spotUP Postat 23 februari 2013 Författare Postat 23 februari 2013 Så här ser karet ut nu. Börjar kännas som ett rev nu. Citera
spotUP Postat 23 februari 2013 Författare Postat 23 februari 2013 Reuben, ja, den tar för sig rejält! Citera
spotUP Postat 10 mars 2013 Författare Postat 10 mars 2013 Sådär, ett nytt lass koraller inköpta av PeterGG och Mia. Det börjar kännas som att alla koraller som ska bo i akvariumet är på plats nu. Möjligen att en pumpande xenia hade vart kul, men dom verkar ju vara lite som ogräs så jag vettef..Hur får man rejäl fart på tillväxten nu då? Citera
spotUP Postat 15 april 2013 Författare Postat 15 april 2013 Längesedan jag gjorde en uppdatering nu..Inspirationen är inte på topp då vi renoverar toan och har varit tvungna att flytta in akvariet i ett annat rum där vi aldrig ser det..Idag hände dessutom något tråkigt.. En sjöstjärna hade krypt in i pumpen när elektrikern strypt strömmen.. När strömmen sedan gick igång så startade pumpen, jag visste inte att den lilla krabaten va där i då.. Senare stoppade den då han hade satt sig ivägen för bladen.Jag satte i en annan pump som temp lösning då jag inte kom åt den pumpen för den är inbyggd i blennyt.Idag hade den nya lilla pumpen kloggat igen nästan så jag tog tag i rensningen av den stora, det var då jag hittade den lilla kraken.Det dåliga vattnet hade gjort att en annan firre hade hoppat ur akvariet... Jippie...Nåja, nya friska tag när toan är klar om två veckor... Citera
Manks Postat 15 april 2013 Postat 15 april 2013 Att hålla på med saltvattensakvarier är som att simma uppströms. Nya friska tag (det löser sig) Citera
spotUP Postat 1 maj 2013 Författare Postat 1 maj 2013 Lite nya koraller och annat på plats. Det börjar bli rätt välfyllt nu. Ignorera dom skitiga rutorna. Citera
Manks Postat 1 maj 2013 Postat 1 maj 2013 Hur blir det sen när allt växt till sig, tror jag får komma och skörda lite då Ser ju toppen ut. Citera
Laggeman Postat 1 maj 2013 Postat 1 maj 2013 Ser bra ut, ett välmående akvarie av allt att döma. Citera
spotUP Postat 1 maj 2013 Författare Postat 1 maj 2013 Laggeman, like på den. Det känns extra bra just nu, då vi renoverar hemmet och akvariet är flyttat till en tillfällig plats och vi fram tills igår (en månads tid) nästan ignorerat det (bara matat och fyllt på osmosvatten). Igår fyllde vi på med lite nya koraller och smådjur, men vi har fortfarande inte bytt vatten då det är badrummet som renoveras, tur att det klarat prövningen.Om några dagar flyttas det tillbaka och får sig ett rejält vattenbyte. Citera
spotUP Postat 31 maj 2013 Författare Postat 31 maj 2013 Sådär, toarenovering klar, akvariet putsat och tillbaka i köket. <3 Citera
spotUP Postat 8 juni 2013 Författare Postat 8 juni 2013 Jag, porslinskrabbor är coola!Jag har ingen anemon men den verkar trivas ändå.Nu har den första stora motgången kommit. Vi har inte kunnat byta vatten medans vi renoverade toan.. Jag har dock gjort ett vattenbyte nu, men..Sps:erna vitnar en är nästan helt vit och en börjar vitna underifrån. Någon som har något tips på vad det kan bero på lite spontant sådär?Går dom att rädda tro? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.