Gå till innehåll

Pacific Sun Hyperion R2


Vidofner

Rekommenderade inlägg

  • Svar 229
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

  • 1 månad senare...

Länge sedan det skrevs nåt i ämnet iaf i denna tråd.

Jag uppskatar mer och mer denna ramp. Det enda egentligen som är rackligt är kontakterna. Pga att förskruvningen, som även jordar kontakten, har en tendens att vicka upp sig om man flytar rampen (tex har den upphängd i wire och flyttar den dagligen så att kablarna böjs) så kan ett antal skumma jordfelsrelaterade fel uppstå. Jag har nu LAgt rampen på fasta hyllkonsoler samt satt ett nätfilter före transformatorerna. Jag kontrollerar förskruvningarna regelbundet också. Sedan dess har jag inte haft några problem alls.

Fel som har uppstått innan:

- Konstiga tecken i display (åtgärd: soft reset)

- Tappar program, har hänt mig två gånger (åtgärd: ladda om program)

- Total-uteffekt blir antingen 0% eller 100% (åtgärd: ställ tillbaka)

- Tappar datum och tid (har hänt två gånger) (åtgärd: soft reset och ställ om tiden)

Har man inte en bra bluetooth-dongel (kör ej med inbyggt BT) så kan rampen hänga sig om skärmsläckaren går i medan rampen är connectad). En annan fördel med en lös BT-dongel är att det är smidigt att inte rampen ansluter till datorn så fort den är igång.

Rampen kräver lite i handhavande, men vet man om detta så är den grymt potent. Rekomenderar den verkligen. Framför allt så får man alltid personligt och trevligt bemötande från PS om man mailar supporten. De har dessutom en aktiv forumdel på RC där det finns mycket info - man får förtroende för att de vet vad de pratar om. Har hört att de kan vara lite svåra i garantifrågor, men å andra sidan verkar de vara resonabla.

Jag är iaf tillslut en nöjd kund och jag är väldigt sugen på att uppgradera till Pandora.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De håller på att uppdatera programmet så att man lättare kan editera PAR-tables. T.ex. Lägga till en rad i mitten om det behövs, ta bort en rad. När det kommer ska jag ladda in PAR-versionen av Bali och modifiera solnedgången så att jag får mer blått och UV på kvällen.

Vill ha självlysande akvarium den sista timmen... :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 månader senare...

Tänkte uppdatera tråden med de senaste sakerna som kommer i nästa version (Beta är tillgänglig nu, men har ännu någon bugg.).

Olika program beroende på vad man har i akvariet: Soft Corals Program, Corals pigment, Corals growth, LPS Corals program, anti-bleaching, New corals - acclimatization.

Bättre editor för PAR, så att man kan lägga till och ta bort rader.

Dark Moon - Så att månljuset blir mycket svagare än 1%. Nu kan jag tänka mig att ha igång månljuset hela natten.

Jag vet inget om de olika progammen och kommer ej heller att testa dem. Jag ska skapa mitt eget program, så fort jag får lite tid över.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Vet någon varför min moonlight startar kl:21.00 när den är programerad starta lite senare ca.23.00 ?

*basic settings:1

*Moon time program är aktiverad:23.00-04.00

*Default chanel

Köpte första fisk och koral (stor montipora ).

Har min lampa på 55% power

*vit ljus på 30%

*röd/orange/grön på 85%

*de andra blå är på 100%.

Är ok närmaste veckorna eller ska öka % ?

post-5479-14468932094983_thumb.jpg

post-5479-14468932095169_thumb.jpg

post-5479-14468932095335_thumb.jpg

post-5479-144689320955_thumb.jpg

Ändrat av niki68
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vet någon varför min moonlight startar kl:21.00 när den är programerad starta lite senare ca.23.00 ?

*basic settings:1

*Moon time program är aktiverad:23.00-04.00

*Default chanel

Ja det där med moonlight verkar finnas lite att fixa för dom. Min funkar inte så klockrent heller och ställer till det lite med tiderna med tycker jag.

Ändrat av turboadde
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Använder du dig av "Timeshift" och har den på +2? I så fall startar ju Moonlight 21.00

Hej PETER ,

Alla dagar är på 0 har inte ändrat !

Har inte tryckt eller ändrat på user time (date/time setting)

Sida med moonlight visar 22.00-06.00 ( power 10% ) man måste ändra hela tiden man logga in.

Sen när jag ändrar tiderna program för moonlight när trycker på save det kommer en meddelande neråt (on:1380) sen om jag trycker på save moonlight color setting kommer visa annan meddelande (0) den andra on:1380 är borta ...och så vidare ändras hela tiden om jag pendla på de två save knapar.

Har ändrat kör hela power lampa på 50% och vita på 40% de andra röd/grön/orange 85%.

Clouds settings är någon som har testat är allt fungerande ?

Ändrat av niki68
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Finns någon som har fått samma meddelande på sin bärbar när man skulle logga in (ändra menu )

Har fungerar hela tiden med idag skulle äa lite på power och fick dena meddelande.

Vad ska jag göra ?

Kör nyaste hyperion R2 (4x150w).Bali programet är startad lampa är på bara kunde inte komma in och ändra.

Attempting to connect pacific sun lamp.

Attemting to connect the lamp has been completed succesusfully

Refreshing is the settnings in progress ...

Firwavre version : R2v3_4R plus

Please check manufacturer websitte for latest firware uppgrades.

Nu kunde komma in men Bali program är inte kvar .

Har annan tid från 10-17 och power 100% och duration min 180.

Ska jag ta bort el kablarna några sec och sen starta igen ?

Eller måste umont bali program och sen starta igen programet ?

Pacific sun 8ch 9,4-Bali Revesion plus 9,4

Ändrat av niki68
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du tagit "Read Settings" på varje sida och det ändå står galna saker?

Om den har tappat dina inställningar, så bör ju Bali stå som "unmount" redan, då är det bara att aktivera bali igen och ställa power på vad du vill ha den och spara (och ändra om du har andra inställningar som du inte kör på default.

När jag bläddrar i mina menyer så är inte Bali ikryssad även om den är aktiv.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu det är klart fungerar ok.

Jag tror att man måste uppdatera bali program då o då .

För mig visade ingeting att hade Bali på.

Tack !

Problemet är att det står inte yes på Bali program startad och yes på Par table configured när an öppnar första sida som COM står,nu är bara No på LAMP SUMMARI

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Behöver man göra något speciellt för att få sig egna PAR att börja användas på min Metis R2? Det står PAR table configured: Yes men den verkar inte användas?

Tycker mjukvaran till denna lampa är seriöst buggig. Har testat med senaste betan som jag kör nu (1.09d Beta 1.0).

Fattar inte vilka funktioner som slår ut varandra, tex om man kör eget PAR borde väl Daylight settings inaktiveras?

Dark moon fungerar för mig iaf =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hade också strul innan jag fick det att flyga. Lite tipps.

- alla färgkanaler skall vara på 100%

- sunrise och sunset skall vara samma som när du vill att lampan skall tändas och släckas. D.v.s samma som i din PAR tabell.

- Rampen på sunrise o sunset skall vara det som ger dig fullt ös direkt när lampan tänds. Kurvan för daylight skall vara en box med raka sträck rakt upp vid start, rakt ner vid släck o 100%. Övrigt skall skötas av PAR.

Annars skall man inte behöva göra något för att få PAR att fungera.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den gör "Its using lower frequencey of hardware dimming - lower than 'normal' method but higher than Darkmoon. Its like T5 tubes frequency - it will deliver lower amount of energy in the same time than "normal" program - without Hardware dimming."

Inte för att jag blev klokare av den beskrivningen, men nu vet du... :)

Jag kör senaste betan, men har problem med Dark Moon, den slutar funka när jag slår igång Bali.

Får se om de lyckas att fixa till det inom de närmsta dagarna, så att de kan släppa den skarpa sen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...