ormet Postat 10 januari 2013 Författare Postat 10 januari 2013 Härligt, då är vi nu 5 som vill köpa ihop. Fler blir nog svårt att samordna. När är ni sugna att göra första beställningen? Vi kanske bara blir 4 första gången beroende på när blåbert får vettig belysning. /sent from phone Citera
tiomm Postat 10 januari 2013 Postat 10 januari 2013 Jag är intresserad!Det är ju rätt ofta som de har teman på försäljningen. SPS, Ricordea etc.Det finns inget sätt att se innan vad de kommer lägga upp? Citera
ormet Postat 10 januari 2013 Författare Postat 10 januari 2013 Jo de brukar ha förhandsvisning på facebook samma dag ... igår var de bara 2 timmar i förväg. Jag får även ett nyhetsbrev, men igår kom det 39 minuter efter att försäljningen startat.Så man måste nog ringa in en onsdag eller två då man har pengar och plats och är redo.Jag har småbarn så jag skulle gärna samordna detta online. Jag är ett stort fan av irc Annars kan man ha gruppkonversationer på facebook och gtalk tror jag. Citera
tiomm Postat 11 januari 2013 Postat 11 januari 2013 Ja, detta har jag sett. Men jag tänkte om man kunde få information om vad de har för teman redan innan samma dag.Men det kanske är omöjligt.Klart man kan ordna det online, då får vi bara komma överens hur vi gör med betalningen innan samt hur vi gör om två olika personer vill köpa samma korall. Citera
Blåbert Postat 11 januari 2013 Postat 11 januari 2013 Vi får komma överens eller lotta. Det blir ju svårare online än irl. Personligen hade jag tyckt det vore trevligt med en liten akvarieträff typ varannan månad, med cirkulerande värdskap. Citera
ormet Postat 11 januari 2013 Författare Postat 11 januari 2013 Personligen hade jag tyckt det vore trevligt med en liten akvarieträff typ varannan månad, med cirkulerande värdskap.Strålande, så gör vi /sent from phone Citera
Emil_kba Postat 21 januari 2013 Postat 21 januari 2013 Ser riktigt bra ut!Jag har köpt en likadan skummare, Är du i övrigt nöjd med den?Det ända jag kan läsa mig till är att den låter mycket?har du gjort något för att få ner ljud nivån? Citera
ormet Postat 21 januari 2013 Författare Postat 21 januari 2013 Den är mycket kompetent, skummar kanon. Rejäl nacke på den så den kräver en del smuts i vattnet för att prestera dock. Jag har dragit 30cm slang från ljuddämparen, det hjälper en hel del. Blåbert var här i lördags och upplevde den ungefär lika ljudlig som hans Tunze 9006. Den är nog inte mer eller mindre högljudd än någon annan skummare i samma pris/prestanda-klass. Jag är bara ute efter komplett ljudlöst och stör mig lite. Citera
tiomm Postat 24 januari 2013 Postat 24 januari 2013 Tänkte nästan dra en beställning från Whitecorals idag. De har mycket fint på lager trots att det har gått ett par timmar sedan uppdateringen.Någon annan som vill va med? Citera
freguz Postat 24 januari 2013 Postat 24 januari 2013 Tänkte nästan dra en beställning från Whitecorals idag. De har mycket fint på lager trots att det har gått ett par timmar sedan uppdateringen.Någon annan som vill va med?Jag passar.... får bli framåt våren tror jag. Citera
ormet Postat 24 januari 2013 Författare Postat 24 januari 2013 Tänkte nästan dra en beställning från Whitecorals idag. De har mycket fint på lager trots att det har gått ett par timmar sedan uppdateringen.Någon annan som vill va med?Rätt kallt ute nu? Får kolla på WC, återkommer innan 11! Citera
tiomm Postat 24 januari 2013 Postat 24 januari 2013 Rätt kallt ute nu? Får kolla på WC, återkommer innan 11! Sant! Du som beställt därifrån tidigare har nog bäst koll på om paketeringen är bra nog att klara kylan? Citera
ormet Postat 24 januari 2013 Författare Postat 24 januari 2013 18 grader i påsarna och då var det +1 ute. Jag kommer vänta till i vår ... mars/april kanske? Citera
tiomm Postat 24 januari 2013 Postat 24 januari 2013 Alright!Jag är jättegärna med och beställer till våren! Citera
ormet Postat 4 februari 2013 Författare Postat 4 februari 2013 (ändrat) Jahaja en liten uppdatering kanske. Jag slåss mot Digitate Hydroids: http://www.melevsreef.com/id/digitate_hydroid.html som driver mig till vansinne.Jag slåss mot vita prick, UVC är påkopplat och tar vatten från bottnen. Verkar inte hjälpa. Förlorat två magnifica (nog de som drog in det). Vissa fiskar verkar klara av att ha prick utan att dö och vissa andra fiskar verkar inte bli smittade.Jag börjar få ont om plats att placera nya koraller på, det kanske är dags att inreda om & samtidigt avliva hydroiderna & ta ut all sand så jag bryter prickens livscykel. Utan substrat ingen vita prick säger vissa anektdotiska bevis. Sanden är ändå en stor besvikelse. Köpte Bio-Activ Aragonite Reef Substrate som skulle vara 1-2,5 mm men det som låg i påsarna var allt från dammkorn till hela snäckskal 25mm breda. Både fult & omöjligt att få styrsel på i akvariet. Dammet yr och lägger sig över stenarna så fort jag behöver rota i bottnen.Allt är inte pest och pina dock! Korallerna mår bra & börjar få den färg jag strävat efter sen jag började med SPS. Tillväxten är hyfsad så jag är helt klart mycket nöjd över det Bjuder på en bild av min favoritkorall Acropora valida "Tricolor / garf bonsai" som börjar färga om från brun till lila: Ändrat 4 februari 2013 av ormet Citera
bjomat Postat 4 februari 2013 Postat 4 februari 2013 Trist med problemen men riktigt fin Acro!! Citera
ormet Postat 6 mars 2013 Författare Postat 6 mars 2013 En liten mobilfilm på nya invånaren, 4:e gången gillt som det heter! Citera
freguz Postat 6 mars 2013 Postat 6 mars 2013 skaffade oxå en acanthops nyligen, personlig favorit, och inte äter den koraller heller! *peppar* Citera
Blåbert Postat 6 mars 2013 Postat 6 mars 2013 Ingen elddvärg denna gång? Funktionell scape f ö Citera
ormet Postat 7 mars 2013 Författare Postat 7 mars 2013 laggeman: ja den är för härlig, en riktig liten revfisk freguz: den här äter inte koraller heller, än iallafall. Slåss en del med min gramma men inte så farligt. blåbert: nä, det får bli i nästa större burk tror jag. Acanthops håller sig lagom liten. Skejpen blev helt ok, jag har plats för lite framtida rariteter nu Citera
ormet Postat 7 mars 2013 Författare Postat 7 mars 2013 Nä, hoppas på dejong / deepocean i april. Jag är enbart på jakt efter väldigt specifika Acropora i fantastiska färger. Typ som de extremt rosa millepora jag missade på Whitecorals idag Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.