Gå till innehåll

Ordet är fritt, bara det nästan har kontakt med salt


Genne

Rekommenderade inlägg

Nu när man sitter och avnjuter karet så märket man varför man kör UVC 24/7. Mitt Uvs gick ju söner natten till igår kvartsröret gick sönder under drift en väldig sträss vart det. Och nu är prickarna på framgång igen :( Har beställt ett nytt som kommer om 1 vecka får hoppas det är blir allt för mycket prick på den tiden :(

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är i stugan i skummeslövsstrand. Gamekeeper har varit här och hämtat några fraggar som jag hade med mig. Har skruvat ihop en ikeafåtölj som jag nu sitter i och dricker ett glas rött och äter ett kex med brieost och mår ganska bra

Låter inte heller fel...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är i stugan i skummeslövsstrand. Gamekeeper har varit här och hämtat några fraggar som jag hade med mig. Har skruvat ihop en ikeafåtölj som jag nu sitter i och dricker ett glas rött och äter ett kex med brieost och mår ganska bra

För man fråga vart i skummeslöv du har stuga har nämligen själv spenderar varje sommar där när man var mindre men nuförtiden så blir det bara en vecka per år :|

Skickat från min LT15i via Tapatalk 2

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Äntligen fått landa i soffan ute i sommarstugan, alltid lika kul att komma ut efter vintern.. Ett litet kul räkneexempel: Om en kran spolar 30L vatten per minut och man spolar två kranar i femton minuter, hur många liter vatten fick då Danne ösa ur källaren när han upptäckte att avloppet inte fungerade utan läckte?

Trevlig kväll // Danne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Japp, riktigt gamla kranar med bra tryck i, fyller 1L på 2sekunder och 10L hinken på 20sek :)

Tur att jag hade en dränkbar pump som gick att plocka från en gammal brunn så gick det smidigt, nu när vi åkte så var det mesta torrt igen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Har varit tyst här länge nu. Vi sitter i skummeslöv och häckar. Har precis hällt upp en speyburn singel malt och firar att flickan idag fått meddelande om att hon fått jobb. Börjar redan på måndag. Ett stort ögonblick för en tjugoårig tjej. Inte lätt för ungdomar att få ett riktigt jobb idag. Ska snart sätta tänderna i en skaldjurspaj och korka upp en flaska skumpa till det. Ibland är livet gott.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har varit tyst här länge nu. Vi sitter i skummeslöv och häckar. Har precis hällt upp en speyburn singel malt och firar att flickan idag fått meddelande om att hon fått jobb. Börjar redan på måndag. Ett stort ögonblick för en tjugoårig tjej. Inte lätt för ungdomar att få ett riktigt jobb idag. Ska snart sätta tänderna i en skaldjurspaj och korka upp en flaska skumpa till det. Ibland är livet gott.

Satt precis och kollade på korallerna från dig och funderar på att korka upp någon whiskey jag med. Svårt att välja dock ardbeg uigeadail, laphroaig 18 eller en kilchoman.

Caulastrean från dig är så uppblåst så jag tror den spricker snart.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...