jimmy Postat 24 januari 2006 Dela Postat 24 januari 2006 jag har en stor pudel och en blandras hör av dig via PM om du hittar nåt du vill ha Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jens karlskrona Postat 25 januari 2006 Dela Postat 25 januari 2006 jag har en stor pudel och en blandras hör av dig via PM om du hittar nåt du vill haByte mot fraggar?? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jimmy Postat 25 januari 2006 Dela Postat 25 januari 2006 alt är intresangt !! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 25 januari 2006 Författare Dela Postat 25 januari 2006 skall ta och kolla igenom mer noggrant när jag får tid över. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 27 januari 2006 Författare Dela Postat 27 januari 2006 Har köpt två stycken eremiter. Får se om det hjälper till någonting. När det sedan finns tillfälle planerar jag att testa 10 Astrea och 10 turbos. Är det bara Astrea med spiral/pyramid skal som inte kan resa sig?Hittade några med taggiga skal som skall kunna resa sig själva. Hur är det med turbosar? Kan de resa sig från ryggläge?Bilderna på eremiten: Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 27 januari 2006 Författare Dela Postat 27 januari 2006 Fattar dock inte hur den skall kunna klättra på stenen med det skalet. Den är nästan 7 cm. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas K Postat 27 januari 2006 Dela Postat 27 januari 2006 De turbosar jag har, har då problem att vända sig på rätt köl om dom hamnar på rygg. Men det är bara att vända dom rätt så fortsätter dom sin vandring. turbosar är lite burdus enligt mig, dom har knuffat omkull min acropora vid några tillfällen. Håller precis på att koppa in 10st astrae sniglar, ska bli kul att se hur det går med dom.MVH/ Andreas Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 27 januari 2006 Författare Dela Postat 27 januari 2006 Är det astrea med runda pyramidformade skal eller är det de med taggar?Nedrans att turbosar skall trilla omkull. Det är ju jobbigt att man skall behöva vända hela tiden. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 27 januari 2006 Dela Postat 27 januari 2006 Det var en sådan blårandad eremit som tog min Maxima mussla. Den vände uppochner på musslan och tog den via hålet för byssustrådarna på bottensidan. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 27 januari 2006 Författare Dela Postat 27 januari 2006 Nej vad säger du.Är du säker på att det är exakt den? Skall finnas en snarlik men med lite annorlunda färgning på benen.Fick det till att detta skulle vara: Calcinus elegansoch enligt liveaquaria skall den vara revsäker: http://www.liveaquaria.com/product/prod_Display.cfm?pCatId=1479 Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Norberg Postat 27 januari 2006 Dela Postat 27 januari 2006 Hehe, nu tycker jag du ska sluta och fega på sjöborrarna. De är betydligt säkrare än de flesta stora eremiter! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 27 januari 2006 Författare Dela Postat 27 januari 2006 Men det får inte vara sant att den är dålig. Hittade detta precis.The Electric Blue Leg Hermit Crab is a valuable addition to an aquarium because it will eat algae including green hair algae and cyanobacteria. In addition, it provides valuable aeration by sifting through the sand. This is one Hermit Crab that is reef-safeFinns det någonting mer än Stigs olyckliga incident med sin eremit som tyder på att den inte är revsäker? Någon info på nätet? Det kan ju, förhoppningsvis, vara en identifieringsmiss men man blir ändå orolig. Stig brukar alltid ha rätt i sina inlägg. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 27 januari 2006 Författare Dela Postat 27 januari 2006 Har hittat 3 st olika borrar bland annat: Mespilia globulus, Diadema setosum och en som jag tror är en svart Eucidaris tribuloides.Enligt marinedepotlive så skall samtliga vara mer eller mindre giftiga vid dödsfall och någon skall också kunna stickas. Liveaquaria nämner inget om gift förutom diadema som står under giftig.Någon som vet vad den svarta borren med korta lite grövre pinnar heter? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 27 januari 2006 Författare Dela Postat 27 januari 2006 Förresten Stig du tror inte att den vill gräva ur musslan för att ta den som nytt skal? De rör ju inga sniglar förrens det är dax att byta hus.Blir lite rädd för min Squamosa. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 27 januari 2006 Dela Postat 27 januari 2006 Musslan var dubbelt så stor som eremiten är så den kunde ju definitivt inte fungera som ett halvt eremitskal.Musslan var i bra tillväxt. Den hade en ny ljus rand på sidan av att skalet hade vuxit 2mm de sista veckorna. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 28 januari 2006 Författare Dela Postat 28 januari 2006 Får se hur jag löser det hela. Hittar bara den ena eremiten nu den andra har klättrat bakom en massa stenar. Otroligt hur de kan lyfta det och klättra med det skalet de har.Vad det gäller borrar så avvaktar jag. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas K Postat 28 januari 2006 Dela Postat 28 januari 2006 Är det astrea med runda pyramidformade skal eller är det de med taggar?Nedrans att turbosar skall trilla omkull. Det är ju jobbigt att man skall behöva vända hela tiden.Det är den med pyramidformade skalet. dom sitter & mumsar på alger nu Jag tror att jag har en sådan sjöborre som du menar (den svarta med korta grova taggar).Min äter dock inte så jättebra med alger. ska kolla om jag kan ta en bild på den. Hade en annan sjöborre innan, en med gröna &svarta ränder med vita taggar. den dog tyvärr, visste inte att dom var kännslig för att lyfa över vattenytan då. inget annat reagerade negativt av dödsfallet iaf.MVH/ Andreas Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 28 januari 2006 Författare Dela Postat 28 januari 2006 Om du tog ur den direkt efter döden så kanske den inte hade hunnit med att förgifta någonting.Hur effektiva skulle du säga att de vanliga Astrea sniglarna är om man jämför med t.ex. turbos?Ta gärna någon bild på borren och lägg in eller skicka via mail. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hanss0n Postat 28 januari 2006 Dela Postat 28 januari 2006 snyggt andreD: Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas K Postat 28 januari 2006 Dela Postat 28 januari 2006 Den var nog död ett dygn. Jag köpte astrae sniglarna igår så jag har inte fått någon uppfattning om det än.Jag ska föröka ta en bild på borren så fort den kommer fram så jag ser den. den brukar trycka i någon spricka på dagarna.MVH/ Andreas Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 28 januari 2006 Författare Dela Postat 28 januari 2006 Ok det låter bra. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 29 januari 2006 Författare Dela Postat 29 januari 2006 Slänger in ytterligare bilder och det kommer nog mera inom kort då Stig skulle komma inom idag och byta lite. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 29 januari 2006 Författare Dela Postat 29 januari 2006 Fick flytta runt lite på sakerna för att de skulle få plats och såg då hur illa en lila/blå Acro hade stått. Man riktigt ser solbrännelinjen.Nu är den flyttad så att det skall bli bra igen. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lejonkungen Postat 30 januari 2006 Dela Postat 30 januari 2006 Odlar du mossa på stenarna? :skrattar: Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 30 januari 2006 Författare Dela Postat 30 januari 2006 Taskigt Men ja Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg