Genne Postat 11 mars 2013 Författare Postat 11 mars 2013 är inte detta ett forum om saltvatten?Andreas du får ursäkta att dena tråden finns men det var faktiskt en ganska alvarlig tanke bakom den, det var en del av oss som satt och förde en del "diskutioner" i olika trådar som inte hörde hemma där och då tycktte jag att det var bättre att föra dom i en egen tråd och låta bli och förstöra en massa andra.Vi har fått hålla dena tråd så länge den inte spårar ur totalt och blir stötande.Jag tror att dom flesta ser rätt fort vad för typ av tråd det är och kan hoppa över den.För det måste väll vara bättre att hålla det kamratliga tjafset i en tråd en att förstöra flera andra.MVH/Glenn Citera
DaTrucka Postat 11 mars 2013 Postat 11 mars 2013 är inte detta ett forum om saltvatten?Andreas du får ursäkta att dena tråden finns men det var faktiskt en ganska alvarlig tanke bakom den, det var en del av oss som satt och förde en del "diskutioner" i olika trådar som inte hörde hemma där och då tycktte jag att det var bättre att föra dom i en egen tråd och låta bli och förstöra en massa andra.Vi har fått hålla dena tråd så länge den inte spårar ur totalt och blir stötande.Jag tror att dom flesta ser rätt fort vad för typ av tråd det är och kan hoppa över den.För det måste väll vara bättre att hålla det kamratliga tjafset i en tråd en att förstöra flera andra.MVH/GlennEn föklaring kan vara på sin plats.Dessa inlägg om transportsätt kommer från en annan tråd som flyttats hit då dom passar bättre här.Därav kan det se lite märkligt ut ibland.Förövrigt transporteras inga djur för min del, vaken åt ena eller andra hållet (bygger ny balja). Till hösten får det väl bli i det som handlaren tillhandahåller (troligen påsar med något fancy tryck på).Dessa transporteras nog sedan i en av tre möjligheter, Corolla -98, Grand Voyager -05 eller Scania -12. Citera
Manks Postat 11 mars 2013 Postat 11 mars 2013 får det bli. Gör så att korallreven finns kvar några år till... Citera
wrang Postat 11 mars 2013 Postat 11 mars 2013 Hämtning av en fisk (och lite annat) på Imazo[ATTACH=CONFIG]92764[/ATTACH]Coolt nya sumpar./Christian"Skrivet från en mobilenhet med tapatalk" Citera
Coralkiller Postat 11 mars 2013 Postat 11 mars 2013 En föklaring kan vara på sin plats.Dessa inlägg om transportsätt kommer från en annan tråd som flyttats hit då dom passar bättre här.Därav kan det se lite märkligt ut ibland.Förövrigt transporteras inga djur för min del, vaken åt ena eller andra hållet (bygger ny balja). Till hösten får det väl bli i det som handlaren tillhandahåller (troligen påsar med något fancy tryck på).Dessa transporteras nog sedan i en av tre möjligheter, Corolla -98, Grand Voyager -05 eller Scania -12.En Scania ! Då får du ju plats med lite Citera
kvalle Postat 11 mars 2013 Postat 11 mars 2013 stransport fordon alt behållare oftast butikens påse Citera
Bygert Postat 13 mars 2013 Postat 13 mars 2013 Coolt nya sumpar./Christian"Skrivet från en mobilenhet med tapatalk"Njaa... Det var ju inte tanken förståsFast använder jag som det lutar åt nästa till sköldpaddsbad så har jag ändå en över så man vet ju aldrig. Citera
Norberg Postat 13 mars 2013 Postat 13 mars 2013 [ATTACH=CONFIG]92736[/ATTACH]Minimera pås-tid!Äntligen nån som har förstått det hela med ståndsmässig transport av fraggar! Citera
Janne Postat 13 mars 2013 Postat 13 mars 2013 Så här transporterar man riktiga fiskar, påsarna är 130 * 50 cm. och då är det bara en fisk i varje påse./Janne Citera
Sjöfartsmuseet Akvariet Postat 13 mars 2013 Postat 13 mars 2013 Sist vi bytte hajar med Havet Hus såg det ut så här:/ David Citera
Janne Postat 13 mars 2013 Postat 13 mars 2013 Sist vi bytte hajar med Havet Hus såg det ut så här:[ATTACH=CONFIG]92861[/ATTACH]/ DavidOm man nu får vara lite seriös i denna tråd så finns det många fördelar med plastpåse gentemot behållare, det kanske inte passar haj men många andra stora fiskar.Man nätar fisken bara en gång och håven ska aldrig vidröra fisken, för att fisken inte ska bli stressad så krävs det en stor håv och då får både fisken och den vattenfyllda påsen plats i håven, koikarpar simmar självmant in i plastpåsen om öppningen förs mot fiskens huvud. Man lyfter fisken ur vattnet i plastpåsen och lägger den direkt i kartongen, den hanteras hela vägen i mörker.Väl framme på plats så lyfts fisken ur kartongen och läggs i karet där den ska gå. Man häller tillbaka fisken med så lite vatten som möjlig från plastpåsenEn skonsam hantering som minimerar skador och stress.Håven nedan är en meter i diameter och skaftet är tre meter långt./Janne Citera
Coralkiller Postat 13 mars 2013 Postat 13 mars 2013 VA! O jag som lägger mina fiskar på vindrutan när jag kör hem dom i ilfart, för att dom oxå ska få se sig om. i 200 blås! Citera
Manks Postat 13 mars 2013 Postat 13 mars 2013 VA! O jag som lägger mina fiskar på vindrutan när jag kör hem dom i ilfart, för att dom oxå ska få se sig om. i 200 blås! och jag som inte trodde man fick åka fortare än 120 i sverige? Men du kanske hämtar dina fiskar i tyskland... Citera
Coralkiller Postat 13 mars 2013 Postat 13 mars 2013 och jag som inte trodde man fick åka fortare än 120 i sverige? Men du kanske hämtar dina fiskar i tyskland... Haha jo jag trodde det med tills jag fick veta att man skulle plussa ihop hastighetsskyltarna man passerar Citera
Genne Postat 14 mars 2013 Författare Postat 14 mars 2013 VA! O jag som lägger mina fiskar på vindrutan när jag kör hem dom i ilfart, för att dom oxå ska få se sig om. i 200 blås! Jasså du är förtjust i djupfryst fisk Citera
Coralkiller Postat 15 mars 2013 Postat 15 mars 2013 Det måste ju vara sommar! Annars är det ju livsfarligt..... Har jag hört;) Citera
Blåbert Postat 15 mars 2013 Postat 15 mars 2013 Inte helt fel att jobba hemmifrån nån dag ibland.... Inspirerande utsikt Citera
krille 55 Postat 15 mars 2013 Postat 15 mars 2013 Kom hem nu vid halv tolv efter ännu en bejublad, fullsatt föreställning. hällde upp en wisky och skulle tvätta av sminket när det visade sig att kommunen stängt av vattnet. Kan man tvätta sig i saltvatten? Får nu gå och lägga mig jämte hustrun fullsminkad med ögonskugga, rouge och maskara. får se vad hon tycker om det? Citera
Heske Postat 15 mars 2013 Postat 15 mars 2013 Tvätta dig i whisky, då luktar du gott i morgonbitti också Citera
kvalle Postat 15 mars 2013 Postat 15 mars 2013 min första tanke va osmos vatten? brukar ju vissa av oss hålla några liter jalla fall Citera
Genne Postat 15 mars 2013 Författare Postat 15 mars 2013 Kanske blir en natt du aldrig glömmer Citera
krille 55 Postat 16 mars 2013 Postat 16 mars 2013 Hade precis blandat saltvatten så osmosvattnet va slut. Hustrun hade somnat när jag la mej så det blev en lugn natt Glenn. I morse va vattnet tillbaka. Kl två är det samling inför kvällens föreställning. Fullsatt även i kväll. Det är såå djäkla kul. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.