 augusti 2005 Dela Postat 25 augusti 2005 Dimorb gå in på http://www.imageshack.us/ sen väljer du bläddra och väljer filen du vill ha in på forumet. Sen väljer du host it. Sedan kopierar du länken som kommer upp i rutan med hotlink for forums och klistrar in den i ditt medelande så kommer bilden. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 25 augusti 2005 Författare Dela Postat 25 augusti 2005 Jo det vet jag men det är inte så jag menar.Om du kollar i tråden på sida 4 inlägg #2 så ser du att jag på en storlek har fått bifogad miniatyr och på en bifogad bild.Har pratat med wrang om det och det kan vara så att bilden är exakt så stor som den får vara för att räknas som thumbnail men lite för liten för att bli miniatyr. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 25 augusti 2005 Dela Postat 25 augusti 2005 Dimorb gå in på http://www.imageshack.us/ sen väljer du bläddra och väljer filen du vill ha in på forumet. Sen väljer du host it. Sedan kopierar du länken som kommer upp i rutan med hotlink for forums och klistrar in den i ditt medelande så kommer bilden.Om ni gör detta så var snälla att gör bilden mindre först till max 700 pixlar breda allt för att designen och Layouten skall vara det samma och INTE utsträckt Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 8 september 2005 Författare Dela Postat 8 september 2005 Skall testa att använda imageshack.us så får vi se om det blir bättre kvalite på bilderna. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 8 september 2005 Författare Dela Postat 8 september 2005 Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 8 september 2005 Författare Dela Postat 8 september 2005 Det blev bättre. Men vad jag inte fattar är upload funktionen.Hur kan det funka att jag bara slänger upp bilderna på deras hemsida och sedan länkar till den för att bilderna skall funka på forumet?Den dagen deras site går ner kommer ju forumet att vara fullt med felaktiga länkar.Man skapar ju inget konto eller någonting bara lägger upp bilderna. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 8 september 2005 Författare Dela Postat 8 september 2005 Flera bilder på lite olika saker. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 8 september 2005 Författare Dela Postat 8 september 2005 Två filtrerare och en Euphyllia från sidan av akvariet. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lejonkungen Postat 8 september 2005 Dela Postat 8 september 2005 Det blev bättre. Men vad jag inte fattar är upload funktionen.Hur kan det funka att jag bara slänger upp bilderna på deras hemsida och sedan länkar till den för att bilderna skall funka på forumet?Den dagen deras site går ner kommer ju forumet att vara fullt med felaktiga länkar.Man skapar ju inget konto eller någonting bara lägger upp bilderna.Japp. Och du kan inte ta bort någon av dina bilder (från dina bilder hos dom) då försvinner den från inlägget du länkat till bilden. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lejonkungen Postat 8 september 2005 Dela Postat 8 september 2005 Fina bilder förresten . Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 8 september 2005 Författare Dela Postat 8 september 2005 Tackar. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 9 september 2005 Författare Dela Postat 9 september 2005 Förresten ingen som vet vad det är för alg som växer på bild 1 i ovanstående inlägg?Den är röd som en kalkalg men mycket mycket starkare i färgen och växer under stenarna och i skuggan. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 11 september 2005 Författare Dela Postat 11 september 2005 Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 11 september 2005 Författare Dela Postat 11 september 2005 Det är inte repor från sidan utan bubblor eftersom jag nyligen har fäst en ny acro med deltecs lim. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg