Gå till innehåll

Ordet är fritt, bara det nästan har kontakt med salt


Genne

Rekommenderade inlägg

  • 2 veckor senare...

Nu är vi ute i stugan för första gången i år. Ska va här hela påskhelgen. Skönt med avkoppling efter några intensiva revyhelger. Grabben har lovat att fylla på vatten och ballingvätskor i helgen. Måste fixa osmospåfyllning och ballIngpumpar efter helgen så man kan åka bort några dar. Varit hos Gamekeeper en runda och pratat bort en stund. Han bor bara en mil från stugan. Vad händer annars i saltvattenssverige i helgen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

I helgen kommer flytten till Södermanland att gå så då blir Uppsala ett saltkar fattigare och Södermanland blir ett saltkar rikare. Jag tror på en utjämnande akvariepolitik. Nu hoppas jag bara att flytten går smidigt och att jag lyckas hålla allt vid liv. Det är visserligen bara två fiskar och några koraller så det borde inte vara helt omöjligt. För övrigt så har det visat sig att det bästa jag kunnat göra för karet är att ge fan i det. Jag har varit borta på jobb över veckorna och min sambo har petat i lite foder emellanåt och jag har slarvat med vattenbytena när jag varit hemma och jag tycker att det ser bättre ut än nånsin.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tror jag blir vansinnig, under hela senaste veckan har jag badat minst 2ggr om dagen för att hålla koll och plats på mina 7 nya ricordeor. Inte en enda kom på sten och många var trasiga *gnäller lite*. Men nu verkar fyra sitta stadigt, har bara en blå och en orange som eremiterna välter ner, flyttar ur glas, snäckskal och annat *sucka*

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tror jag blir vansinnig, under hela senaste veckan har jag badat minst 2ggr om dagen för att hålla koll och plats på mina 7 nya ricordeor. Inte en enda kom på sten och många var trasiga *gnäller lite*. Men nu verkar fyra sitta stadigt, har bara en blå och en orange som eremiterna välter ner, flyttar ur glas, snäckskal och annat *sucka*

Det där kan vara en päst att få dit dom. När jag säljer skivor av alhanda art så försöker jag få med en liten stenbit det är lättare att få loss dem och ennu lättare att få dit dom. lösa kan vara ett jäkla mek. om dom är trasiga är det ennuvärre brukar ej sälja trasiga dem slemar så mycket:/'

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hammrar bankar skruvar. Väntar på att webhallen ska öppna i morgon. Min temporära lys-lösningng ska bli permanent under morgondagen är det tänkt, då jag sett att allt funkat. Dock lite mer förarbete än jag trodde med att få det som jag vill ha. Tyst och svalt. Känns jävligt tradigt att bara köra på 40% av ljuset, men jag ser det som tillvänjning av koraller. Lite meck i morgon och sen på lördag går solen upp över mitt lilla rev :D

DIY tar tid. Gud vad mycket jag lärt mig. Gud vad trött jag är nu. Gud vad jag knarkar saltvatten på nätet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad sjukt nöjd man känner sig när man gjort rent i sumpen samt plockat ner skummaren i atomer för en grundlig rengörning, tycker den skummar bättre än någonsin och upplever den som ännu tystare, nytt saltvatten (50L) står redo för VB och rutorna är rengjorda, sedan blir det några timmar framför karet och bara njuta. Glad Påsk på Er alla Banana man

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

I bland är livet bra. Sitter i stugan och hänger när stuggrannen kommer in med en liter päronkonjak till mej. Dom hade varit i Helsingör en runda och tyckte jag behövde en sån. Sådana grannar får man va rädd om. Har redan provsmakat. Inte dumt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sitter här å smuttar på en Famous å tycker allt känns bra. Roden e på lack å han verkar hålla tiden.

post-7239-14468928991959_thumb.jpg

Bytte 40 liter vatten i dag och köpte en Gul Kirurg. Så nu sitter jag å tittar på burken och trivs

post-7239-14468928993177_thumb.jpg

post-7239-14468928991293_thumb.jpg

post-7239-14468928991517_thumb.jpg

post-7239-14468928991741_thumb.jpg

post-7239-14468928992422_thumb.jpg

post-7239-1446892899268_thumb.jpg

post-7239-14468928992936_thumb.jpg

post-7239-14468928993404_thumb.jpg

post-7239-14468928993641_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja du olle, livet är gott i bland. Har tyvärr inget Akvarie att titta på här i stugan och bilbygget har stått still ett tag nu pga mycket annat. Grabben rev ut motorn ur buicken innan helgen. Har satt i större ventiler, planat toppar,bytt kam, portat insug och bytt kolvar. 550 hk räckte inte. Dö tycker jag du fått bra ordning på kort tid i nya baljan

Ändrat av krille 55
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja du olle, livet är gott i bland. Har tyvärr inget Akvarieköpare att titta på här i stugan och bilbygget har stått still ett tag nu pga mycket annat. Grabben rev ut motorn ur buicken innan helgen. Har satt i större ventiler, planat toppar,bytt kam, portat insug och bytt kolvar. 550 hk räckte inte. Dö tycker jag du fått bra ordning på kort tid i nya baljan

550 Häst räcker bra länge. Vet inte hur många jag har i min men den går som själva f*n. Den kanske inte väger så mycket jag har ju inte -reg.Bes ännu så jag vet inte. Jag bara hoppas att alla grejer blir klara tills värmen kommer. Men det verkar dröja

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sitter med en päronkonjak framför akvariet och mår väl. Ballingpumparna som jag kopplade in tidigare i kväll startade och stannade som dom skulle så jag har tydligen programmerat rätt. I morgon ska jag försöka få till vattenpåfyllningen sen ska man kunna tillbringa några dar i stugan utan att oroa sig. Hur är det i övriga saltvattenSverige

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ensam hemma, katterna på akvariet, jag framför. Härligt månljus som glittrar lite fint och drömmer om hur det blir när det växt till sig och jag fått lite mer djur...

Funderar redan på hur det ska gå när vi ska till sri lanka ett par veckor i höst...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...