Janne68 Postat 24 mars 2013 Postat 24 mars 2013 Det finns i begränsad upplaga nu verkar det som: http://ac-rc.net/catalog/product_info.php?products_id=158&osCsid=5d48432b0fa83286be26f1ecaaaa48caMVH/Janne Citera
Tribiani Postat 28 mars 2013 Författare Postat 28 mars 2013 Då har jag börjat bygga ihop lite av allt det man samlat på sig.Började med att borra o gänga kylflänsen så det går att fästa den inne i röret. Jag kör alla skruvarna i M3.Fixade ett par vinklade bitar som korten ska sitta på.Då var plåten på plats. Nu ska det bara borras o gängas fästen till korten.Drivkortet på plats. Dock bara med 2 skruvar än så länge medans jag testar så att allt passar.Styrkortet på plats på andra sidan. Det ska flyttas längre till höger på plåten så kontakterna får lite bättre plats. En liten boo boo.Båda korten på plats.Till sist en bild när allt är nere i röret. Nätverkskabeln ska göras om. Satte kontakterna på samma håll så jag fick vrida kabeln. Kan det ha varit för att klockan var efter tolv på natten? Gör om gör rätt Nätverkskabeln kommer bli längre och inte så böjd när jag flyttat styrkortet.Fortsättning följer... Citera
_Manne_ Postat 28 mars 2013 Postat 28 mars 2013 Ser bra ut!Snyggt jobbat.Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Tribiani Postat 28 mars 2013 Författare Postat 28 mars 2013 (ändrat) Tack Manne . Kunde inte sluta igår. Det var så skoj att bygga.Det blir fortsättning idag. Vill tända upp chipet nu ju Mvh Tribiani / Daniel Ändrat 28 mars 2013 av Tribiani Citera
_Manne_ Postat 28 mars 2013 Postat 28 mars 2013 Tack Manne . Kunde inte sluta igår. Det var så skoj att bygga.Det blir fortsättning idag. Vill tända upp chipet nu ju Mvh Tribiani / DanielBara att köra vidare.. Dubbelkolla allt innan du tänder så går säkert allt kanon!Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Lasse Postat 28 mars 2013 Postat 28 mars 2013 Att skynda långsamt ger bra resultat. Men vad f-n skall man göra efter det man är klar?MVH Lasse Citera
Tribiani Postat 28 mars 2013 Författare Postat 28 mars 2013 Bara att köra vidare.. Dubbelkolla allt innan du tänder så går säkert allt kanon!Mvh Manne Sent from my iPhone using TapatalkJag gör det Manne när det väl kommer till inkopplingen.Mvh Tribiani / Daniel Citera
Tribiani Postat 28 mars 2013 Författare Postat 28 mars 2013 Att skynda långsamt ger bra resultat. Men vad f-n skall man göra efter det man är klar?MVH LasseVisst är det så Lasse. Det blir som ett vaccum när man är klar. Har du inga nya projekt på gång?Mvh Tribiani / Daniel Citera
PeterA Postat 28 mars 2013 Postat 28 mars 2013 Riktigt Snyggt, längtar efter fortsättningen...Mvh Peter Citera
Tribiani Postat 28 mars 2013 Författare Postat 28 mars 2013 Riktigt Snyggt, längtar efter fortsättningen...Mvh PeterTack . Fortsättningen kommer imorgon. Det är riktigt skoj att bygga o koppla. Dessvärre råkade jag bryta av min gängtapp så jag skaffade mig lite extra jobb som inte är lika skoj.Mvh Tribiani / Daniel Citera
gurra600 Postat 28 mars 2013 Postat 28 mars 2013 Bröt du av den när du gängade i aluminiumet ? Då kan det bli redigt skoj att få loss den .. :/Jag gillar ditt multi pack med plåster på väggen En sådan packet ska jag skaffa mig ,, för man vet aldrig när man får ett litet läckage. Citera
Tribiani Postat 28 mars 2013 Författare Postat 28 mars 2013 Bröt du av den när du gängade i aluminiumet ? Då kan det bli redigt skoj att få loss den .. :/Jag gillar ditt multi pack med plåster på väggen En sådan packet ska jag skaffa mig ,, för man vet aldrig när man får ett litet läckage.Ja jag klantade mig o hade för lite smörjning och för bråttom att gänga. Ska göra ett försök att få ut gängtappen.Plåster behövs alltid hehe. Som du säger...man vet aldrig när det går läck Mvh Tribiani / Daniel Citera
odel68 Postat 28 mars 2013 Postat 28 mars 2013 Ser ju bra ut Daniel,har ju sett det i småbitar innan börjar bli riktigt bra nu,jag har smörja och gängtappar och plåster om du behöver ngt i morgon om affärerna är stängda mvh Odel68 Citera
Tribiani Postat 28 mars 2013 Författare Postat 28 mars 2013 Ser ju bra ut Daniel,har ju sett det i småbitar innan börjar bli riktigt bra nu,jag har smörja och gängtappar och plåster om du behöver ngt i morgon om affärerna är stängda mvh Odel68Tack Ola. Jag har allt än så länge Mvh Tribiani / Daniel Citera
Guest Postat 28 mars 2013 Postat 28 mars 2013 Ser toppen ut. hur gick det med gängtappen? annars så fungerar ju avdragare kallat grisk*k borra ett litet hål i tappen och gänga fast den bakvänt vänstergänga Citera
Tribiani Postat 28 mars 2013 Författare Postat 28 mars 2013 Ser toppen ut. hur gick det med gängtappen? annars så fungerar ju avdragare kallat grisk*k borra ett litet hål i tappen och gänga fast den bakvänt vänstergängaTack . Jag har inte provat att få ut den än. Ska göra det i morgon. Får passa på när jag är ledig för sen e det jobb hela helgen. Det är en M3 gängtapp så stor e den inte Citera
Guest Postat 28 mars 2013 Postat 28 mars 2013 Det finns väldigt små avdragare den minsta jag har hemma är 1mm och i titan den har fungerat många ggr. Citera
Tribiani Postat 28 mars 2013 Författare Postat 28 mars 2013 Det finns väldigt små avdragare den minsta jag har hemma är 1mm och i titan den har fungerat många ggr.Tack för tipset Citera
Tribiani Postat 29 mars 2013 Författare Postat 29 mars 2013 Du använder väll T-röd som smörjmedel?Jag gjorde inte det först utan bara lite oljespray. Jag fick reda på det sen, så nu använder jag T-röd Citera
jacs Postat 29 mars 2013 Postat 29 mars 2013 På 90-talet när man jobbare som maskin operatör så använde vi alltid t-röd vid gängning samt brotchning men då för att få ytfinhet endast.//Jonas Citera
Tribiani Postat 29 mars 2013 Författare Postat 29 mars 2013 Lite fler bilder....Jag fick ur den trasiga gängtappen och sen har det blivit en del jobb med lampa nr2.Har dock kopplat lite på den första så jag kan tända upp den i helgen.Egentillverkade brickor som funkar fin fint Chipet på platsLite el inkopplat......och chipets tempgivare.Jag har även gjort ett temporärt topplock där fläkten sitter. Fortsättning följer... Citera
_Manne_ Postat 29 mars 2013 Postat 29 mars 2013 Snyggt!! Ser ut o bli riktigt bra.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
mikoto Postat 29 mars 2013 Postat 29 mars 2013 Mycket snyggt dragna kablar! Det är lätt att glömma när man tittar på bilderna hur stor den där flänsen är! Vilken best. Jag tycker de där chippen är ganska stora men det ser litet ut när det är monterat. Citera
Tribiani Postat 29 mars 2013 Författare Postat 29 mars 2013 Tack. Det går framåt i alla fall . Kylflänsarna är rätt stora men de ska ju ta hand om en del värme . Siktar på 160-170W per lampa. Det bör gå med en 350W nätdel. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.