Gå till innehåll

Pacific Sun Hyperion R2


Vidofner

Rekommenderade inlägg

  • Svar 229
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Erhm :) jag ville inte låta som en besser... Men Pacific Sun Triton är en 170W modul med 8 kanaler.. En master modul du kan länka till slave moduler... Tycker den låter som det du efterfrågar.. Däremot tilltalar inte prislappen gemene man :)

Menade då i samma prisklass som deras Hyperion (kr/Watt då) :), lite svårt att motivera att en 300W kostar samma som 170W när de sitter med emr eller mindre samma funktioner :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Hej,

Kan någon hjälpa mig för nu nörjar jag bli less. Sitter o labbar med min nya Hyp R2 men kan inte för mitt liv fatta vad "Bali" programmet gör och hur mycket/vad som blir låst när jag kör igång det.

Som det verkar nu så kan jag inte ha någon sunrise eller sunset om jag kör "Bali"? Om jag inte har "Bali" programmet inne så kan jag sätta sunrise och sunset som vanligt men om jag väljer Bali så tvingar den in 0 minuter på sunrise och sunset? Varför? Sedan sätter den även tiderna för soluppgång och solnedgång. Styrkan verkar jag dock fortfarande kunna sätta. Stämmer detta? Jag trodde att "Bali" bara satte kompositionen av ljuset (PAR värden)?

Ni som inte kör "Bali" vad har ni för inställningar på ljuset (kompositionen av färger)?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej,

Med Bali kan man sätta styrkan i procent, tex. rakt över 50 %. Det går alltså inte att justera programmet då hela kurvan kommer från riktiga mätningar.

Jag har kört både med och utan och måste nog säga att Bali är himla verklighetstroget. Utan bali då har jag kört med ganska höga nivåer, Vitt och blått, och mindre med grönt, rött etc. bara några procent faktiskt.

MEN korallerna tycker nog med om det naturliga som Bali bidrar med.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bali innehåller redan sunrise/sunset i programmet. Programmet varar ca 12h, är du inte nöjd med tidpunkten som ljuset går på/stängs, så använd dig av timeshift.

Jag tror att jag har -2 alla dagar.

Jag har just nu 100% på alla, men kör med max 65% på styrkan.

Jag kommer att dra ner vit lite och röd mer, så att det är mer blått.

Bali finns även som en fil där du sen kan ändra hur du vill med sunrise/sunset osv, men då är det färre skiftningar är det "riktiga" Bali.

Den kommer jag nog att köra, och modifiera tills jag är nöjd.

De sista 5 minuterna med Bali är blått och UV, det kommer jag nog förlänga till 30 minuter...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inte Baliprogrammet i sig... Däremot kan du slå på månprogrammet efter bali gått klart.

Själv tycker jag att 1% styrka på ena blåa kanalen är i mesta laget som månbelysning, så personligen kommer jag inte köra något månprogram som ibland vill ha fullmåne och därmed lysa ännu mer.

I betaversionen som jag kör introducerar de även bl.a. vädersimulering med moln och blixtar, men det har jag inte heller provat.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

OK, då skall vi se om lilla jag har fattat det hela rätt.

Om jag kör "Bali" så sätts tiderna för av, på och sunset (av och på kan jag sedan sjustera med timeshift). Sunset tiden är inte noll även om programmet visar detta utan det finns en ramp-up och ramp-down inprogrammerad i "Bali". Även om jag kör "Bali" så kan jag sätta totala styrkan d.v.s. hur mycket lamapan skall kräma på. Kan jag även sjustera sammansättningen av ljuset eller är detta redan satt i "Bali" (jag antar det)?

Är detta rätt uppfattat?

Var kan jag ladda ner "Bali" som fil?

Sedan måste jag säga att det var en av de mest obefintliga manualer jag har sett. Annars är jag nöjd ;)

Skulle man inte kunna lyfta upp denna tråden på något sätt så att den blev "The" Hyperion tråd?

Tack för alla svaren.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du har fattat rätt på alla punkter. Jag _tror_ att man kan justera även styrkan, så att om man sätter ner röda till 60%, så tar den hänsyn till det på Baliprogrammet.

Men det har jag inte testat ännu.

Här är länkar till Bali och Hawaii:

Tritons 9ch

http://www.pacific-sun.eu/download/9ch_bali_table.pss

Hyperions 8ch & Pandora Hyperion R2

http://www.pacific-sun.eu/download/8ch_bali_table.pss

http://www.pacific-sun.eu/download/8ch_hawaii_table.pss

Jag tycker att programmet är slött och lite ologiskt, där man på en flik ställer in månljus, på en annan flik färgen på månljuset, osv.

Det hade varit bättre att ha samma kategori mer samlad.

De håller på med en stor uppdatering nu med lite mer funktioner samt att de skriver om mycket av koden så att filstorleken på datan kan vara större än 32kB.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej,

Ny program fråga. Jag kan inte stänga av mitt månljus? Hur jag än gör så går månljuset på. Jag har givetvis inte kryssat i för månljus eller månfas. Läser jag från lampan så får jag tillbaka att det inte skall vara något månljus. Lik förb....nt så har jag månljus.

Inser att förklaringen är lite vag men någon som har en lösning eller stött på liknande problem.

Kan man bara ändra inställningar av en fuktion utanför den tiden som funktionen verkar eller slår ändringarna in direkt?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ändringarna sker så fort du sparar.

Vild gissning är att du försöker stämga månljuset innan 0:00.

Stämmer det så sätt att det ska gå av 0:01

Eller menar du att du inte har månljus alls?

Du kanske ska ta "read" på varje flik och göra skärmdump och lägga ut, så kan jag kolla hur det ser ut.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De kommer att ha ett ställe att samla andras par-tables.

Just nu finns bara Bali och Hawaii tillgängligt.

De håller på med Windowsversionen nu med uppdateringar, när den är klar portas den till deras andra lampor och andra operativsystem. Hur den blir på android vet jag inte.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har för mig att jag läste för ett bra tag sen på RC, att dom höll på med en version för bättre upplösning, men hittar den inte nu... Deras hemsida tycker jag är nästan omöjig att hitta uppdateringar på programvaran... Är det bara jag eller?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Månljuset

Nu satt jag i går kväll och försökte få mitt månljus att göra som jag ville. Tillslut hittade jag en workaround/kom på att om jag satte styrkan till noll så släcktes det ju.

Nu undrar jag om det är så man skall göra? Det finns ju en "tickbox" för månljuset som jag tycker borde vara den som styr om jag vill ha månljus eller inte. Men som sagt så även om jag har den urkryssad så kör månljuset igång. Styrkan kan jag ställa och det slår igenom direkt så det är av/på som jag inte får att lira.

Nu har jag tagit read på några tabbar (se nedan). Någon som har en ide varför jag inte kan stänga av månljuset eller är det så att man stänger av månljuset genom att sätta styrkan till 0?

post-3801-1446892832068_thumb.jpg

Sedan har jag försökt få till en TAR table som lirade. Tror jag lyckades hyfsat men på slutet så stängde lampan inte av utan gjorde ett kort byta av ljusinställningarna ocj kös så någon minut innan den gick över till månljus. Skulle någon kunna lägga upp en bild på hur er daylight tab ser ut och hur den sista raden i en par table som hör ihop med daylight taben ser ut. Jag vill altså förstå hur jag avslutar en PAR tabell för att det skall lira snyggt, d.v.s släcka när jag säger att värden är 0 i PAR tabellen.

Sedan underar jag. På LCD skärmen på lampan står det "light modes on" och sedan under kommer en krumelur som jag inte vet vad det skall vara. Vad är detta?

Tack på förhand!.

post-3801-14468928320505_thumb.jpg

post-3801-14468928320598_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bilden är så dålig kvalité att jag inte ser vilken firmware.

Vad står det för bokstav efter V3.2?

Senaste versionen är J. Är det inte den du har, så uppdatera.

http://www.pacific-sun.eu/download/Hyperion_R2_J_Bali_revision.bin

Du skulle kunna prova att kryssa i Moon Cycle Simulation, och Overcast nights (random). Sätt intensity till 1%. Spara

Kryssa ur igen Moon Cycle och Overcast nights igen, spara.

Nedan kryssa i Moon time program, sätt tiden 0:00 - 0:01 Spara

Kryssa ur Moon time program, Spara

Välj en av färgerna på färgen längst ner, spara.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...