Gå till innehåll

Pacific Sun Hyperion R2


Vidofner

Rekommenderade inlägg

  • Svar 229
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Skakkänslig vet jag inte, min hänger ju still. Men du kan väl skruva ut kablarna på baksidan och se hur kontakterna på lampan sitter. Min ena kontakt hade glidit in lite i lampan, och den fick inte riktigt kontakt.

Så jag skruvade av locket, tryckte fram kontakten, och klämde från insidan med en polygrip, sen satt kontakten fast.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Jobbigt att en så dyr ramp hänger sig och så mycket buggar. Vad jag läst mig till så kommer buggarna mm när man själv varit inne och pillat på setingsen vilket är förbryllande. Ska ju inte spela roll vilka setings man har eller?

Är sugen på en sådan här ramp men jag lutar mig tillbaka i stolen ett tag till känns lite lotto ? Är det så eller är det bara känslan man får?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

@Yodelking - En av mina kontakter känns lite lös. Jordar den genom sin fastsättning i chassit? Isåfall kan ju det vara problemet... Blir till att öppna på locket antart jag. Sitter kontakterna skruvade från insidan, eller hur sitter de fast?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte om den jordar där. Jag lyfte bara av locket och klämde fast kontakten i sin hållare med en polygrip.

Det kan ju vara värt att prova att göra det, i fall det är något så enkelt. Det tar bara ca 10-15 minuter.

För övrigt kan jag glädja er med att berätta att i den senaste betan är hela programmet omskrivet i ett annat programspråk, och programmet är väldigt mycket snabbare att jobba i nu. Det är skönt, för det var så himla segt tidigare. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min reboot genom att bryta strömmen med timervarje natt ett par minuter (för att säkerhets-resetta problemet att den hänger sig) hade i motse resulterat i att den tappat minnet. Klockan gick rätt, men jag fick blåsa i bali igen samt slla övrigt....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag lyckats skruva i kontakterna ordentligt. Trycker man inte in dem helt rakt så kan skruvringen komma snett, och då känns det som att set är löst. Men hamnar allt rätt och man kan dra åt den så blir monteringen riktigt stum.

Jag tror att jag kan ha haft lite glapp i jorden här, så hoppas att det löser sig nu.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller tummarna för att det funkar!

De har äntligen löst månljuset i den senaste betan, så nån vecka till så är nog den nya versionen släppt...

När den är släppt ska jag ladda in Bali som PAR-table så att man kan editera och ändra slutet så att jag får en fin avslutning med mycket blått och UV-ljus...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag började ju med Betan direkt, så jag vet inte hur det ser ut idag. Där finns en switch för det, men jag märker ingen skillnad. Så det kan vara att det är en sak som de jobbar på men att den inte är klar. Man märker ganska tydligen när den går till nästa steg och ändrar styrkorna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Mina Hyperion har hängt sig efter ett strömavbrott ( ca 1 timma)

Båda är släckta och jag kan inte "connecta" till någon av dom, vare sig med telefon eller datorn. Båda hittar dom men med datorn så hänger programmet sig och med telefonen kan den inte ansluta... Har provat att bryta strömmen igen men med samma reslutat.

Har någon nån idé?

På den ena står det:

Quick menu

- Manual override

- lamp turn on

- lamp turn off

- Blue leds on

- white leds on

Den andra:

Pacific sun.eu

Hyperion R2v3_2Jx

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...